Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bryst forstørrende operation

Karen89Karen89
Redigeret 22 maj, 2018, 07:18 i Åben debat for kvinder

Min kone er meget insisterende på at hun skal have en bryst forstørrende operation og vi har i den forbindelse haft mange overvejelser. Min største bekymring er egentlig hvad der kan gå galt - altså hvilke risici er der forbundet med sådan en operation. Jeg har læst en del på (link fjernet, redaktionen) omkring det, men jeg har svært ved at finde ud af om de måske forskønner det lidt og derfor ikke dækker alle aspekter af det.

Vi blev oprindeligt enige om at spare sammen til det, men kan godt se at det kommer til at tag lang tid, så derfor har vi også fundet et lån på (link fjernet, redaktionen), som vi synes matcher behovet. Vi har aldrig prøvet at låne penge før, så det er jeg også rimelig nervøs for, man høre så mange historier om folk der bliver lokket i gælds fælder og aldrig kan blive gældsfri igen, hvad skal man være opmærksom på her?

Kommentarer

  • Hej med jer:-)
    Jeg har selv for 5 år siden fået lavet større bryster, hvilket jeg er rigtig glad for -men jeg er meget enig i, at det er rigtig vigtigt at gøre sig nøje overvejelser omkring det.
    Først og fremmest vil jeg sige, at det er vigtigt at finde det rette sted!
    Jeg valgte et godt privat hospital, med en dygtig og velanset plastik kirurg.
    Det betyder selvfølgelig at det så bliver dyrere, men med mindre risiko for at noget går galt.

    Jeg kan forstå at I skal ud og låne penge til det.
    Jeg er på ingen måde fan af Quick lån selskaberne, for nej, der bliver man aldrig færdig med at betale tilbage:-(
    I kunne Måske undersøge om I kunne låne pengene i banken?
    Jeg håber i hvert fald ikke, at I vælger et af de billige tilbud om at få lavet bryster. Der ved man desværre ikke altid om det går godt, og der er som oftest ikke noget hjælp at hente hvis der opstår komplikationer.
    Håber I finder en god løsning på begge problemstillinger:-)

  • Redigeret 17 juli, 2018, 12:22

    Mine tanker omkring dette.

    1: hvis man vælger at få lavet bryster er det vigtigt at man ikke bare vælger den første og bedste, da man jo forhåbentlig skal leve med dem resten af sit liv, og derfor er det vigtigt at man får et resultat man er glad for. Så undersøg endelig markedet og tag en snak med nogle forskellige og så se hvor der den bedste kemi samt tiltro til det bedste resultat.

    2:Hvis man overvejer at låne penge til noget, er det i hvert flad min erfaring at man kigger sig rigtig godt for og sammeligner de muligheder der der, der kan i evt bruge en side som eksempelvis (link fjernet, redaktionen) som sammenligner de mange forskellige lånetyper, så kan man nemmere få et overblik.

  • Redigeret 12 september, 2018, 13:41

    I bund og grund er det ÅOP, du skal kigge på, hvis du skal tage et lån. Altså de samlede omkostninger ved lånet. Renten kan nemlig godt snyde, da der kan være gebyrer, som trækker det samlede beløb op.
    "ÅOP udgør alle omkostninger, som årligt er forbundet med dit lån. Dvs. renter, gebyrer og diverse afgifter."

  • Nuper47Nuper47
    Redigeret 12 september, 2018, 13:40
    1. Helt enig i at man bør lave sit research, for både at finde den rette udbyder og snak med dem, for at blive tryg i det hele. Bemærk der kan være væsentlige forskelle i priserne.

    2. Man må ikke undervurdere betydningen af, at man får sammenlignet lånemulighederne og tilsendte tilbud. For der kan være mange omkostninger til forskel, i kroner og øre. Ydermere er det vigtigt man ved, der er forskel på ÅOP og renten, som det beskrives her: (Link fjernet, redaktionen). Ellers kan man hurtigt komme til at tage forkerte beslutninger.

    At man så bør tænke 2 gange over, om lån overhovedet er den rigtige løsning, er en helt anden snak.

  • Det er godt nok en stor beslutning, og jeg synes ikke I skal tage et lån. I stedet for vent med operationen til I har sparet penge nok sammen, så er der også tid til grundigt at overveje situationen, og finde frem til det bedste tilbud.

Log in eller Registrér for at kommentere.