Hjem Mænd Åben debat for mænd

Smerte i højre testikel, uden sygdom?

2»

Kommentarer

  • Hej Mustafa

    Hvis din egen læge ikke tager dig alvorligt, så må du tage på skadestuen med kraftige smerter. Så skal de nok få dig undersøgt ordentligt.

    Det kan være pga. mange ting, skader fra fodbold, hævelser, torsion (de tråde der går til testikel kan være viklet rundt, testikel drejet) sidstnævnte er meget smertefuldt og skal straks behandles.

    Men det kan også sagtens være det hjælper med udløsning (onani), du er jo teenager og der sker jo en del i den region af kroppen når man er i den alder :-)

    Men smerter skal du ikke løbe rundt med, så se at få det undersøgt.

    Mvh
    Sportsmand74
  • Hej jeg kunne mærke noget på begge mine testikler, men jeg tror bare jeg røre ved mine bistikler har totalt angst for kræft
  • Bitestiklerne kan bare være hævet. Kræft gør oftest slet ikke ondt, men se at få det undersøgt, du skal ikke gå med smerter. Det kan sagtens være betændelse, som bare kræver en omgang antibiotika.
  • Jeg har haft voldsommme smerter i højre testikkel nu i et år. De bliver værre og værre. Hvad skal man gøre?

    Ender med at tyge til selvmord, da min læge ikke kan hjælpe.
  • Hej Anton.

    Hvis din læge ikke tager dig alvorligt, så snak med en anden læge, men du er nød til selv at tage ansvar og presse din læge til at høre mere. Kræv en scanning - eller en tid hos en urolog der har forstand på de "dele" af kroppen.

    Der kan være mange ting galt, betændelse, nerver, kønssygdomme, variosele eller testikelkræft. Men det nytter ikke at bekymre sig, hvis ikke man får det undersøgt og lægen skal undersøge dig ordentlig.

    Går du med stramme jeans? Det kan også hjælpe at gå i bukser der ikke strammer og evt. sove med en pude mellem knæene hvis du ligger på siden.

    Der er gået snart et år nu siden mit startede og jeg har stadig smerter en gang imellem, men langt fra så slemt som de første 3-4 mdr. Men få først udelukket de værste ting og så få lagt en plan.
    Mvh
    Sportsmand74
  • Jeg har de sidste 8 år haft problemer med smerter i højre testikel. Jeg plejer at døje med det hver sommer - når shorts sæsonen går i gang! Når smerten opstår, bruger jeg varmebukser udover mine tights og så joggingbukser! På den måde plejer jeg at slippe helt af med det - eller i hvert fald nedsætte smerten betydeligt!

    Jeg har været turen igennem læge og hospital, men svaret var, at alt så fint ud!

    Jeg tænker at mit problem opstår p.g.a. træk! Jeg har stillesiddende arbejde med åbne vinduer og døre om sommeren. Nogle gange længere køreture med klimaanlægget buldrende!

    Mine erfaringer er at holde sig varm omkring skridtet - også selvom det måske ikke er det bedste for sædkvaliteten! Nu er jeg bare så heldig, at der ikke skal laves flere børn :-)
  • Løsningen er tro det eller ladvære.

    Sex med din kone (eller dig selv) alle de gange du kan iløbet af 1-2 dage. Min 7-10 gange. Så er det væk.

    Det er ikke en joke.
    Jeg har selv gået rundt med den smerte i højre tekstikel, i et halvt år, samt ondt øverst i inderlåret. Ved et tilfælde fandt jeg ud af at det var mindre, efter en romantisk aften, med 4 gange "hygge". Så derfor fortsatte vi dagen efter. og nu har det været væk i 3 mdr.
  • Du har ret, jeg har helt klart ikke samme smerte i lyske, testikel efter sex/onani. 7 gange har jeg så ikke forsøgt, men lad det komme an på en prøve.

    Tak for dit indsalg, hvis det virker, så er det da den bedste og billigste medicin hidtil.
  • Redigeret 23 april, 2018, 01:59

    hej jeg er en dreng på 15 jeg har en kæreste og er begyndt og have sex. her for et års tid siden fik jeg af vide af ens testikler kan vikle sig rundt side da har jeg været meget bange og har tænkt meget på om det er noget galt med mine testikler jeg har tit ondt i dem og er bange for jeg har testikel kraft jeg er meget bange for jeg har kraft. jeg mærker tit på dem fordi jeg er bange for om der er noget galt. jeg har tit ondt og er bange og tør ikke at gå til lægen hjælp!

  • Blev strilerseret for 6 år siden. Efter 6 måneder. Begynder jeg af få smerter i muskler ne testiklerne. Får at vide det er betændelse i bitikstikler. Får antibiotika flere gange der ikke virker. Da det viser sig det ikke er sidste gang jeg skal opleve disse smerter i testiklerne. Og lægerne giver mig igen antibiotika. Og gerne et par omgange efter hinanden da der ikke virker. Efter 1 år max. Begynder jeg at sige at jeg tror der er noget andet galt da det antibiotika jeg får ikke virker. Men får at vide at det er det der er galt og det går over igen.. der gør det ikke. Tværtimod med tiden bliver smerterne værre og værre. Og kommer oftere. stopper lidt at gå til lægen da de jo ikke lytter og medicinen virker ikkeog gider ikke spise medicin for sjov og det er heler ikke gratis.. men for nu 2 år siden er smerterne meget stærke og kommer endnu oftere. Så ender ved lidt forskelligt læger igen. De siger det samme og forklarer dem at det tror jeg ikke på. Men prøver antibiotika igen 2-3 omgange af gangen. Men stadig hjælper det ikke. Dette ster af nogle omgange. Og giver lidt op igen. Der går et år mere. Så tager smerter e fat .. jeg får flere og flere dage jeg næsten ikke kan gå rundt. Ikke bare pga testiklerne. Men smerten er meget kraftigt i nederste af maven og lyske. nederst af ryggen .og begynde nu at trække ned i benene. De læger jeg ser holder stadig på betændelse i bitikstikler. Selvom jeg fortæller igen og igen. At jeg ikke køber det og begynde at sige nej til antibiotika. Da jeg ikke vil spise piller eller betale for dem vis det ikke virker. Ind imellem alt disse læge besøg kommer jeg forbi sygehuset et par gange. Men de lytter heler ikke og vil gerne give mere antibiotika. .. giver lidt op og nu er vi ved at nærme os de sidste 12-14 måneder. Jeg har meget ondt ikke hele tiden. Men vis jeg laver ret meget så kommer smerterne og de tager stadig til  mine testikler hæver for et godt ord efterhånden. Beslutter at prøve en læge igen. Denne gang skulle man tro han bare skal have en ud af døren for han lytter endnu mindre end de andre plejer når jeg kommer lige med dette problem. Han siger betændelse i bitikstikler. Jeg siger nej og prøver at forklare at jeg har bøvlet med det i måske 4.5 år nu og det bliver værre og værre. Så ligger næsten bare i sengen nu. Han siger jeg skal have noget penicillin. Siger jeg kan ikke tåle det og og om jeg ikke kan få antibiotika istedet vis jeg skal have noget siger minst 3 gange der til ham. Han ender med at sige dette er noget nyt. Der er der samme i som antibiotika. Og det virker siger han. Okay lader tvivlen komme ham til gode. Skulle jeg ikke have gjort. Der var tæt på at gå meget galt. Så der enten med ambulance og en kone i panik. Beslutter mig for at skifte lægehus. I denne nye lægehus prøver jeg at tage der ned en dag jeg har meget ondt og forklarer ham der hele hurtigt igennem. Og at jeg ikke tror på betændelse. Og ikke vil have antibiotika. Men meget gerne nogle morfin piller da jeg ikke sover ret meget mere pga smerter. Han sender mig forbi urinvejs kirurgisk afdeling. Og endelig efter et par besøg. Møder jeg ham der endelig lytter efter 5.5 år og han giver mig ret. Tror der er sket noget da jeg blev steriliseret. Så han scanner mig med ultralyd. Og vi snakker og er ked af det på mine vegne at de sidste par år har været så slemme. Men han kender en super dygtig kirurg og han vil snakke med ham og vende tilbage til mig.smilee stort den dag. 14 dage senere ringer han og siger han tror smerterne kan afhjælpes vis de laver strilerseret tilbage igen. Og vis det ikke virker så vil de fjerne bitikstikler dem begge. D.5 januar 2023 mødte jeg kirurgen og fortalte kort jeg ikke gider så mange smerter mere. Da jeg bare ligger i sengen. Og bad ham pænt og ikke føre stirelitionen tilbage. Vis han trode bare var lidt på. at der med at fjerne bitikstikler ville være mere effektiv.. så ville jeg tigge og be ham lave den behandling nu og ikke som nummer to vis det andet fejlet. Da jeg bare vil ud af min seng og være sammen med mine børn og kone. Og ved jeg har en ryg der skal trænes også pga. Jeg har været så inaktiv i næsten 2 år. Så vil bare gerne til og videre i livet. Vågner efter min operation og får at vide mine bitikstikler blev fjernet. Ved han er en meget dygtig kirurg af hans slags. Og er ham så taknemmelig. 

    Men nej hvor gør det også ondt he he... Men for nu er der der trak op i min ryg og gav stød i maven .brændte i lysken gjorde. Jaget ned i mine ben og føder. Altså det jeg var til kiropraktor1 gang i ugen og fysioterapeut 2 gange i ugen. Som om der er blevet meget bedre efter mine bitikstikler er blevet fjernet. Ved dette ikke er så meget et spørgsmål til jer. Men når jeg sidder og læser hvor mange der for at vide de har bitikstikler betændelse og at de skriver antibiotika og pencilin ikke virker. Måske vis de streeiliseret. De kunne have gavn af at få det lavet tilbage som jeg blev forslået eller måske have fjernet bitikstikler ... Eller måske vis man lytter så kunne man hjælpe dem inden der skla fjernes noget..

     Et spørgsmål. Mine testikler er seriøst hævet selve pungen er vel på størrelse med en pæn stor appelsin og gør også okay ondt. Hvor længe tager det om at hele igen .så jeg kan begynde at nyde at leve livet igen (.og ikke bare være i live. Som er hvad jeg har følt mig de sidste 2 år ) brokker mig ikke ved der er mange som har det meget være end mig. Og jeg føler med jer.

    Ikke den store forfatter. Ved jeg skriver dårligt. Men håber ikke det endte for rodet og at der måske er nogle der kan blive hjulpet af min historie. 

Log in eller Registrér for at kommentere.