Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation for spiserørsbrok/lukkemuskel i mavesæk

Hej

Jeg har gennem flere år døjet med refluks og halsbrænd. Jeg har fået lavet en kikkertundersøgelse 2 gange hvor det blev konstateret at min lukke muskel ikke virkede for godt og der var tegn på en meget lidt brok.

Jeg tager Pantoprazol for at reducere mængden af mavesyre og spiser nogle alminox, og jeg kan dermed holde det på et acceptabelt niveau.

Jeg har desuden fået lavet en PH måling i spiserøret, der ligger den et godt stykke over gennemsnittet.

Jeg er nu blevet tilbudt en operation, hvor de vil lave en indsnævring i mavesækken. MEN der er nogle gener efter operationen, så er meget i tvivl om jeg skal få det lavet.

Man kan ikke synke maden som man kunne før og der er chance for at maden kan sætte sig fast i spiserøret og ikke komme gennem forsnævringen.

Man kan ikke bøvse eller kaste op. Og man kan døje meget med oppustethed og luft i maven.

Jeg er også bange for at hvis jeg siger nej, at der så med tiden kan ske være ting feks spiserørskræft eller spiserørsbrok.

Så det korte af det lange er er der nogen herinde der har fået foretaget denne operation, som man kan høre lidt om hvordan det er efter operationen. Og hvad ville i gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger

    Hvordan er det gået dig? Har først set dit indlæg lige nu, da jeg vist er i den samme situation nu. Skal have undersøgelse i næste uge. Er interesseret i at høre hvad du gjorde.

  • Indstillinger

    Hej

    Jeg skal have denne form for operation nu her sidst i marts måned. Der er desværre en pris som følger med, efter operationen. Man må ikke løfte mere end 15kg resten af livet, man må ikke grave med en skovl, er man ved at tabe noget skal man lade det fælde IKKE hurtig refleks bevægelse for at gribe det. Hvis man overtræder nogle af disse, så kan det sprænge op.

    Men hvad med sexlivet? Kan man have et normalt sexliv, man anstrænge jo også mellemgulvet ved at have sex.

    Jeg ønsker at få af eller bekræftet om alt ovenstående er sådan og om ens sexliv kan få konsekvenser.

    Håber at hører fra en som kender til det af egen personlighed.


    Tak😊

  • Indstillinger

    Hej hvordan er det gået med jer ,? Jeg har selv spierørsbrok

Log in eller Registrér for at kommentere.