Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation - hvad sker der med kroppen bagefter?

Hej,

Jeg skriver fordi min skjoldbruskkirtel skal fjernes. Mine tal er i orden, fysisk har jeg det fint, men kirtlen er fuld af kolde knuder.

Jeg prøver at danne mig et eller andet billede af, hvordan livet kommer til at se ud bagefter operationen, uden en skjoldbruskkirtel, med medicin og det hele. Lægerne siger at jeg ikke skal bekymre mig, for nu om dage kan man regulere det hele fint bagefter, osv. Men hvad så med alle de folk som skriver her, som tager på og tager på, er trætte og kede af det, og ingen hjælp finder?

Er der nogle derude som IKKE har taget på efter fjernelsen af skjoldbruskkirtlen....er der nogen som har det godt overhovedet??

Jeg skrev et lignende indlæg for nogle dage siden, men det forsvandt (?) og jeg nåede ikke at læse svarene på det, hvis der var kommet nogle....

Tak derude og alt godt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Glimmer123.
    Jeg fik en total fjernelse af skjoldbruskkirtlen i april 2004.
    M.h.t. dit spørgsmål om vægtøgning, har jeg ikke taget på. Jeg ligger på min normalvægt, som inden jeg fik konstateret forhøjet stofskifte.
    M.h.t. mit eget forløb efter operationen, kan jeg ikke sige at det er gået "glat". Jeg ved der er et indlæg fra Andersen59, der fik det utroligt godt efter, hvilket jeg håber hun stadig har. (indlæg fra december måned).
    Der er selvfølgelig mange, som ikke døjer efter en operation, og er nemme at justere med medicin.
    Jeg syntes bare, at lægerne skal gøre opmærksom på, at det ikke er alle, der oplever at få deres "gamle" liv igen.
    Jeg håber, at du kan få nogle svar fra dem, som kun oplever det som positivt. Vi har jo ingen statistik over, hvor mange der reelt ikke oplever, at få deres livskvalitet igen!!
    Håber det bedste for dig.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Indstillinger
    Hej "glimmer".

    Der bliver "fundet" 1000-vis af folk med stofskifteforstyrrelser hvert år
    - og det er kun en brøkdel af dem, som døjer med at få styr på det.
    ( Det er os, du kan møde her ;-)

    Så slå koldt vand i blodet. Du skal absolut ikke ta' sorgerne på forskud.
    Pøj-pøj...

    *Pia
  • Indstillinger

    Jeg har været stofskifte patient gennem flere år uden mulighed for at styre det medicinsk. Har alle symptomer og lider hårdt med sygdommen. Er nu blevet tilbudt operation ( knock out) af skjoldbrugskirtlen og er i 7 sind . Synes kun at kunne læse triste beretninger efter operation og er nu kæmpe angst for at takke ja. Min dagligdag er hårdt præget af sygdom men er bange for de bivirkninger der nævnes i følge med operationen. Nogen gode råd eller andet her fra? På forhånd tak .. lonepia

  • Indstillinger

    Dem der får det godt, skriver sikkert ikke her.
    Jeg kender to der har det godt efter operationen.
    Stol på, at lægerne tilbyder ikke operation, hvis muligheden for et bedre liv, ikke er tilstede.
    Jeg har selv været igennem nogle meget store operationer, med efterfølgende infektioner Jeg var til tider ved at give op, men nu her 10 mdr efter første operation, går det pludselig fremad.
    Der er risiko ved alle operationer, det må vi tage med. Vi kan blive bange for det ukendte nye liv.

Log in eller Registrér for at kommentere.