Hjem Øvrige debatter Spørg Netdoktors brugere

Trykken i hovedet......

Bassefyr4Bassefyr4
Redigeret 25 juni, 2016, 12:10 i Spørg Netdoktors brugere
ER DER INGEN I KONGERIGET SOM HAR SAMME SYMPTOMER, ELLER OPLEVET SAMME SYMPTOMER SOM JEG DØJER MED, OG HVORDAN BLEV I HELBREDT??? HÅBER AF HELE MIT HJERTE AT DER ER NOGEN DERUDE SOM KAN HJÆLPE MIG........PFT...:-)

Jeg har i snart 2½ år har haft trykken/pressen i hovedet som gør rigtig ondt forskellige steder, tindinger, kæber, ​mundhule og ​oven i hovedet og ​samtidig ​giver kognitive problemer​ når det opstår (dagligt)​. Der er IKKE tale om hovedpine, da det føles helt anderledes, når jeg har det indimellem. Det gør ondt på en anden måde. Ligeledes har jeg også ​lidt ​angst indimellem, som er meget invaliderende når det opstår​, men det er heldigvis ikke ret tit mere. ​

Jeg blev syg med stress/angst/depression sidste weekend i november 2013. Jeg kunne ikke få luft, gik bla. og hy​b​er​ ​ventilerede på terassen , kunne ikke sove, etc. Jeg har jeg været MEGET syg, og fået behandling hos egen læge/sygehuset med mange forskellige typer antidepressiv medicin, Sertralin, Venlafaxin, Lithium, Cymbalta (som ikke har virket), og ECT behandlinger (8 forår 2014 og 22 August 2014). Der har været mange forskellige diagnoser fra lægerne om hvorfor jeg blev syg og udredning, samt behandling af sygdommen.

Jeg er i dag klient hos en privat psykiater, siden 1 feb. 2015, som er meget sikker på, at det er en stress udløst sygdom, hvorfor jeg også har fået angst. Ift. angsten foreslog min psykiater, at jeg skulle starte på Escitalopram sidste år i maj, hvor jeg er skiftet ml. 5 og 10 mg, fra maj 2015 til Januar/Februar 2016. I den periode, har jeg heldigvis ikke haft så​ ​meget angst, formegentlig pga. medicinen. I uge 6-8 2016 valgte jeg at stoppe med medicinen, i samråd med psykiater, da jeg var sikker på, at den var årsag til mit trykken i hovedet. 3 uger efter, kom angsten så retur. Efter 14 dage, startede jeg med Escitalopram igen, men måtte stoppe efter en uge, da jeg fik det rigtig rigtig dårligt. I dag har jeg så været medicinfri siden, men kan godt mærke at angsten ligger lige under overfladen indimellem, ​men heldigvis ikke så tit mere. ​

I min sygdoms periode, har jeg prøvet forskellige alternative behandlingsformer, KST, akupunktur (5 forskellige akupunktører), fysioterapeut, kiropraktor, homøopat, zoneterapeut, massør for at slippe af mit trykken/pressen i hovedet og deraf flg. kognitive problemer. Desværre har ingen af delene hjulpet - endnu. ​Jeg har lige fået 6 behandlinger hos KST behandler uden det hjalp, og får også lidt massage hver 3-4 uge.

Jeg har fået lavet to scanninger af mit hoved/hjerne i sygdomsforløbet. En CT scanning i Januar 2014 og en MR scanning lige før jul 2015, begge scanninger viser helt normale forhold i min hjerne. Alle blodprøver jeg har fået taget samt lumbal punktur (for mit trykken i hovedet) viser ligeledes helt normale forhold.

Men noget er galt, siden jeg bliver ved med at have det så dårligt ift ovenstående. Jeg kan godt have nogle få dage hvor jeg ikke oplever mærkbare symptomer, men ellers har jeg det næsten hver dag. Når jeg ligger ned, sover, er den konstante trykken i hovedet ikke helt så slemt, men kan stadig mærke det.

Jeg fik også tinnitus i januar 2014 (formegentlig pga. den antideppressive medicin). Først på begge ører, sidenhen heldigvis kun på mit venstre øre, som stadig hyler hver dag. Håber at nogen derude har god erfaring med behandling her, da det er meget livs forringende med en konstant hyletone i øret.

Jeg lever sundt og dyrker en del motion 3-4 gange om ugen. Løb, styrketræning, motions boksning. Har dyrket motion hele livet og er meget bevidst om at en livslang sund kost sammen med motion er vigtig.
Ligeledes laver jeg lidt yoga, mindfullness øvelser ca. 4 gange om ugen.

Det var mange oplysninger om mig og min sygdom, håber ikke ​at ​det afskrækker ​nogen "derude" ift. at kunne hjælpe mig. Jeg er sikker på at personen/personerne findes et sted, jeg har bare ikke mødt dem endnu.

Mit største ønske for 2016 er at blive rask igen, så jeg igen kan blive den glade, udadvendte og altid smilende mand, far, bror, søn og kammerat, det synes jeg efterhånden at jeg fortjener.

Mange Hilsner
Jan
«1

Kommentarer

  • Hej

    Noget efter så håber du nu her i 2018 er rask har jeg mange af de symptomer du skriver om. Startede med akut svimmelhed og opkast, kom til lægen og ørelægen og MR scanning og neurolog uden resultat . Jeg har som du trykken i hovedet og nej ikke egentlig hovedpine men trykken i hovedet . Hilsen charlotte

  • Jeg har trykken i hovedet når jeg ikke spiser og drikker nok, når jeg ikke får nok søvn, hvis jeg bliver blændet af solen og hvis jeg er stresset/har travlt. Jeg fejler ellers ikke noget så jeg må tage mine forholdsregler. Irriterende men nødvendigt.

  • Sådan har jeg også haft det i årevis. Blev ramt af stress i 11 og har stadig den trykkende fornemmelse i kroppen- især i hovedet og er mega træt. Føles som om, man lige har fået et chok, bare hele tiden. Har ligesom dig prøvet alt, men har nærmest givet op mht en behandling, der virker. Nu her et par år efter dit indlæg: har du fundet noget, der hjælper?

  • Jeg oplever nogenlunde samme symptomer, har dog fået propper i ørene som jeg døjer med hver dag samtidig med at jeg har fået synsbesvær så går rundt med alle mulige sorte pletter for øjnene hver dag, sover minimum 12 timer hver dag og jeg er stadigvæk sløv træt gider ik en skid... Måske er det stress, men det kom ud af det blå det hele på en gang og man bliver syg i skallen..

  • persille1persille1
    Redigeret 6 september, 2019, 07:10

    "Propper" i ørerne kan skyldes muskelspændinger. En dygtig fysioterapeut kan klare det, men ikke alle er lige gode. Jeg havde propper i ørerne i flere år og ingen ørelæger kunne hjælpe. Indtil jeg kom hos en, som vidste hvad det drejede sig om. Han sagde det var spændinger omkring ørerne og kæben. Nu ved jeg hvad det er, når det kommer igen. Min tandlæge sige på grund af min kæbes stilling kan jeg ikke undgå spændinger. Sorte pletter for øjnene. Det handler sikkert om glaslegemet i dine øjne. Det er ikke farligt, men kommer der også lysglimt bør du lade en øjenlæge se på dem. Nethinden kan løsne sig. Og det er ikke så godt. PS. Har du fået undersøgt om der er ørevoks. Det kan også give "propper"

  • Jeg finder det meget bekendt.. Er pt. Ved at blive undersøgt for Arnold Chiari Malformation. Har du mon fået dine MR bilmeder fra dengang?

  • Hejsa - og tak for jeres beskeder.

    Jeg døjer desværre stadig med mit trykken/pressen i hovedet og tinnitus her 4 år efter min besked til jer........det går måske lidt bedre, men trykken/pressen er der stadig dagligt, som også giver kognitive problemer.
    Jeg har prøvet mange behandlere, både i det etablerede system, men også alternative behandlere. Jeg er lige startet op hos CPH Osteopati, Matti Kellman, som skulle være rigtig dygtig, og have hjulpet mange med samme udfordringer som "os" her på tråden.
    Mine smerter er måske blevet lidt mindre, især om formiddagen, men når kl. nærmer sig middag - kommer de snigende igen. Det eneste som hjælper på smerterne er motion, løb, cykling, styrketræning etc. hvor pulsen kommer i vejret - så går de væk nogle timer efterflg. men kommer så desværre igen. Benzodiazipiner kan også hjælpe, da lægerne mener, at det er en kronisk spændingstilstand i kroppen, hovedet og da denne medicin har en afslappende effekt i 3-4 timer, hjælper det i dette tidsrum. Yoga har også en lindrende effekt, så er begyndt at dyrke yoga hver dag i ½ time, for at afspænde muskler og sind - synes også at det har en god effekt.
    Jeg har aldrig hørt om Arnold Chiari Malfomation - hvad handler det om - jeg kan selvfølgelig google det, men findes der en behandling for det. Har ikke fået udleveret mine MR scanningsbilleder, men alle læger siger at de ser fine ud.....

    Ser frem til at høre fra alle jer som har skrevet til mig, og gerne andre, som oplever det samme som mig og de andre i tråden og som evt. har fået hjælp til at blive fri for smerterne.

    Vh
    Jan

  • Jeg står lidt i samme situation! Vil du give en opdatering hvordan det går med Osteopati behandlinger?

    Jeg er ny i forløbet.. mit startede for 4 mdr. siden. Jeg er scannet 3 gange og fået taget en masse blodprøver, som ikke giver en forklaring.

    Jeg har hver dag en frygtelig trykken i hovedet. Startede i højre side, men har siden bredt sig. Det er ledsaget af svimmelhed og kraftig hovedpine, som sidder sig i tinding, øre og kæbe.

    Jeg har prøvet kiropraktor og er startet på fysioterapi - uden effekt lige pt.

    Det værste er, ikke at vide hvad der foregår inde i det hoved, og om det nogensinde forsvinder igen.

    Hvad hedder det medicin du får? Lige nu får jeg amitriptylin, som desværre gør mig endnu mere svimmel.

    Pøj pøj med behandlingerne- Håber de hjælper dig 😊

  • Hejsa - og tak for jeres beskeder....:-)

    Jeg har kun været hos osteopaterne 2 gange, men synes de virker meget kompetente, så jeg er spændt på om der kommer en effekt på sigt.

    Medicinen jeg får hedder oxabenz el oxapax - det er en korttidsvirkende benzodiazipin, som virker i 3-4 timer ca. Har prøvet amitryptolin - det giver nerologerne til alle - og det virker bare ikke - man får det af H til af det.

    Høre meget gerne fra alle i andre igen, om i har fundet mirakelmanden som kan hjælpe os...:-)

  • Hej
    Jeg har desværre også fået en trykken inde i hovedet. Jeg startede sidste år i marts med at få ondt i min venstre bihule, uden at være forkølet eller andet. Jeg fik så også denne trykken i hovedet, især når jeg ligger og læser. Jeg fik opereret min bihule, og denne trykken gik så væk i omkring 5-6 mdr. I foråret kom det så igen. Øre, næse, halslæge siger alt ser fint ud, også en scanning jeg har fået lavet. Men hvorfor har jeg så denne trykken!
    Jeg var til lægen i dag, og sagde der må gøres noget. For jeg bliver træt i ansigtet, og af at have mine briller på. Jeg har så fået henvisning til en neurolog og RH som så skal se på det. Evt. lave en scanning af min hjerne.
    Så hvis nogen oplever noget positiv hjælp i det I prøver, håber jeg I vil skrive om det. Det er jo ikke til at holde ud i længden.
    Jeg håber det bedste for alle i denne her tråd. ;-)

Log in eller Registrér for at kommentere.