Hjem Naturmedicin Alternativ behandling

Medicinsk cannabis, hvad er jeres holdning?

Morten90Morten90
Redigeret 7 marts, 2018, 04:02 i Alternativ behandling
Jeg så et andet indlæg på siden her angående medicinsk cannabis, og kunne egentlig godt tænke mig at høre jeres meninger.

Jeg har selv haft sygdomme som kræft og gigt tæt på livet, og synes generelt at behandlingerne og de nuværende antibiotika nærmest skader mere end de gør gavn.

Der findes efterhånden op til flere tilfælde fra blandt andet USA, hvor lægerne derovre har brugt medicinsk cannabis - og hvor behandlingen rent faktisk har virket i nogle tilfælde på kræft patienter.
Kigger man i denne artikel http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-11-0 ... et-tilladt så kan man se at mange af stormagterne i verden har lovliggjort medicinsk cannabis, men ikke i lille Danmark.

Så hvorfor er det vi endnu ikke har godkendt det? Har læst mig frem til at frygten ligger i afhængighed efterfølgende, men dette kan vel kureres?? Hvis valget stod mellem kræft eller en lille afhængighed, så ved jeg da godt hvad jeg ville vælge.

Branchen bliver jo godt nok set lidt ned på, men der findes altså leverandører af udstyr som står til rådighed med god rådgivning, har f.eks. fundet denne side hvor jeg selv synes at der bliver lagt god vægt på rådgivning og kvalitet - fremfor det ellers lidt sketchy ry den branche har https://gro-lys.dk/blog/nye-blog-indlae ... ov-i-fokus

Og hvis man gerne vil væk fra hjemmedyrkning, så hvorfor ikke tillade det for landmænd - så sikrer man at det bliver fremstillet under ordnede forhold?

Hvad er jeres mening om dette? Hører gerne jeres bundærlige mening!
«1

Kommentarer

  • optimist7optimist7
    Redigeret 10 november, 2017, 05:06
    Jeg synes at folk skal have adgang til medicinsk cannabis.
    Man kunne som forsøgsordning desuden afkriminilisere at man har cannebis til eget forbrug som i England og Italien og få lov til at dyrke 5 planter som i Holland.

    Læs mere her om de cannabinoider som indtil nu er identificeret i hamp planten.

    http://naturligmedicin.com/cannabinoider/

    Her er en interessant hjemmeside som jeg lige faldt over som kan være relavant når man skal skal tage stilling til Medicinsk Cannabis

    http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyter.php
  • Hvad er begrundelsen for ikke at gøre medicinsk cannabis lovlig? Hvis det virkelig kan hjælpe syge mennesker af med smerter, kan der ikke være nogen fornuftig forklaring. Er man bange for at gøre mennesker afhængige? Jeg spørger bare: "Og hvad så?"
  • Jeg er helt enig, hvorfor kigger man ikke på hvad der virker i henholdsvis Holland og Italien. Derfor jeg undres.

    Det med afhængighed syns jeg umiddelbart også virker som et latterligt modsvar fra diverse politikere osv. Hvis man kan leve 10 år længere med et lille forbrug af cannabis, istedet for at dø alt for tidligt - herregud hva så?

    Jeg synes det er typisk dansk hvis i spørger mig.
  • Så vidt, jeg har forstået, så er man fra politisk side faktisk i gang med at gøre det lovligt.

    Men – lægerne stritter i mod, for ”det er jo ikke lægevidenskabeligt dokumenteret”, så selv om det bliver lovligt, vil mange læger nægte at udskrive recepten.

    Åhh – hvor kan jeg blive vred på de læger. De afviser alt, der ikke er gennemtestet i hoved og r..

    Det kan jeg naturligvis et sted godt forstå, selv om man derved nægtes f.eks flere tusind år gammel kinesisk lægekultur – f.eks. hopper mange læger jo ikke på akupunktur, for man kan ikke foretage placebotest, og når man ikke kan det, så virker det nok ikke.

    At millioner af mennesker verden over oplever positiv effekt, kan lægeverdenen ikke bruge til noget.

    På samme måde med medicinsk cannabis – masser af mennesker oplever positiv effekt og der ud over oplever de samme mennesker at bivirkningerne fra den traditionelle medicin mindskes.

    Men uha nej – det er ikke opfundet i lægeverdenen, så derfor kan det ikke bruges.

    Jeg ville da foreslå at lægerne – i stedet for bare at nægte at udskrive det til de patienter, der virkelig gerne vil have det, fortæller patienten, at den medicinske cannabis ikke er undersøgt i alle ender og kanter, hvorfor lægen kun vil udskrive det, hvis patienten samtidig skriver under på, at det er på eget ansvar.

    Hvis patienterne skal ud på det grå marked, vil det jo stadig være på eget ansvar, men med en recept slipper man for evt dårlige varer og naturligvis også, at man skal ud og være kriminel.


    I øvrigt er det allerede kommet frem, at det vil blive så dyrt, at almindelige mennesker alligevel ikke vil have råd – og det simpelt hen for dårligt, at der i dette også skal scores en bunke penge.
  • Medicinsk cannabis går jeg absolut ind for. Min søn købte noget til mig og til min overraskelse forsvandt den larm jeg har i det ene øre. Jeg skal kun tage nogle få dråber og en lille stykke tid efter hører larmen op.
    Jeg kender 5 nu, hvor det hjælper på forskellige smerter. Jeg mener ikke andre skal bestemme hvad man må eller ikke må omkring den slags.
    Men det er dyrt, desværre.
  • Min holdning til medicinsk cannabis er - LEGALISER.

    Jeg går ind for retten til selv at bestemme.. Hvorfor skal jeg gøres ulovlig for at anvende et produkt jeg selv dyrker, og ved hvad der er i. ingen kemikalier eller andre mærkelige ting.
    Og så hjælper det mig endda.
  • Gode pointer ! Dejligt at flere deler min mening :)
    Det er jo nu blevet lovligt for landmænd at dyrke medicinsk cannabis under ordnede forhold - Super!
  • Jeg er en lille smule delt omkring cannabis.

    For det første synes jeg at det i en alternativ behandlingsmetode bør være op til den enkelte om man vil forsøge sig med forskellige metoder.

    Det er jo for eksempel helt og aldeles perfekt at man giver sig selv vitamintilskud, echinea, drikker ingefær-the eller andre ting som styrker ens immunforsvar. Sågar kaffe er jo fyldt med antioxidanter og kan forbedre et dagligt helbred.

    I den forbindelse kan jeg godt se en sammenhæng med at indtage cannabisolie for at lindre kroppens symptomer på forskellige ting, da det beviseligt aktiverer smertelindrende og beroligende system i kroppen, på organisk vis.

    Det skal nævnes at jeg er en stor fortaler for naturlige medicinske præparater, i for vejen.

    Men jeg synes også stadig der er et stort 'gap' mellem lægeverdenen og så til brugen af medicinsk cannabis - og jeg synes at man må væbne sig lidt med tålmodighed før man bliver endnu klogere på situationen.

    For jeg tænker også i den forbindelse at man i lægeverdenen står overfor en kæmpemæssig opgave lige nu, med en masse 'nye' symptomer, lidelser og sygdomme som man ikke umiddelbart altid kan diagnosticerer ud fra de gængse medicinske metoder. Herunder uforklarlige smerter og spændinger, fibromyalgi, kronisk træthed, psykogene symptomer og lidelser. Ting som jeg selv falder under
    - og som jeg har oplevet flere gange, for en etableret praktiserende læge, er tæt på umuligt at have med at gøre. Det er simpelthen for svært for dem som menneske.

    Personligt bruger jeg selv cannabisolie, men det står nogenlunde uden for ethvert lægeligt ansvar og kun mit eget.

    Det kan være et stort emne at tage op, da det kan ses både politisk, medicinsk, fra et lægeligt synspunt, et patientmæssigt synspunkt og et samfundsøkonomisk- og sundhedsmæssigt synspunkt.

    Men lige nu er jeg også en af dem som køber olien fra en dansk forhandler sammen med min moder.
    Hun er virkeligt glad for det og kan slippe for at tage en masse smertestillende medicin for osteoporose og begyndende gigt. Noget der vil være godt for kroppen i det hele taget, da større mængder smertestillende er hårdt for organerne at nedbryde.

    Så jeg er fortaler for det, men med omhu og omtanke - og uden at bebrejde de praktiserende læger for en verden de ikke er uddannet til eller har ressourcer til.

    Men man kunne jo kigge på hvordan man gør det ude i resten af verden. Holland og Amsterdam gør noget, men langt fra optimalt.

    Colorado og andre stater i USA, ser jo himmelråbende sjovt og spændende ud, med cannabis-butikker og lægeklinikker. Om det lige er den metode, vi skal bruge i Danmark tror jeg måske ikke, men det er jo god inspiration.

    Så jeg tror vi har lang vej og jeg tror heller ikke på, vi skal kaste os ud i noget før vi har fuldstændigt overblik og kendskab til det hele. Men en spændende udvikling, bliver det.
  • Personligt mener jeg at Cannabisolie er en super form for medicinering ift. Parkinson og andre relaterende sygdomme. Jeg kender flere som benytter sig af netop denne type medicinering. Læs mere om det her: (link fjernet, redaktionen).

    Jeg går helt sikkert ind for at legaliser det!
  • KongKimKongKim
    Redigeret 7 august, 2019, 07:13

    Jeg tror cannabis er godt medicin, og jeg kan kun anbefale det efter jeg har prøvet det. (links fjernet, Redaktionen)

Log in eller Registrér for at kommentere.