Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

For højt kalium.

1235»

Kommentarer

  • Hvorfor husker man dog også så elendigt. ÆV.

    Jeg skrev i denne debat, jeg aldrig havde set vitamin piller med kalium. Jeg sidder som sædvanlig og "roder på nettet". Jeg opdaget er indlæg om Spektro, jeg selv har skrevet. Der er kalium i Spektro vitaminpiller.
  • Hej Persille

    Der ER faktisk ikke længere kalium i Spektro-vitaminpillen!

    Den dag, hvor Linette skrev sit første indlæg i denne tråd, begyndte jeg på et svar, som jeg aldrig fik gjort færdigt, fordi jeg fik besøg.

    Jeg ville have skrevet, at hvis der overhovedet er kalium i vitaminpiller, så er det så små mængder, at det ikke betyder noget. For jeg kunne huske, at der plejer at være 10 mg i mine Spektro-piller. Og 10 mg betyder ingenting. Jeg får 1500 mg kalium i tilskud dagligt – ud over det, der er tilsat mine Sparkal-tabletter (vanddrivende middel). Og ud over, at jeg dagligt får masser af frugt og grønt.

    Da du, Persille, så skrev, at du aldrig havde set vitaminpiller med kalium i, måtte jeg jo ud og hente bøtten med vitaminpiller i skabet. Og det viste sig så, at der ikke længere er kalium i Spektro ;o)

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej kameliadamen

    Tak for den oplysning, man kan altid blive klogere. Godt du skrev det.
  • Så fik jeg svaret på nye blodprøver.
    Kalium er i orden, kolesterol er stigende.
    Jeg har nu holdt pause med Simvastatin i en måned. Ved sidste blodprøve, med Simvastatin var tallet 5,6. Nu er tallet 6,5.
    Jeg glemte at spørge hvordan kolesterolen fordelte sig. Jeg plejer at have meget af "det gode kolesterol".
    Ved nogen, hvor lang tide der går, før man kan regne med, at tallet er, som det vil være uden brug af Simvastatin.
    Nu var det ikke min egen læge jeg talte med, men en af de andre. Han sagde, at jeg skulle få taget endnu en blodprøve når vi kommer ind i det nye år.
    Linette.
  • Hej Linette

    Tallet for kolesterol svinger. !!! Det kan gå op og ned.
    Mit var sidste gang det blev målt 7,7. Jeg er ikke det mindste nervøs. Men nu må jeg se om det skulle være faldet lidt når det bliver målt igen sidst i oktober. Om æbleeddiken virker.
    Uffe Ravnskov siger jo at ældre mennesker lever længere med et højere kolesteroltal. Han, og hans kolleger, kan lige så godt have ret, som de andre.

    Min nye læge ser da heller ikke så hysterisk på den som min "gamle" læge.
    Da var jeg nærmest død med et tal på omkring de 5.
  • Det nyeste er jo også det må være 8, hvis ikke hjertet er dårligt.

    Så der har været lidt for meget halløj omkring det kolesteroltal. Uffe Ravnskov må jo have noget ret, trods alt. Indrømmelserne kommer jo langsomt.
  • Hej Linette

    Jeg lovede at vende tilbage med oplysning om æbleeddike, når jeg havde fået taget blodprøve.Jeg har taget det i tre måneder nu og kolesteroltallet var faldet. Det kan naturligvis være et tilfælde, så det skal undersøges igen om tre måneder.
  • Jeg læste alle disse indlæg igennem. "Faldt" over dem ved et tilfælde. Det var dengang vi kunne føre en debat, det kniber desværre gevaldigt nu.

    Jeg skriver til jer, jeg dengang "talte" så godt med. For højt kalium og anden snak. Det er den "anden snak" dette omhandler.

    Jeg "hader" stadig kolesterolmedicin og tror slet ikke på det, det drejer sig kun om penge.

    Jeg omtalte et sted min bror, som ikke turde stoppe med kolesterolmedicin, fordi hans hjerte er meget dårligt.
    Vi skrev i 2013 og han har taget kolesterolmedicin lige siden. For kort tid siden blev han dødtræt af alle sine smerter og orkede ikke mere. Han tænkte på, han ikke ville leve.
    Jeg sagde til ham, snak med din læge om stop for den medicin. Lægen sagde han sagtens kunne stoppe en måned og se hvad der skete.
    Jeg sagde tag æbleeddike, det hjælper på dit kolesteroltal.

    Han stoppede og fik det langsomt meget, meget bedre. Så frygtede han for kolesteroltallet nu var blevet meget højere.
    Det er lige blevet undersøgt. Det var FALDET. Jeg syntes bare I skulle vide det.
    Hvis I er her endnu.
  • Hej. Jeg har for meget kalium i blodet,det er pt. 5,4 men jeg har kun 2/3 nyre tilbage,og så vi jeg spørge om der er nogen der ved hvor meget kalium jeg må indtage på en dag. MVH. mitra47
Log in eller Registrér for at kommentere.