Hjem Sind og psyke Åben debat om depression

Perikum

Redigeret 23 oktober, 2017, 16:43 i Åben debat om depression
Hej

Jeg lider af moderat depression og har prøvet næsten alt oh har måtte droppe det igen pga svære bivirkninger eller ingen effekt. Nu har jeg overvejet perikum fra apoteket som den naturlige vej da jeg er træt af at putte alle de kemikalier i mig. Er der nogen herinde der har erfaring eller er der en som er stærkere end apotekets og hvor meget skal man tage for at det virker. Jeg er også interesseret i at vide hvor lang tid der går før man kan regne med en virkning
Mvh
Cengiz

Kommentarer

  • Hej

    Du kan finde noget info her om perikon

    http://depnet.dk/universe5/debate/2870/default.aspx

    Ud fra folks anmeldelser kan man se at nogle bliver også hjulpet af Sam-e mod mild til moderat depression. Der er dog ikke forsket så meget i dette produkt endnu som perikon.

    http://dk.iherb.com/product-reviews/Doc ... ode=yaw234

    Man må ikke tage disse naturprodukter samtidigt med medicin uden at orientere egen læge
  • Hej. Jeg er begyndt på velzina gr mild/ moderat depression. Har været til lægen og blevet tjekket for alt fysisk . For at være helt præcis hedder diagnosen stresrelateret belastning og heraf depression. Jeg er tilknyttet psykolog men ville gerne starte op på velzina. Jeg er startet for 3 uger siden og tager 2 velzina en dag og 1 velzina næste dag og så fremdeles . Grunden til dette er at jeg er hunderæd for at tage for meget velzina fordi jeg er bekymret for om det så har den modsatte virkning. Kan nogen råde mig. V h lone53 PS jeg tænker her om man kan få en serotoninforgiftning ved at tage for meget
  • Jeg har selv taget Velzina i lidt forskellige doser over den seneste måned. Jeg oplevede en klar forbedring i en periode, hvor jeg var op på tre. Ligesom dig, var jeg også bange for at få for meget, så gik ned på to. Efter en uge fik jeg en klar forværring, så nu forsøger jeg mig igen.

    Efter alt jeg har læst om Perikon i de tyske forsøg, ser det ud til at moderat/svære depressioner har brugt 2-4 kapsler af hvad der svarer til Velzinas dosering. Man kan i meget sjældne tilfælde få serotoninsyndrom, men jeg ud fra hvad jeg har læst, er det aldrig påvist med perikon.
Log in eller Registrér for at kommentere.