Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ældre og pårørende til dement

13»

Kommentarer

  • Indstillinger

    Det er virkelig en trist historie, og en dårlig behandling fra hjemmeplejen! kan fornemme på dit seneste indlæg at der er kommet nogenlunde ro på igen?

    Vi måtte indsætte min mor på plejehjem i efteråret også, og der har heldigvis ikke været nogen problemer.
    Det er en ung nyuddannet pædagog assistent (tror jeg det hedder) https://sosu.dk/uddannelser/paedagogisk-assistent/ der har ansvaret for hende, og hun nyder virkelig hans humør og pleje.

    Men generelt synes jeg man skal være en aktiv del af at vælge de rette plejere for sine ældre. Det er aldrig et sjovt øjeblik for dem, når de skal forlade deres eget hjem - det mindste man kan gøre er at sikre sig de får det godt.

  • Indstillinger

    Ja, det er en trist historie. Historier har det med at gentage sig, og nu er det altså min tur. Jeg er så forbandet afhængig af hjemmeplejen på grund af gentagne operationer. Jeg har dog et drive, jeg ved jeg må finde på nye ting, for at få et værdigt liv. Jeg ved ikke, hvad det er for et velfærdssamfund vi tror os i besiddelse af, det er under alle omstændigheder noget der fører til et uværdigt liv. Jeg kaldte mig Linette før, men har skiftet navn. Pas godt på jer selv derude.

  • Indstillinger
    denkloge2denkloge2
    Redigeret 4 februar, 2019, 20:36

    Så trist en læsning.

Log in eller Registrér for at kommentere.