Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Erfaringer med behandling af Akillessenebetændelse?

Redigeret 11 januar, 2018, 11:08 i Sportsskader
Hej

Jeg har brug for Jeres hjælp og gode råd.

Jeg har siden januar 2012 døjet med akillessenebetændelse, som befinder sig i området, hvor senen hæfter på hælbenet. Jeg pådrog mig skaden på en langrendstur, og har haft svært ved at komme mig over skaden. Inden skaden løb jeg 12-15km 3 gange ugentligt, men har stort set ikke kunne løbe siden.

Jeg har gået til fysioterapeut på Vesterbro Fysioterapi siden juni sidste år (2012), været til ultralydsscanning og fået lavet særlige indlæg til mine løbesko.

Jeg har lavet 'trappeøvelsen' on-off siden jeg startede til fysioterapeut og i samarbejde med ham forsøgt at genoptræne min akillessene. Der har dog alt dette til trods ikke været de store fremskridt.

Så jeg vil høre, om der er nogen, der har gode råd og erfaringer med øvelser, genoptræning eller fysioterapeuter med fokus på sportsskader?


Tusind tak for hjælpen.

Hilsen Sune

Kommentarer

  • Indstillinger
    Snak med din fysioterapeut om kinesiotape.

    Kender han/hun det ikke så skift til en fysioterapeut der gør. Den behandling du får i form af genoptræning er korrekt. Men seneskader tager bare en forbandet tid at hele op.

    Du kan også kigge her:

    http://plussock.com/

    Det er en løbestrømpe hvor kinesiotapen er indbygget -og netop så den afhjælper akillessenen.

    De koster altså en del, de sokker. Men er fremragende, jeg bruger dem selv.
  • Indstillinger
    Jeg er meget glad for min plussock.
  • Indstillinger
    Jeg vil mene det er rigtig vigtigt at give det en tilpas lang pause fra AL aktivitet, så det får ro til at gå i sig selv. Overvejer lidt om du kan have holdt for kort pause?

    Når du så går i gang igen, ville jeg starte blødt op, kombineret med at du laver de omtalte øvelse OG får strukket den ud, efter hver træning. Eller bare et par gange om dagen.

    Har selv haft lidt samme problem i en kort periode, men med lidt pause, øvelser og udstræk gik det væk.
  • Indstillinger
    Hej Sune.

    Måske er der nogle af musklerne i underbenet som ikke fungerer optimalt.
    Jeg havde god effekt af behandling med muskelaktivering, hvor de svage muskler blev tændt op igen.

    Mvh. Simon
Log in eller Registrér for at kommentere.