Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Komme ud af alkoholisme?

Redigeret 19 juli, 2017, 06:58 i Alkohol
Hej folk.

Har desværre været alkoholiker i mange år - i så mange nu at jeg knapt kan gå, og kaster tit op UDEN alkohol, har det ok MED, men det dur jo ikke i længden.

Har tidligere været i alle former for behandling, lige fra antabus hos lægen, til AA, til Døgmbehandling på et privat sted (minnesota) Og på alm hospital.

Hvad stiller man op - altså jeg kan godt beslutte en daf at stoppe, men så venter der mange dage hvor jeg bare kaster op op til 10 gange om dagen...,! Det dur jo heller ikke så hvad gær jeg?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal råde dig til, for du har jo prøvet det meste, men en ting er sikkert, at du skal ville det med hjertet,

    For dig er der kun en vej, nemlig at beslutte at du vil stoppe med at drikke alkohol og så er den ikke længere.

    Man kan kun en hjælpe en alkoholiker, der vil hjælpes, ellers virker det ikke.

    Uanset om du kaster op så hold ud, for ellers vil du ikke komme ud på den anden side.

    Jeg håber at du kan klare den hårde måde.
  • Indstillinger
    Alkoholisme er desværre pokkers svært at komme ud af, man ser det alle steder ( i butikkerne, tv reklamer, avis reklamer, vennerne snakker om det, familie fødselsdage osv osv) Og som du selv nævner så er der abstinenserne, som nok egentlig er det værste! Du nævner at du har været indlagt på hospitalet, fik du ikke medicin mod abstinenserne? tænker at det burde afhjælpe opkastningerne. Jeg kender ikke så meget til Minnesota behandling, men der findes jo også behandlingssteder som arbejder med kognitiv behandling. Det kunne jo være at den metode ville fungere bedre for dig, og det findes både i dag- og døgn behandling.
    Alle mennesker er forskellige, og jeg tror ikke på at der findes en gylden løsning.
    Hvis der gjorde, ville alle alkoholikere jo hurtigt være ude af det igen!
    Jeg har oplevet mennesker som tabte kampen, men jeg har heldigvis også oplevet mennesker som har vundet og det. Det er da til stor inspiration og trøst, for så kan det jo faktisk lade sig gøre:-)
    Det gælder vel bare om at finde den vej der virker for en selv, og ikke at opgive håbet og kampen. Det bliver aldrig for sent!
    Bliver lige til sidst nødt til at spørge.... I dit brugernavn skriver du noget i 80erne, er det det årstal du er født?
    Skriv endelig igen hvis du føler at du kan bruge noget af det jeg skriver til noget, jeg kender en hel del til "emnet"
    Jeg vil rigtig gerne høre og lære mere om Minnesota hvis det er..

    Mange hilsner fra Rose
  • Indstillinger
    Der findes mange former for alkoholbehandling og det er desværre ikke alle der er lige gode. Det handler om at finde den behandling som passer til dig. Det er ingen skam at have et alkoholmisbrug - kun ikke at gøre noget ved det. Man er rigtig godt på vej når man er motiveret - nu skal du bare finde det sted der passer bedst til dig. På Behandlingscenter Møllen er Erik Hansen fra Ultimatum medejer. De har en døgn telefon som man altid kan ringe til og modtage gratis rådgivning. tlf. 70261224

    Her er lige et link til deres hjemmeside:
    http://www.mollen.dk/alkoholmisbrug/alkoholmisbrug

    Håber du finder vejen ud af dit alkoholmisbrug
  • Indstillinger
    Nu ved jeg at dette er et gammelt indlæg, og meget sikkert er sket siden. Men det kunne jo også være at andre læste denne kommentar.

    Jeg har selv erfaring med alkohol og at komme ud af misbruget (hos mig var der en del "baggage" som skulle bearbejdes først) men det lykkes da ændre mit syn.

    Jeg kan læse at du har prøvet hele "rækken" af behandlinger og uden held. Men jeg ved at hos Frederiksberg centeret som behandlede og hjalp mig i sin tid, er startet med en type behandling, som jeg da ville have elsket dengang. Nemlig at man får en behandling som er til dig, altså at alle som fr behandling, får deres egen! Det er da fedt, og denne type behandling kunne måske være noget for dig? Jeg tror det er den samme udgave af minnasota som altid, men hvor det kun er dig og behandleren og som jeg har læst mig frem til, bor man hjemme og behandlingen bliver lagt så det passer ind i ens hverdag. Så kan man passe jobbet osv mens man får behandling. DET ville jeg have elsket dengang, for det ar indimellem ret svært at få det hele til at passe med behandlingen fra 8 til 13.

    God vind til dig som måske kan bruge dette til noget.
Log in eller Registrér for at kommentere.