Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fedtet Skæl eksem prøvet alt men...

Redigeret 24 februar, 2017, 09:32 i Eksem
Jeg nu døjet med med fedtet skæl eksem i godt 1 års tid jeg prøvet stor set alle skæl shampoo'er men intet hjælper jeg har også været til lysbehandlinger men igen det hjalp heller ikke og det bliver kun værre når jeg vasker det det føles som om shampoo'en bliver siddende i håret og ikke ryger ud og gøre hele mit hår fedtet og tungt da jeg fra natur har meget kraftigt hår og bliver nød til sætte det i heste hale hele tiden og min hårbørste får også vide flager og bliver mere fedtet med tiden det endte der hjælper er et frisør besøg men igen efter 4 dage bliver det fedtet igen, nogen der har råd om hvordan jeg gøre mod dette problem savner at have det løst i værfald når jeg synes og ikke når denne lidse siger hvordan det skal være og ja det kløe også

Kommentarer

  • Indstillinger

    Det er et stykke tid siden, du har skrevet, men jeg forsøger alligevel. Jeg har lige fået konstateret skæleksem og fået en shampoo Nizoral 20m som jeg skal vaske håret med først 1 gang hver dag i 5 dage og derefter 2 gange om ugen efterfølende. Samtidig en salve Locoid 0,1% hydrocortisonbutyrat til at smøre pande og nakke med 1 gang om dagen. Kløen i hovedbunden er blevet mindre, så jeg håber at det vil hjælpe. Måske har du tidligere fået hjælp. Jeg har haft mange tanker om, hvad det skyldes. Shampoo, stylingmousse - udefra kommende, eller indefrakommende feks smertestillende medicin eller sovemedicin? Mon der er andre, der har haft noget lignende? Hovdbunden har været meget kløende og jeg har fået et par tørre knopper på ørerne og i nakken, troede derfor det var psoriasis, men det var det ikke.

Log in eller Registrér for at kommentere.