Hjem Muskler, led og knogler Rygsmerter

Kroniske smerter i ryg og skuldre

Hejsa

Jeg har brug for en kropsterapeut eller lignende, der kan hjælpe mig af med mine kroniske smerter i skulderen.

Jeg mærker det mest i min venstre skulder, men spændingerne går helt ned i lænden og op i nakken. Nogle gange går de helt ned i fingrene.

Jeg arbejder på kontor hver dag, men jeg har fået hjælp til at stille højden på mit bord og stol, så det passer til mig.

Jeg har brug for nogle gode råd til, hvordan jeg kan overkomme smerterne. De kommer nogle gange som sådan nogle angreb, andre gange svider det bare i min skulder eller nakke. Hvis der er nogle herinde, der har gode forslag til kropsterapeuter, der ikke r*vrender dig eller evt. bare nogle råd til øvelser, jeg kan lave. Så kom endelig med det.

Tak på forhånd.

Hilsen Anne

Kommentarer

  • Hej Anne
    Jeg har selv problemer med nakke og skulder smerter. Jeg bruger en kranio sakral terapeut som er inde i København K. Jeg har nu været der 6 gange og kan varmt anbefale ham. Jeg har ikke længere hovedpine og har også fået hjælp til nogle mave gener jeg døjet med. Hans mail er info@alexgamberini.dk

  • Redigeret 9 april, 2018, 14:22

    Hej Anne..
    Jeg har også selv haft problemer med en diskusprolaps i nakken, som jeg nu er kommet mig ret godt over. Jeg har brugt en kropsterapeut, Martin Bonde, fra Body all mind
    Han har i hvert fald været helt fantastisk.
    God bedring

  • MadsPed12MadsPed12
    Redigeret 26 juni, 2018, 08:33

    Jeg har selv rygsmerter og sidder også på et kontor hele dagen. Efter at have snakket med en del fysioterapeuter fandt vi ud af, at det højest sandsynligt havde noget med min holdning at køre (altså kropsholdning)... Synes det er vanvittigt svært at gøre noget ved, men jeg har bl.a. anskaffet mig en såkaldt "siddepude". Jeg ved ikke, om det er placebo, men det har da i hvert fald fået mig til at tænke meget mere over, hvordan jeg sidder til dagligt.

    Er også træt af at tage panodiler m.v, så jeg er faktisk begyndt at træne ryggen en del. Har set en del YT videoer med træningsøvelser, og bruger bl.a. disse (https://www.youtube.com/watch?v=CqTtScFQ5-c) - måske det kunne hjælpe?

  • lhs9000lhs9000
    Redigeret 17 juli, 2018, 12:25

    Hos (link fjernet, redaktionen) har man som grafisk designer også rigtig mange timer på kontoret, vi har dog haft meget held med at indføre gå turen og "hæv/sænk-bordet" alarm, således vi sikre at vi får bevæget os, og kommer til at side i forskellige positioner. Lige nu arbejder vi også på et tiltag om at at få forskellige stole, så man kan bytte mellem folk, og derved igen variere sin dag :-)

  • Nu ved jeg ikke hvor du bor...men Jesper Wiberg i Ballerup/København er bestemt et besøg værd. Har slidgigt i lænden og leddet oppeover er halvt vokset sammen fra fødelsen siger de. Og jeg gik dèr 2 gange i 10 år. Har ikke været dèr i over 2 år nu :-)

  • Hej,

    Som Mads pointere er dine kropsposition et godt sted at starte, hvis du ikke allerede har styr på det :)
    Jeg sidder selv en del på kontor og har haft rygproblemer i en periode. Jeg investerede dog i et hæve sænkebord, som faktisk har hjulpet - det er ikke helt væk, men det er klart bedre.

    Hvis du ikke har mulighed for at stå op og arbejde, tror jeg det er vigtigt du rejser dig en gang imellem og får en anden position til ryggen.

    Vh
    Christian

Log in eller Registrér for at kommentere.