Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svar på MR scanning ved en samtale?

Hejsa.

Jeg er ikke så rutineret i alt det her med undersøgelser på sygehuset. Jeg har dog lige været til en MR scanning af hjernen i mandags. Jeg fik som aftalt svar fra den neurolog som jeg er henvist fra allerede idag. Men jeg har bare fået en indkaldelse til en ny tid på neurologisk afdeling hvor jeg også var til forundersøgelse.

Jeg havde en idé om at jeg blot ville få svaret pr. brev hvis der ikke var noget. Så nu er jeg selvfølgelig super nervøs for om det er fordi der faktisk er noget galt at jeg skal møde op igen? Og jeg synes det er ulideligt at vente helt indtil næste fredag på at få svar!!

Er der nogen der har erfaring med proceduren ved sådan nogle undersøgelser? Er det normalt at der følges op på undersøgelsen med en samtale uanset og der var noget at finde eller ej?

Det er i øvrigt nogle anfald af kraftige migræne-agtige hovedpiner og ansigtssmerter jeg udredes for.

Vh Lotte

Kommentarer

  • Indstillinger

    Du kan gå ind på Sundhedsportalen, og med nem id kan du finde de oplysninger, der er på dig. Men - vær opmærksom på, at tingene er skrevet i et lægefagligt sprog, s å det kan undertiden være svært at forstå.

    Min mand var til undersøgelse for mistanke om kræft i munden, så altså en ret alvorlig ting. Han blev undersøgt - og hu hej - kom han videre til en biopsi samme dag. Og - så fik han en tid 12-14 dage senere.

    Og jo - det var også en ulidelig venten. V fandt så på at kigge på sundhedsportalen - og vi kom frem til, at han heldigvis ikke havde noget farligt. Men sproget var bestemt lidt vanskeligt, og vi måtte google lidt for at være sikre på, at vi forstod alle ordene

    Han mødte dog naturligvis op, hvor han fik de gode nyheder - så, det at du skal komme igen, behøver ikke i sig selv være bekymrende.

    Men - hvis du er alvorligt bange for at noget er galt, vil jeg foreslå dig, at du ikke er helt alene, når/hvis du vælger at kigge. Jeg kan jo desværre ikke love dig, at der står det samme, som i min mands journal.

    Enig - det er ganske forfærdeligt at bare skulle vente - især når man ved, at der ligger et svar, og at "nogen" altså har fået besked. Jeg synes også, det er for dårligt, at man ikke kan få besked med det samme.

    Det er dig og mig som patienter, det handler om, hvilket desværre nogle gange glemmes lidt i det system.

Log in eller Registrér for at kommentere.