Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nybegynder

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, det er længe siden, jeg sidst har været på.

    Det går godt nok ikke godt pt. (er måske også lidt negativ i dag - da det er slemt i dag). Har dog også gode dage ind i mellem :)

    Det går bedre under foden - men ikke i reste af den. Operationen hjalp ikke, da prolapsen ikke var så stor, som den første, og jeg fik også at vide, den egentlige årsag til smerterne, men arvæv fra den første op.

    Jeg vred desværre ryggen for 2 måneder siden, da jeg stod i kø i et supermarked. De første 3 dage måtte jeg ligge i sengen pga. smerter ned i højre ben, og siden haft ondt i begge ben, ja sågar op hofterne.

    Følelsesløsheden har bredt sig op til knæet. (undtaget lidt af indersiden) - hvor jeg også har ondt nu. Dengang havde jeg begyndende prolaps i L3/L4.
    Jeg er blevet "træt" i foden , dvs. kan ikke holde den oppe, når jeg går - specielt, hvis jeg går langt eller er træt.

    Jeg har siden Januar ikke haft arbejde. De første 6 måneder, fik jeg løn fra mit tidligere arbejde. Det var rart, da jeg så ro til at genoptræne efter operationen.

    Jeg fik at vide, at genoptræningen ikke kunne fjerne smerterne i ryggen, samt følelseløsheden, men de håbede, at kunne fjerne ben-smerterne - men det havde ikke en store effekt - så lige som dig, er jeg stoppet med fys. Jeg skal til læge i næste uge, for at se, om de kan give noget, som stabiliserer nerverne, så jeg ikke har ondt i benene. Jeg får i forvejen smertestillende, men vil gerne have noget mere rettet mod nervesmerter.

    Nu er jeg på sygedagpenge, og mine papirer er hos deres lægekonsulent, så jeg afventer arbejdsprøvning.

    Nå - nok om mine klager :) - Jeg vil også gerne høre om dig.

    Jeg kan ikke huske (undskyld) - blev du stivgjort el opereret for prolaps(er)?. Hvorfor skal du til ny vurdering ? Skal du op igen?.

    Hvor lang var din arbejdsprøvning - var det flere typer jobs? Ja, jeg er lidt "nysgerrig", da jeg nu skal igennem samme process. Jeg er uddannet programmør/database adm., og sygedagpengekontoret har sagt, at de umiddelbart ikke kan finde en anden type arbejde til mig, som skulle gøre hverdagen lettere. Jeg har ellers hørt, at arbejdsprøvning skal være i en anden type job?

    Var det svært for dig, at få flex-job?

    Mange hilsener

    Anita
  • Indstillinger
    Hej :)
    Ved godt det er en gammel tråd, men er i samme situation, og er nødt til at spørge dig hvad du gjorde, og hvordan det går?
    Mange hilsner
  • Indstillinger
    Hej.

    Utroligt som det mindre om min historie. Ligger lige nu på sygehuset efter endt operation ... hvordan gik det dig / jer efterfølgende ?

    Vh Mikael
Log in eller Registrér for at kommentere.