Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

D vitamin mangel..

Redigeret 15 marts, 2018, 07:03 i Vitaminer og mineraler
Jeg har læst flere indlæg her inde omkring D vitamin mangel- men jeg er dog stadig bekymret...

Jeg vil prøve at beskrive mit forløb så godt som muligt.

Start okt 2016 føler jeg mig træt og har ondt ved mine ribben i højre side. Jeg mistænker om jeg kan have lungebetændelse. Jeg får tjekket cpr ved lægen, som dog ikke viser noget. Min læge synes så at det er en gode ide at jeg får en influenza vaccination da jeg i foråret lå syg i 6 uger med influenza og lungebetændelse.

11 okt 2016 får jeg influenza vaccination. Jeg får samtidig taget blodprøver da jeg føler mig sløj. Ingenting at se i blodprøverne, Skt normalt.

I efterårsferien ca. 4 dage efter vaccination begynder jeg at få hjertebanken. Slår det hen,men det fortsætter.

Start nov 2016 vågner jeg med tandpine. Står op og gurgler mind i klorhexidin og får derefter en slags nervejag op i venstre side af hovedet. Det gør virkelig ondt. Tager 2 Panodil og går i seng- næste morgen er Skt normalt.

30 november 2016. Sidder jeg ved min computer og laver en opgave. Pludselig får jeg stråle fornemmelse i venstre arm som går fra arm og op i venstre side af hovedet. Dette sker 2 gange og jeg ringer til lægen, som tjekker mig for blodprop mm. Alt er normalt- dog er mit blodtryk på 156 over 100- men ned normal puls.

Jeg er efterfølgende bange. Min venstre arm kramper/stråler og jeg er svimmel.

Jeg tager til min læge igen- som tager en masse blodprøver. Jeg får konstateret et meget lavt D vitamin niveau på 14. Lægen siger derfor at alle mine symptomer skyldes dette. Samt hun mener jeg har fået stress/ angst efter min grimme oplevelse slut november.

Jeg har nu fået D vitamin i 2 måneder nu. I starten 85 mg dagligt + magnesium. Magnesium holdt jeg en pause med i 14 dage også kom nervestrålerne i venstre arm tilbage. Nu får jeg 95 mg D vitamin+ god dosis magnesium+ en multivitamin. Magnesium virker på min arm. Får ikke nervestråler/kramper i venstre arm pt- kun små advarsler, men ikke noget vildt. Dog er jeg stadig svag i armen og hvis jeg overanstrenger den, så kan det gøre ondt.

Jeg er stadig svimmel. Har følelsen af at mine nerver er påvirket i mit baghoved.Det er blevet lidt bedre med svimmelheden- den er der on of. Kan bla. vågne ved at jeg er svimmel. Jeg har næsten ikke døjet ned hovedpine. Døjede meget med migræne før, det er væk. Har heller ikke ondt i ribben, knæ eller tæer mere.

Jeg sørger for at drikke rigeligt vand, og drikker grøn the- lidt kaffe. Er begyndt på en gluten, lactose, soya og sukker Fri kur.
Jeg har haft det svært med at acceptere at det bare er D vitamin mangel. Har været ved privatlæge med speciale i vaccine skader- hun siger at hun er sikker på at mine symptomer skyldes vaccinen.

Er der andre med D vitamin mangel som har været svimmel?
Hvilke symptomer havde du ved D vitamin mangel?

Kan læse på nettet at flere piger i Norge har døjet med svimmelhed pga D vitamin mangel.

På forhånd tak ❤

Kommentarer

  • Indstillinger
    D vitamin mangel ses også ved forgiftning / belastning med bly.
    Mere læsning her:
    http://www.mayoclinic.org/diseases-cond ... c-20275054
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg kan fra start lige fortælle min historie ligner på mange områder din. Mit startede dec. 2017 da jeg sad og læste fik jeg det pludseligt meget dårligt og begyndte at blive

    Svimmel
    Åndenød
    Hjertebanken
    Følte jeg skulle besvime
    Træthed
    Brændende fornemmelse i brystet, som strålede ud i venstre arm

    Fik så foretaget et ekg. Og nogle blodprøver. De viste ingenting, og så rigtig fine ud. Nogle dage efter fik jeg de anfald igen. Igen vælger lægen at foretage ekg. Lytte på både hjerte og lunger. Samtidig tog han mit blodtryk. Blev os scannet ved kranspulsårerne. og der var heller ingenting. Blev så sygemeldt fra arb. Da de mente det evt. Kunne være angst/stress. Det gik så over.

    I feb. 2018 der var jeg på arb. Pludselig fik jeg det rigtig skidt, og blev rigtig svimmel da jeg så begyndte at gå fik jeg over balance og faldt. Der fik jeg målt mit blodtryk, som så var for lavt, men blev normalt igen efter nogen min. Der lavede lægen forskellige aktiviteter, for at se om der var i vejen med hjernen, og der var heller ikke noget. Siden da har jeg rent rundt med svimmelhed også kontaktede min læge da jeg var ved at gå ud af mit gode skind og fik igen igen foretaget nogen blodprøver alt var normalt, undtaget d - vitamin som var for lavet. Den lå på 19 . Så kan godt ligge genkendende til det symptom. Og når jeg bliver svimmel får jeg samtid en brændende/stikkende fornemmelse i venstre bryst. Men min læge mener så ikke at mit d - vitamin har nog3t med min svimmelhed og gøre. Men vidste det ikke med 100 procent sikkerhed
  • Indstillinger

    Hej Helle1360
    Dine symptomer kan passe med bly-forgiftning / bly-belastning. Desværre kan man kun blive testet for kronisk blyforgiftning hos privatpraktiserende læger, som arbejder med Orthomolekylær Medicin. Som jeg har skrevet før kan blyforgiftning medføre mangel på D-vitamin. Held og lykke med at finde årsagen / årsagerne til dine symptomer.

Log in eller Registrér for at kommentere.