Hjem Mænd Åben debat for mænd

Dorsal slit

unknown31unknown31
Redigeret 19 februar, 2018, 16:56 i Åben debat for mænd
Hej. Jeg er en meget deprimeret fyr på 31, som i torsdags gjorde mit livs fejltagelse.

Jeg har altid afholdt mig fra sex pga. min stramme forhud. Selv vil jeg kalde det en mild forhudsforsnævring da jeg sagtens har kunnet få forhuden tilbage i slap tilstand, og med besvær også når den er erigeret. Og min penis så også helt normal ud. Men kunne ikke ha sex uden ubehag

Men i torsdags fik jeg så endelig taget mig sammen til at få gjort noget ved det. Og var glad og tilfreds da det var overstået. Dog synes jeg den så ret så grim ud, men fik at vide den nok skulle blive pæn.

Det viser sig så efter at jeg (for sent) har læst en masse, har fået foretaget et dorsalt slit...

Læser ikke andet end den ene skrækhistorie efter den anden, og at den ikke vil blive normal igen hvilket jeg hele tiden har troet. Kirurgen har ikke sagt at den permanent vil komme til at se mærkelig ud ligesom den gør nu. Og den ser virkelig grim ud, ligner der er skåret et stort hul øverst i forhuden. Og så hænger der to flapper forhud i hver side og dingler...

Desværre nytter det ikke noget at være bagklog nu. Er der nogen herinde der har fået foretaget den slags operation med et godt resultat? For ellers kan jeg lige så godt bestille tid til en omskæring med det samme. Mvh. den ulykkelige

Kommentarer

  • Hej
    Jeg er en 22 årig mand. Min forhud kan også godt trækkes tilbage normalt, men ikke ved rejsning, hvilket er generende. Så jeg er i gang med at undersøge mulighederne mht. dorsalt slit, preputioplasty og omskæring, men det foregår mest på engelsk-sprogede hjemmesider. Det er svært at finde rundt i, og mht. muligheder i Danmark, kan jeg kun finde rigtig omskæring. Jeg er ellers mest lun på preputioplasty, da jeg kan læse mange dårlige erfaringer med dorsalt slit. Mit spørgsmål er: Hvor fik du lavet dit dorsalt slit?

    Mvh. UngMand22
  • Jeg skal selv på operationsbordet om nogle dage. Jeg har ikke forhudsforsnævring i slap tilstand, men i erigeret tilstand. Jeg kan med noget pres få forhuden tilbage, men det strammer afsindigt, og det ligner en rullekrave.

    FORHUDEN
    Jeg er utrolig ked af, at skulle af med forhuden. For mig betyder det flere ting, som jeg har grædt over. Det betyder et farvel til ornanering som jeg kender det, med rullemekanisme så penishovedet er fugtigt og beskyttet. Jaha, jeg er bange. For her kommer vi til det næste, jeg synes det ser grimt ud, med omskåret penis. Jeg har i 4 uger prøvet med Dermovat på forhuden, og huden er blevet tyndere, men ikke tilpas nok. Lægen og jeg blev enig om at forsætte i yderligere 2 uger, så det ialt er 6 uger. Intet er frygte. Bortset fra, at litteraturen på næsten alle sites siger 4 uger. Det er pinligt, at lægestanden ikke følger med på dette område.

    SMERTER
    Endeligt er der to punkter jeg vil angribe. Det ene punkt er, at smerterne bare går væk med nogle pamoler. Vil du lige tag dig sammen dr? Jeg fik for nogle år siden en plastisk operation i forhuden. AV AV AV for satan! Morfin, NU! Sådan forsatte det i 10 helveds dage. Så derfor siger jeg, hold nu kæft med at standardisere smerterne hos patienterne. JEG SKAL HAVE MORFIN bum!

    LITTERATUR
    Det næste som er pænt irriterende for mig, er at litteraturen for plastisk kirugi er på forhuden er næsten forsvindende lille, som i find det på google eller netdoktor. Jeg ved godt Danmark er lille, men hvorfor skal litteraturen omkring forhudsbevarende operationer være næsten umuligt at finde?

    Lad mig rekapitulerer. 1) Dårlig information vedr smerterne ved omskæringer, morfin skal der til. 2) Næsten ingen information eller litteratur om andre muligheder end omskæring, og slet ikke på netdoktor.

    Vis venligst billeder af mulighederne, samt fordele og ulemper. For der er også ulemper ved omskæring. Fx skal der mere til for at penishovedet lader sig stimulerer. Og hvad med hornhindelaget? Det tager et par uger med ømhed, ja tak, det bliver et helvedet.

    Jeg er frustreret og meget ked af det. Jeg har grædt alt for meget, og det er ikke iorden at jeg nu frygter smerterne, samt efterveerne ved indgrebet. Lidocain kan ikke bruges som noget hurra middel. Et hvepsestik var da i sommers årsagen til jeg købte det, og hvad skete der? Ingenting.

    Så kære Netdoktor og I andre kloge hoveder med eller uden hud, hjælp nu med mere varieret information. Vi lever i et videnssamfund.

    På forhånd takker jeg for forståelsen, samt jeres hjælp.

    Den ganske ulykkelige, som ikke vil spises af med et standardsvar fra 2007.
  • Til ungmand22: Fik foretaget den i Hillerød. Og skal snakke med en urolog i Rødovre om mulighederne for at gøre den pænere, uden at forhuden bliver fjernet.

    Selve operationen er efter min mening ikke værre end en tur hos tandlægen, så på det punkt er der ikke noget at frygte. Bedøvelsen gør lidt ondt, men ikke noget vildt. Men det gør pænt nas når man efter operationen, ufrivilligt vågner om natten med jern på. Der går dog kun 8-10 dage før det ikke gør ondt længere
  • Til Kongen1: hvordan gik din omskæring?
  • Hvordan omskæringen gik? Jo, nu skal du læse. Fyldt med smerter. Lokalbedøvelsen som skulle virke undervejs, var Urologen nødt til at give fire gange ekstra under selve det operative indgreb. Det føltes som om jeg fik tusind knive i penis på samme tid. Jeg skreg så flere folk på gangene kunne hører det. 32 sting blev det til. Bonyl, ville man nøjes med, men jeg råbte af smerter bagefter at lægen udskrev morfin med det samme.

    Jeg har stadig smerter ugen efter operationen og er rasende over den forherligelse langt flertallet går rundt og skriver om, både her på netdoktor men også i litteraturen. Penishovedet er stadigt enormt ømt og jeg er enormt hævet.

    Så til jer som rigtig gerne vil omskæres fordi det er så lækkert, stop lige her! DET GØR ONDT MEGA ONDT, SÅ JEG MED MIN HÅND ØDELAGDE ET DØRHÅNDTAG AF SMERTER.

    På apoteket besvimet jeg, og fik straks hjælp af apotekeren. Jeg fik en af mine morfinpiller to pamoler og en briks at ligge på. Efter 40 min græd jeg stadig af smerter, og besluttede at tage en ekstra morfin pille. Efter 1 time, begyndte smerterne at aftage. Vi fik ringet til Urologen som satte dosis op, og fastholdte at jeg skulle have en højere dosis, end først antaget.

    Havde man lagt mig i narkose, var resultatet blevet anderledes? Ja, under operationen, men efter, nej! Jeg ville stadig have smerter.

    Så husk smerter og smertetærskler er indivuelt, og ikke en standard som en omgang legoklodser i æsker.

    For alle gælder dette: Det er dig som kender din krop bedre end lægen. Så bliv ved med at sig morfin, hvis du ved at smerterne ikke kan holdes ned af
    NSAID medicinener, eller hvis du ikke kan tåle samme NSAID medicin som netop er hårde ved mave/Tarmregionen. Gør jeg jer utryg ved operationen? Det er meningen. Det her er ikke lutter lagkage. Over 20.000 nerver bliver skåret og klippet samt syet i. Virker din forhud fint, så behold den for alt i verden. Omskæring skal altid være den sidste udvej, og du skal behandles med respekt.

    Husk der er Dermovat steoride creme at prøve først. Dernæst hvis det ikke virker, så prøv plastiks kirurgi.

    Husk forhuden er skabt for netop at beskytte penishovedet/glansen. Meget følsomhed forsvinder på penishovedet med tiden, og er det sjovt? NEJ! Så omskæring skal være sidste udvej.

    Og det nonsens mht beskyttelse mod cancer og kønssygdomme etc uden forhud, er ikke et argument overhovedet. For var det et argument, så burde vi fjerne blindtarmen, mandlerne, brysterne hos kvinderne osv.

    Med andre ord: behold din forhud, hvis der ingen problemer er. Drop at forherlige omskæring. Det gør hammerende ondt - hvad fanden tror du det ér? Leg med legokniv? Det er ægte ultimativ fjernelse af forhuden permanent. Så dig som ejer en dejlig forhud. Leg med den, vær glad for den. Ornanere og nyd det.

    For mit vedkommende har jeg stadig smerter og er først kommet ned på score 6 ud af 10 på smertescoren. Pamolerne kan rende mig.
  • Til Kongen1: går det bedre nu? Og har du onaneret efter omskæringen?
  • Nej, min søn har ikke kunne ornanerer endnu, pga omskæringen. Og bare rolig vi er meget åbne ærlige i familien om den slags. Det er ganske menneskeligt at ornanere. ALLE gør den slags, hvis de kan. Det kan min søn ikke. Han prøvede forleden dag, og kunne ikke gennemfører dette. De nerver som sad i forhuden (over 20.000) samt den rullemekanisme under ornanering, findes ikke mere. Han skal vende sig til at ornanere uden disse nerver og forhuden. Det bliver ikke let. Og slet ikke når man tager i betragtning at opererationen var ganske smertefyldt. Alle 30 sting er væk. Glidecreme, vaseline, samt forskellige rolige omgivelser uden han skulle tænke på andet end sig selv, samt ikke at blive forstyrret af familien, har ikke hjulpet. Selv kirurgeren har måtte indrømme, at det var første gang han nogensinde havde set sådan et tilfælde, med behandling af morfin over en uges tid, samt ikke at kunne gå uden store gener.

    Jeg må tilstår at jeg selv er omskåret pga phimosis da jeg var dreng. Men min situation, var hurtigere og lettere. Og jeg har ikke haft problemer, hellere ikke med at ornanere. Dog at høre sin voksne søn skrig af smerter ad flere omgange på operationsbordet var nok til at jeg flere gange tørrede sveden af pande og blive en del urolig. Udover morfinen er han blevet behandlet med Pamol og Bonyl.

    Stederne omkring frenulum er stadig hævet. Lidt af forhuden går udover glansen, stadigt, således ligner det en partical omskæring, hvor man har forsøgt at lade så meget af forhuden blive siddende tilbage, hvilket ikke er unormal processedure i Skandinavien. Naturligvis er der fordele ved at være omskåret. Ingen peniskræft. Reduceret prostatakræft, samt reduceret muligheder for kønssygdomme etc. Hvilket ikke er en garanti for ikke at få kønssygdomme, så derfor skal han da naturligvis som alle andre huske kondom og glidecreme.

    Frenulum, er der hvor han kan mærke mest, de par gange han har prøvet for sig selv. Lægen er sikker på at hævelserne vil fortage sig indenfor en månedstid. MEN han er ikke sikker på at forhuden skrumper tilbage bag volden af glans, kun at huden bliver tynd og fin som før.

    Han savner sin forhud, men vi må konstatere at phimosis er det vi desværre giver videre fra far til søn, hvilket også passer i forhold til min fars situation, det talte man blot ikke om, med åbenhed som idag. Igen er kirurgeren sikker på at der er en lille overrepræsentation af arvelige når han taler med sine patienter.

    Forbedres situationen ikke indenfor en måned, er det op til kirurgeren igen, evt mhp at fjerne alt forhuden. Men igen, der sidder mange nerver som hjælper med orgasmen hos mænd med forhud, hvilket vi andre omskåret glemmer når vi debatterer, hvor dejligt det er med renlighed og tørhed, nede ved glans, glemmer vi ofte at der er en naturlig grund til forhuden eksisterer. Og ser man på mænd som har forhud ornanerer, ja, så bruges forhuden som en rullemekanisme over glans.

    Så ligenu efter operationen i januar måned, hvor han burde være klar på det hele, ca en måned efter, er han slet ikke klar, overhovedet. Og det er ikke blot penishovedet som skal stimuleres. Det er helst så mange nerver som overhovedet muligt, for at opnår den bedste orgasme.

    Korrekt er det også, at omskåret mænd holder i længere tid, ved et samleje, hvilket siger sig selv idet den beskyttende forhud giver et slimlag af beskyttelse overfor en omskåret. Dog skal man huske at kvindens vagina er beregnet til forhudens glidende forhud som også er med til at stimulere hendes egen skedekanal.

    Hvis jeg spurgte ham om han ville have været født med uden forhudsforsnævring eller være "født omskåret", siger han naturligvis uden phimosis. Underligt mener han også fornemmelsen er at gå rundt uden forhud. Enten gør det ondt, eller også giver det små stød.

    Så til alle jer, der skriver omskæring er bare sagen, husk venligst smerterne ved operationen og efter operationen. Og min søn beskriver det som helvedet med 1.000 issyl som stak ind i penis kontinuerligt. Så har I mulighed for at undgå omskæring, ved fx Dermovat creme og forhudsgymnastik eller et mindre snit eller igen plastik kirurgisk indgreb, så prøv at sætte jer godt ind i stoffet, for at undgå en omskæring. For når først du er omskåret kan du ikke få det indvendige blad/forhud tilbage. Ja, der findes "restoretion of forskin" men det er ikke den samme hud som trækkes frem over forhud. Det er det ydre blad/forhud. Så følelserne bliver aldrig de samme igen.

    Det er ramme alvor allesammen. Tænk jer godt om, inden omskæringen af forhuden er noget i blot lyster at gøre.

    Rigtig god bedring til alle og hav et sundt, sikkert og dejligt sexliv.
Log in eller Registrér for at kommentere.