Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ledsmerter uden diagnose søger andre med samme problem

Redigeret 26 november, 2017, 06:14 i Leddegigt
Jeg er en fyr i midt 40'erne.

Jeg har haft problemer med ledsmerter, de sidste 6 måneder.

Hvor de sidste 3 måneder har været rigtig slemme.

Jeg er blevet testet hos en reumatolog, hvor man tog en del blodprøver som intet viste.

Ikke den bedste oplevelse, da han sluttede forløbet med at sende mig et brev, at han ikke kunne gøre mere og sendte mig tilbage til min egen læge.

Ikke noget med at man ønskede at scanne led eller andet.

Det skal nævnes at jeg kun oplever at mine finger kan hæve op og jeg ikke oplever det på mine andre led.

Det er åbenbart noget lægen gik meget op i.

Ved belastning opleves en forværring af ledsmerterne, så jeg er ved at blive begrænset i min hverdag og på jobbet.

Jeg valgte selv at få ultralyd skannet en del af mine led da jeg blev i tvivl om hvad der kunne være galt, og man kunne se væske og fortykning ved de led jeg fik skannet, så der er sku noget galt.

Jeg har problemer med ankler,knæ,hofter,håndled,albue og skulder.

Jeg er bl.a. blevet teste for d vitamin, urin syre, alt ser ok ud.

Jeg er rigtig meget på bar bund.

Jeg er nu blevet henvist til en smerte læge, som jeg formoder vil ligge noget Binyrebarkhormo.

Min kiopraktor anbefalede ikke det, da jeg ikke var hævet ved led, men jeg håber det kan give noget ro.

Har du oplevet noget i samme stil eller andet som måske har kunne hjælpe dig, så modtages det gerne i denne tråd med tak.

Jeg har spist glusomin i en måneden og har taget en del vitaminer uden nogle virkning.

Jeg spiser brufen som nogle gange hjælper mig lidt.

Overvejer i øjeblikket at tage kontakt til en privat læge og få en henvisning til en mr skanning for måske at få svar, men det er rigtig dyrt og jeg har ikke det store økonomiske overskud.

Min egen læge har ikke ønsket at give mig en henvisning for at belyse problemet .

Gode råd eller andet modtages med tak.

Er der andre der selv har valgt at betale for mr skanning.

Modtages også info på det.

Man kan åbenbart ikke bare bestille tid til sådan en skanning uden henvisning.

Er der en læge i forumet der læser indlægget er man også velkommen til at give en kommentar.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Den reumatolog du var ved, var det en privat eller en på sygehus?

    At dine blodprøver har været negative er kun godt, men ikke det samme som at du ikke har en ledsygdom. De har jo også fået påvist ledvæske i fingrene. Mange gange er sådan noget ledsygdom noget lusket noget i starten, især de der IKKE er positive i blodprøver (positive blodprøver vil sige at det man måler på er forhøjet, positivt er altså ikke noget godt). Til gengæld er de ikke så aggressive som dem der giver positive blodprøver.

    Ofte er det noget med, at man skal have mulighed for at få en akut tid ved reumatologen når leddene hæver, både så de kan se det og så du kan blive behandlet. Private reumatologer har sjældent mulighed for det men det har sygehusenes ambulatorier. Så din læge skal lave en henvisning til sygehusets reumatologiske ambulatorie, og skrive at du har fået påvist hævede fingerled og at det nu truer din erhvervsevne.

    Det vil være en fordel hvis du i mellemtiden kan tage en kalender og skrive ned når dine hænder hæver op og hvornår det aftager igen sammen med niveau af smerter på en skala fra 0-10.

    Pengene på MR-skanningen synes jeg du skal gemme til noget andet. Det får du ikke nye oplysninger af. Men du skal nok have taget røngten af dine hænder og fødder, men det bestiller de på sygehuset hvis det ikke allerede er gjort.

    Held og lykke med det hele!
  • Indstillinger
    Den reumatolog jeg var til var privat.

    Mit problem er at jeg kun oplever en gang i mellem at jeg hæver op på enkle finger og det er mest om morgen jeg kan se det.

    Jeg kan se at jeg ikke kan få min finger ring af eller at hånden sover lidt, grundet den strammer om fingeren.

    Jeg har en henvisning liggende til en smerteklinik som vist nok vil prøve at give mig noget biobakhormon.

    Jeg er dog lige rendt ind i at klinikken har lukket i denne uge.

    Jeg har oplevet at jeg en gang i mellem for feber og det skete igen i nat, sikkert grundet kroppen reager på det der sker i mine led.

    Man taber lidt af modet når man selv skal hive fat i læger omkring sit problem frem for at man sad med en læge som prøver at komme til bunds i ens sygdom.
  • Indstillinger
    Hej.Jeg har det samme problemer og vil meget gerne snakke om det.mvh.maria
  • Indstillinger
    Jeg må sige efter lang tids kamp at jeg ikke er kommet mit problem nærmere.
    Dog er jeg blevet god kendt til en hjælper på mit arbejde så jeg kan fortsætte.
    Utroligt dårligt at ingen gerne tager det seriøst og laver andet en at skrive medicin ud, ikke en holdbar løsning.

    Jeg har kæmpet for at beholde mit arbejde og når det kommer helt på plads må jeg i gang med en fornyet kamp om helbredet.

    Må sige at den eneste løsning jeg ser er at jeg må forbi Hamlet og betale for den service jeg ikke ser ud til at kunne få andre steder. Dog er der lang vej når man ikke lige har en masse penge at smide på bordet.

    Maria du er velkommen til at droppe din mail adresse så vil jeg gerne dele mine erfaringer med dig og du kan eventuelt beskrive dine problemer nærmer
  • Indstillinger
    Uddyb venligst hvor i dine smerter består, led, muskler og i hvilke perioder du oplever dem
  • Indstillinger
    Morbus Reiter - hvad er det?
    Meget få læge ved noget om denne sygdom, jeg har været, igen hele maskinen, over 20 år. en læge viste hvad jeg fejlede, faktisk fra start af, efter jeg hade fået tjekket blod og min Penis. fik svar efter 1 måned og kom til samtale med læge igen, Fordi det kan komme, af flere forskellige ting. Kønssygdomme og mad forgiftning Salmonella, min Salmonella forgiftning, blev ikke behandlet nok, og derfor fik jeg Morbus Reiter og det forekommer op til 8 % som få kronisk leddegigt, af dårlig behandling det er din egen krop som tror du fejler noget og gå til angreb på dine led uden de fejler noget, det kan vise sig på mangfoldige måder, og meget svært for en læge at finde årsag, så de er faktisk lidt uskyldige lægerne, men de kunne sende personen til anden læge, når de har prøvet lidt af hver. Jeg kan desværre skrive meget rigtigt dårligt om mange læger, det vil jeg måske gøre senere. Hvis det kunne hjælpe andre læger. Bisbebjerg mener lægen hed Stig Rosel, men er overhoved ikke sikker, men vil prøve af finde den rigtig læges navn. Tal med din læge om disse piller, er ikke sikke på stavemåden Salaposalazin , Sulfasalazin 500mg starter 1 om dage, i nogle dage og så 2 nogle piller, 1 morgen og 1 aften, indtil du er på piller 2 morgen og 2 aften. Alle mine led hævede op knæ føder, arme ja selv øre og næse. Det kan jeg lære andre læger kik efter et skinnebenssår helt rund sår og fint, og lige ledes på næsen også rund ring, svært at finde på næsen og er der kun i udbrud. På næse og skinne ben. Håber at min hjælp er til dig nytter noget, og selvfølgelig også læger som skulle læse dette indlæg. Skrvet af Brian G
Log in eller Registrér for at kommentere.