Hjem Sind og psyke Åndehullet

Når man ikke længere kan kende sin mor!

Redigeret 8 september, 2017, 04:45 i Åndehullet
Jeg har en mor, som hele livet igennem har været psykisk udfordret, men gennem medicinering har haft tingene under kontrol. Min barndom har derfor været præget af trygge rammer og generelt en sund opvækst.

Min mor er ikke helt ung længere, og efter min far gik bort tidligere på året, har hun været ramt af stor sorg og indelukkethed. Det er svært at komme i kontakt med hende, og hun deler ikke rigtig ting fra hendes hverdag med mig længere.

Jeg har været opmærksom på hendes indtag af medicin og har i denne sammenhæng opdaget, at hun ikke længere tager sine antidepressiver. Hun har tidligere taget perikon, hvilket er et stof der påvirker niveauet af serotonin i hjernen. Hun har været plaget af bivirkninger, hvorfor hun formentlig er begyndt at trappe ned på eget initiativ.

Her kommer så mit ret så presserende problem: Hun er begyndt at skabe et overforbrug, som hendes økonomi ikke kan holde til. Bl.a. optager hun forbrugslån, men jeg kan ikke se, hvor mange penge hun har lånt. Jeg ved blot, at hun rent faktisk har lånt, da jeg sommetider henter hendes post.

Er der nogen som ved, hvordan man bliver værge? Jeg ønsker det bedste for min mor, men grundet hendes tilstand har hun behov for akut hjælp både i forhold til medicineringen men ligeså meget i forhold til det økonomiske.

På forhånd tak!

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.