Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

HIZ læsion i lænden

Redigeret 22 december, 2017, 05:18 i Diskusprolaps
Kære Netdoktor

Jeg har fået konstateret en såkaldt HIZ læsion i lænden (0,91 cm2), intervertebralrummet L4/L5 via en MR-scanning i 2013.

Jeg døjer stadig med smerter i lænd og udstråling til begge baller/bagben.

Er der nogle øvelser eller redskaber jeg kan gøre/benytte der kan træne muskulaturen op omkring eller hvad gør man ved sådan en HIZ-læsion?

Mvh,
Jes

Kommentarer

  • en 22-12-2017
    Tilmeldt: 22-12-2017 10.30
    Kære Netdoktor

    Jeg har fået konstateret en såkaldt HIZ læsion i lænden, modic 2 foranddring via en MR-scanning i 2014.

    Jeg døjer stadig med smerter i lænd og udstråling til højre balle/bag højreben.

    Er der nogle øvelser eller redskaber jeg kan gøre/benytte der kan træne muskulaturen op omkring eller hvad gør man ved sådan en HIZ-læsion?

    Mvh,
    Milla
  • Hej Milla

    Jeg blev sendt til privathospitalet CFR i Hellerup og mødte Henrik http://www.capiocfr.dk/personale/henrik-hougs-kjaer/

    Han er en troldmand i hele sin approach og jeg er pt smertefri på grund af ham.

    Når du rejser dig, sætter dig, samler op, lægger på plads etc - hold altid lænd strakt, aldrig bøj i ryggen. Sid på et bord med benene udover, hold lænd og ryg strakt og bevæg det ene ben ud i strakt og tilbage igen. Hvis det var som mig, så var det ene ben no problem, men det andet var helt sindssygt meget hårdere. Det handler om at styrke din svage side (hase, balle, lår etc.)

    Anyway, skriv til Henrik og book en tid!

    Held og lykke,
    Jes
Log in eller Registrér for at kommentere.