Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

irritation i øjet

Hej
For godt et døgn siden fik jeg pludselig en følelse af at have noget i øjet. Det kom lidt snigende.
Jeg gned lidt i øjet, men det gik ikke væk. Jeg tjekkede i spejlet - der er intet at se.
Jeg lider meget af græspollen og følelsen er lidt den samme, som om der er noget der sidder på indersiden af øjenlåget og generer - eller måske føles det som en ridse, men jeg kan bare ikke se noget og mindes ikke at have fået noget i øjet.

Mit øje får det værrer og værrer. Det føles meget irriteret, hvad enten jeg har øjet åbent eller lukket.
Det klør lidt, men slet ikke som ved øjenbetændelse. Øjet løber i vand og det er blevet ild rødt i de hvide område. Hvis ikke det var fordi jeg har en følelse af at der er noget der generer på indersiden af øjenlåget og hvis ikke det var fordi det ikke klør, så ville jeg tro det er øjenbetændelse, men det tror jeg ikke det er. Men hvad er det så???
Jeg har også en form for smerte i øjet. Ikke hele tiden, men det føles som som en smerte der sidder i øverste del af øjenæblet.

Nogen er har prøvet noget lignende og ved hvad det er? Sidder her natten før nytår og har det ikke særlig godt. Højre øje har det helt fint.

Vh Mette

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mette

    Det lyder rigtig meget som en allergi reaktion på et eller andet, som du beskriver det og selv siger det minder om pollen allergi. Det lyder dog bare som om at det en lidt større allergi der har ramt dig, støv allergi kunne være synderen - hvilket jeg ikke håber for dig.

    "best case scenario" så drejer det sig om et sandkorn eller noget lignende der har sat sig på indersiden af dit øjenlåg, jeg vil råde dig til at bruge øjenrens og hvis du ikke har noget liggende så kan en rindende vandhane gøre tricket - selvom det kan virke ubehageligt.

    En god ting generelt er at holde huden omkring dine øjne fugtig og sund, med den rette creme kan du nemt undgå kløe så du ikke selv er syndere der "skubber" ubehagelige partikler derind.
    Jeg bruger selv øjencreme herfra https://surisuri.dk/kategori/hudpleje/oejencreme og har ingen problemer med hverken kløe, tørhed eller irritation - hvilket jeg tidligere har bøvlet meget med.

    Håber for dig at du finder eller har fundet en løsning.
  • Indstillinger
    På apoteket findes ampuller med saltvand. Brug dem et par gange dagligt eller skyl med kamillete et par gange dagligt.

    Samtidig brug 500 mg C vitamin for immunforsvaret i et lille år.

    Helle
Log in eller Registrér for at kommentere.