Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Blodprøveresultater

Redigeret 13 marts, 2018, 05:04 i Vitaminer og mineraler
Hvis du tager på sygehuset og får taget en blodprøve vil du kunne få udleveret tallene. Dette har jeg gjort i et forsøg på at finde frem til hvorfor jeg er så træt, ængtelig, fraværende, ude af kroppen og hvad jeg ellers kan bruge af ord, i forsøget på at beskrive hvordan jeg har det.

Jeg er en typisk dansk mand sidst i tyverne og mine tal er således:
https://pastebin.com/j8aYR6jv

Sådan ser min blodprøve altså ud og nu er mit håb, at nogle herinde vi kunne sige mig lidt om tallene? Min læge har sagt at mine tal er normale. Jeg har overvejet om jeg evt. lider af magnesium mangel, ligesom mange andre. Jeg har også forsøgt at drikke mere vand, som tilrådet af min læge.

Hvad tænker du?
«1

Kommentarer

  • Jeg har ikke forstand på den slags, og da det her er et debatforum, sidder der heller ikke her læger parat.

    Jeg vil tillade mig at tvivle på, at nogen lægfolk overhovedet kan vurdere din tilstand alene på bagrund af disse tal, da resten af din (syge)-historie jo også bør have betydning.

    Men - selv om lægen siger, at dine tal er normale, kan det da godt være, at du fejler et eller andet, som der ikke er blevet målt for.

    I den gængse lægeverden ved man ikke meget om mineralernes betydning for kroppen som helhed, så jeg vil da foreslå dig at opsøge en dygtig biopat, der kan undersøge for mange andre ting.

    Det er dog vigtigt, at du virkelig sikrer dig, at det er en biopat, der virkelig er ordentligt uddannet, så prøv om du kan undersøge omkring en biopats uddannelse, så du sikrer dig en med grundig viden på området.

    Det er da meget muligt, at lige netop du har brug for nogle ekstra mineraler/vitaminer for at lige præcis du kan få det bedre. Din kost har også stor betydning. men - den slags kan den dygtige biopat hjælpe dig med.
  • Er umiddelbart ikke synderligt begejstret for at lægge mit helbred i hænderne på nogen som vil "måle energier i kroppen via akupunkturpunkter på hænder og fødder" ... leder efter videnskabeligt underbygget hjælp.
  • lotte123lotte123
    Redigeret 24 februar, 2018, 11:45
    Det vælger du naturligvis selv, men det er faktisk en kendsgerning, at læger faktisk ikke er ret godt uddannede på netop det område.

    Personligt har jeg fået reddet mit liv af en alternativ behandler. Min egen læge kunne kun finde ud af at fylde mig med medicin, men min akupunktør brugte energi på at finde årsagen , og så blev jeg helbredt ud fra det.

    Læger ved f.eks. godt at mange kan blive hjulpet i den alternative verden, men de afviser den, fordi man ikke kan foretage nu en gang besluttede tests, som kun læger kender til.

    F. eks er mange læger ude og afvise det seneste nye nemlig medicinsk cannabis - fordi de ikke mener, det er gennemtestet nok - til trods for der lyder ensstemmende positive oplevelser verden over. Nej - så vil de hellere lade folk lide unødigt, eller dø af den giftige medicin, som kun de færreste tåler.

    Mht biopati - så har jeg kun besøgt en sådan en gang, men der blev det målt, at jeg manglede nogle mineraler, som jeg da ikke vil undvære idag, men der skal da nok findes nogle læger, der vil mene, at jeg ikke har brug for dem.

    Jeg har i hvert fald i den grad lært, at hvis jeg udelukkende skulle holde mig til, hvad lægen kan finde ud af, så ville jeg da være ilde stedt i dag.

    Men kort og godt - de tal er for fagfolk at studere - ikke lægfolk i et debatforum. Og hvis din læge mener, at de tal er normale, må du enten bare finde dig i det, eller selv gøre noget andet.

    Det er dit liv - dit valg.
  • ps. I øvrigt en biopat tager også en blodprøve, og måler bare efter nogle andre værdier - eller mangel på samme.
  • Har fundet noget her der virker mere legitimt: https://www.hairscan.com/ omend det virker en smule dyrt.
  • Der er ikke nogen af prøverne der har fået en pil op eller ned. Alle tallene er derfor indenfor normalområdet.
  • Tænker derfor at mine symptomer kan være i forbundet til vitamin/mineral under/overskud :/
  • Magnesium kan slet ikke måles på den måde, som lægerne tager blodprøver.

    Hvis du har mistanke om mineralmangel, så går du forgæves hvis du forventer at din læge kan hjælpe dig.

    Der er 2 muligheder, enten finder du en dygtig biopat, eller også køber du 2-3 bøger om vitaminer og mineraler (personligt er jeg stof fan af Henrik Dilling) og sætter dig selv ind i tingene.

    Da jeg blev bevidst om, at mine skavanker/problemer handlede om mangel på mineraler (og måske nogle vitaminer) var min økonomi ikke til, at opsøge en biopat. Men set i bakspejlet havde det nok alligevel været både bedst og billigst, for det ville sandsynligvis have sparet mig for mange fejltagelser og sidespor.

    Men på den anden side, så ville jeg ikke i dag have haft den indsigt i vitaminer og mineraler, som jeg har i dag.

    Jeg har selv erfaringer med både akupunktur-, zoneterapi- og akkupressurberhandlinger, de sidste 2 har jeg øvet mig på i nogle år. Alle 3 er rigtig gode til, at rette op på mange ting, men hvis problemet er mineralmangel, så kan man jo sige sig selv, at denne mangel kun kan rettes op ved, at tilføre kroppen det, som den mangler, og dette kan i sagens natur ikke gøres med f.eks. akupunktur.

    Sådan som vores sundhedsvæsen fungerer, så er vi nødt til selv, at tage hånd om vores helbred hvis vi vil have det godt. For mit eget vedkommende benytter jeg det helst kun til div. undersøgelser, og så tager jeg mine beslutninger derudfra.

    Vi skal ikke helt skrotte vores lægesystem, men vi skal være kræsne med hvad vi bruger det til.
  • Hej Eremitkrebs
    Ja, dine tal ser normale ud, men der er jo ikke blevet tjekket for ret mange ting. Bevares, det er vigtige ting, men du er jo en ung mand, og unge mennesker plejer ikke at have problemer med f.eks. højt kolesterol, som der er blevet taget blodprøve for.

    Du må til læge igen! Denne gang skal du undersøges mere målrettet for sygdomme og mangeltilstande, der har med træthed at gøre.

    Er du vegetar? Spiser du sundt? Spiser du fisk?

    I første omgang er det vigtigt, at du bliver undersøgt for D-vitaminmangel. Mange mennesker lider af D-vitaminmangel, især om vinteren, hvor ca. halvdelen af danskerne menes at lide af mangel på D-vitamin.

    Et af de første symptomer på D-vitaminmangel er træthed. Efterhånden kan der også opstå andre dårligdomme, f.eks. depression, og de diffuse symptomer, du har, kunne være de første tegn på depression.

    En almindelig praktiserende læge kan godt tjekke for magnesiummangel. Jeg har i hvert fald fået taget blodprøve til undersøgelse for magnesiummangel hos min praktiserende læge. Jeg ved ikke, hvor værdifuld den prøve er. Hvis jeg var dig, ville jeg bare tage magnesiumtilskud. Magnesium er et mineral, som man vanskeligt kan få for meget af. Det overflødige kommer bare ud med urinen.

    Hvis jeg var dig, ville jeg tage en god kvalitets-vitamin- og mineralpille dagligt, plus ekstra D-vitamin, og evt. ekstra B-vitaminer og ekstra magnesium. Men sørg for at få målt dit D-vitaminniveau, inden du begynder på tilskud af D.

    Jeg lider selv af træthed og har gjort det i mange år. Jeg blev heller ikke taget alvorligt i sundhedssystemet. Jeg endte på førtidspension, uden at blive undersøgt for noget. Mit problem skyldtes i første omgang anæmi på grund af jernmangel, og derudover har jeg central søvnapnø – altså at vejrtrækningen indimellem udebliver under søvnen.

    Når jeg skriver dette, er det for at gøre dig opmærksom på flere tilstande, der er forbundet med træthed. Dine blodprøver viser, at du ikke har anæmi. Så vidt jeg kan se, er du også blevet undersøgt for stofskifteproblemer, som også kan være årsag til træthed.

    Så mit bedste bud er D-vitaminmangel. Sørg for at blive tjekket for det! Hvis du ikke mangler D-vitamin, må du gå videre og blive tjekket for andre tilstande, der giver træthed, f.eks. søvnapnø.

    God bedring

    Kameliadamen
  • "Det kan være svært at bestemme indholdet af magnesium i organismen. Klinisk måles indholdet bedst ved løbende undersøgelser af urinens mineralindhold over et til tre døgn. Måles magnesiumindholdet i blodet, skal det være i helblod; det er ikke tilstrækkeligt at måle det i blodserum. "

    http://sund-forskning.dk/artikler/magnesium-0/
Log in eller Registrér for at kommentere.