Hjem Kvinder PCO

at leve med PCOS

Redigeret 19 marts, 2018, 16:21 i PCO
jeg har lige fået konstateret PCOS af min læge, og nu skal jeg så begynde at tage p-piller for at stabilitere min menstruation og så skal jeg tage metformin, som så skal hjælpe mig lidt til at tabe.

men mit spørgesmål er så , er det "svært" at leve med PCOS? eller hvordan?

Kommentarer

  • Redigeret 28 marts, 2018, 15:11
    PCOS
    Jeg er en pige på 200 som altid har vidst at der var noget i vejen med mine æggestokke. Jeg har altid haft menstruation men ca 35-40 dages mellemrum og forbundet med meget stærke smerter og varrighed på 7 dage.
    Jeg er for 1½ år siden blevet undersøgt nærmere af en gynekolog som kunne konstatere at jeg har PCOS,

    Siden man kunne købe Alli piller i håndkøb har jeg taget dem og jeg har utrolig nok fået en normal cyklus på 21 dage. Jeg kan næste stille uret efter min cyklus nu.
    Jeg blev også tibudt p-piller til regulering af PCOS - MEN jeg ved ikke hvor gammel du er - MEN hvis du tager p-piller og gerne vil blive gravid på et tidspunkt SKAL der gå 2 år fra du har lagt pillerne på hylden til lægerne vil hjælpe dig med graviditeten.

    Derfor fravalgte jeg pillerne da jeg ikke kan sige hvonår jeg nøjagtig vil have børn men jeg ved jeg vil have dem inden 2 år Så med mindre du er sikker på du ikke skal have børn de næste år så skal du ikke tage dem.
Log in eller Registrér for at kommentere.