Hjem Mænd Åben debat for mænd

Ondt i maven efter meget gammel vin?

Hej alle,

Jeg har drukket noget vin, som var ret gammel, og jeg har fået vildt ondt i maven, tror det er fordi vinen er for gammel?

Nogen der kan hjælpe mig her?

Kommentarer

  • Hej Rasmus,

    Du har ret i at vin sagtens kan blive for gammel, men det sker kun, hvis det er meget dårlig eller billig vin du har købt.

    Normalt sker der ikke noget ved at drikke vin, som har mange år på bagen, fx drikkes der til vin som er over 20 år gammel.

    Så hvis jeg var dig, ville jeg tage flasken eller lign. og dufte til den, har vinen en overdrevet syrlig eller ligefrem eddike-agtig lugt, kan det tyde på at der er sket en fejl i produktionen. Lugter vinen af "prop" skyldes det en inficeret korkprop, som skaber en lugt af mug og fugtig kælder.

    Hvis du vil læse mere om for gammel vin, så har jeg fundet en artikel du kan læse. Artikel om gammel vin

    Hvis det er tilfældet og du har drukket vinen, kan jeg godt forstå du har lidt ondt i maven. Men det er ikke noget der er farligt. Drik en masse vand, så du får renset kroppen igennem og tag evt nogen panodiler, som kan tage lidt af smerten.

    mvh

    Sygeplejerske v/ mølleholmskolen
    Torben

  • Hej Torben

    Tusinde tak for input.

    Vinen lugter ret eddike agtigt...

    Jeg læner mig tilbage, drikker en masse vand og fylder et par panodiler indenbors.

    God dag.

    /Rasmus

Log in eller Registrér for at kommentere.