Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad gør jeg

Redigeret 7 februar, 2018, 12:52 i Barnløse i behandling
Jeg vil gerne spørge om andres mening. Jeg er gift med en mand hvor vi hver i sær har et barn fra tidligere forhold. Det er ikke noget problem. Vi har nu været gift i 17 år og nu har min mand fået den tanke at han gerne vil have et barn mere. Han tænker sig at det skal foregå ved insemination og at barnet skal blive hos sin mor i det land han kommer fra . Er jeg egoistisk hvis jeg ikke ønsker at deltage i det, er min mand egoistisk ? Jeg er så forvirret.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er forhåbentligt mere i historien end det, der her er beskrevet?

    For det virker da en smule underligt, at din mand ønsker at få et (godt nok insemineret, men alligevel) barn med en kvinde fra et andet land – at barnet skal blive hos sin mor i det land, og han derfor kun vi få et sporadisk forhold til det barn.

    Hvorfor betyder det noget specielt for ham, at få et barn han kun sjældent vil se? Eller har han tænkt sig at dele sit liv op, så han vil tilbringe halvdelen af sit liv i det land? Hvis det er det sidste her, vil det jo i den grad også påvirke jeres liv sammen.

    Eller synes han bare det er ”sjovt” at få sine gener spredt?

    Der må være en noget speciel baggrund for det ønske – og kender man ikke den, kan det være svært at vurdere, om det handler om egoisme.

    Nej, jeg synes ikke, det er egoistisk af dig, at du ikke ønsker at deltage i et sådant projekt, men igen – kender man ikke den dybere årsag, kan også det være svært at vurdere.

    I bør i hvert fald få talt meget grundigt igennem, hvad det vil betyde for jeres liv – og ikke mindst hvad et sådant ”projekt” kan risikere at betyde for et barn, der altså ikke har bedt om at blive født, bare fordi det kunne være en ”sjov” ide.

    Der er desværre børn nok i denne verden, som kunne have brug for støtte og hjælp. Hvad med et sponsorbarn i stedet? Et sådant barn kan man jo også engagere sig i.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar.
    Nej, han ønsker ikke at dele sit liv op med halvdelen her og halvdelen der. Jeg er 9 år ældre end ham, så jeg kan for længst ikke få flere børn, men han er også midaldrende nu. Han har ikke nogen kandidat og det er ikke fordi han ønsker at have et fysisk forhold til kvinden.
    Jeg tror det dybest set bunder i noget angst for at blive gammel eller en midtvejs krise, men det kan jo blive en høj pris at betale, da han jo risikerer vores ægteskab som han siger han ønsker at bevare.
    For mig virker det voldsomt ugennemtænkt, jeg ville måske være mere forstående hvis han ønskede at barnet var her hos os.
    Det involverer jo arve regler og alt muligt andet også.
Log in eller Registrér for at kommentere.