Hjem Sind og psyke Stress

Har I prøvet et mindfulness kursus?

Redigeret 17 januar, 2018, 04:10 i Stress
Hej

Jeg har lige stødt på et meget interessant kursus i mindfulness, se linket her: http://psykisksundhed.dk/mindfulness-1-dags-kursus
Er der nogen, der har prøvet den før? Hjælper mindfulness til at forebygge stress?
«1

Kommentarer

  • du skulle prøve det --jeg tror det er godt ---

    jeg har gået til et kursus mindfulness spisning --som handler om at man tænker mere over hvad man putter i munden ---smager mere på maden --og ikke spiser løs ---hvis man skal tabe sig ---

    det var godt --jeg bruger det meget ---men har også perioder hvor jeg sløser med det ---

    men det er ikke noget der virker med det samme ---men skal læres og dyrkes ---så er det godt
  • Hej,

    Jeg har taget et personligt 8 kursus i mindfullness og det var super godt. Jeg fik mange gode redskaber med mig hjem til brug for mig selv og til brug i parforholdet og i det hele taget.

    Det er ved at være 1 år siden nu. Jeg bruger det stadig men jeg er ikke så stabil med det som i starten.

    Jeg kan tydelig mærke når jeg er mindfull - det virker. Når jeg siger tigene mindfuldt eller løber er mindfull i hele processen bliver det er helt andet løb. Jeg har også en del meditationer liggene på min mobil som jeg bruger indimellem - så svaret er ja du kan godt reducere stress med mindfullnes øvelser.

    En god en hedder rosin øvelsen. Prøv at tage en rosin som om du aldrig havde set en rosin før. Brug lang tid på at undersøge den først. Mærk den i dine hænder, på læben, duft til den - hvordan ser den ud alle detaljer og alle sanser skal med. Når du så har den i munden foregår her også en langsom proces. Der går måske 15-20 min med at spise 1 rosin.

    Så jeg vil klart anbefale at springe på.

    Jeg ville gerne selv blive lidt mere standhaftig igen - for jeg ved det virker.

    Mange hilsner I.
  • Redigeret 5 april, 2018, 14:41
    Hejsa,

    Ja, jeg har prøvet et mindfulness kursus, og det var super godt.

    Som er lidt længere (8 uger) end det jeg tror du snakker om. Men du kan jo altid prøve det og hvis det også er noget for dig, kan du jo tage et længere kursus. Jeg har selv lidt problemer med angst, som også leder til stress, og mindfulness har helt sikkert hjulpet. Bare sørg for at du finder en veluddannet instruktør, hende vi havde var super god!

    Line
  • Det er en rigtig god ide at tage et mindfulness-kursus.

    Men alle kan kalde sig mindfulnesslærer, så det kan være svært at finde et godt kursus. Her er en række gode råd til, hvordan du finder et godt kursus:

    https://mindfulnessguiden.dk/laer-mindf ... ss-kursus/

    Held og lykke med det!
  • Jo , de prøvede og få mig til det manrer , men da jeg er bedre oplyst og ciliviliseret så sagde jeg nei, tak til den metode . Har hørt at nogle har taget skade af Mindfullness som stammer fra Østen , en Buddistisk Religion og derfor noget Hedenst noget jeg ikke kunne godtage som Afstressnings - metode for mit vedkommende. Jeg er Personlig Kristen og ikke Budda interereseret på nogen måde , så det måtte Plejerne og Sygeplejerskene give mig ret i og godtage som min undskylning hos Psykiateren. Jeg afstresser isteden for med og gå til Evangeliske Møder hos Baptisterne her på stedet. Det giver nemlig et godt resultat at sidde der og Bede sammen og Vidne om Jesus osv. Moderne Psykiatere har fundet ud af at de Ikke Troende Og de Troende er der stor forskel på deres velbefindende . De Troende har det meget bedre med sin Helse end de Ikke Troende der ikke har noget alternativ som Troende har med og Tro på Gud. Derfor er der oprettet Institutioner i USA med Kristen Opdragelse og indhold direkte adskillet fra de almindelige Psykiatriske Institutioner . MVH. Magnus T. J. Johansen - fra Færøerne.
  • Jo , de prøvede og få mig til det manrer , men da jeg er bedre oplyst og ciliviliseret så sagde jeg nei, tak til den metode . Har hørt at nogle har taget skade af Mindfullness som stammer fra Østen , en Buddistisk Religion og derfor noget Hedenst noget jeg ikke kunne godtage som Afstressnings - metode for mit vedkommende. Jeg er Personlig Kristen og ikke Budda interereseret på nogen måde , så det måtte Plejerne og Sygeplejerskene give mig ret i og godtage som min undskylning hos Psykiateren. Jeg afstresser isteden for med og gå til Evangeliske Møder hos Baptisterne her på stedet. Det giver nemlig et godt resultat at sidde der og Bede sammen og Vidne om Jesus osv. Moderne Psykiatere har fundet ud af at de Ikke Troende Og de Troende er der stor forskel på deres velbefindende . De Troende har det meget bedre med sin Helse end de Ikke Troende der ikke har noget alternativ som Troende har med og Tro på Gud. Derfor er der oprettet Institutioner i USA med Kristen Opdragelse og indhold direkte adskillet fra de almindelige Psykiatriske Institutioner . MVH. Magnus T. J. Johansen .
  • Hej Magnus

    Der er nu næppe nogen som har taget skade af et mindfullness kursus - men hvis man føler det strider mod ens religion er det jo ikke sagen.

    Hvis man skal tro fredsevangeliumet så tyder det på at Jesus eksperimentere de med nogle metoder til at rense krop og sind som minder om teknikker fra østen til at rense krop og sind. Jeg er dog ikke ekspert i hverken mindfullness eller kristendom.

    http://detevige.com/jesu-kristi-fredsev ... vangelium/
  • Da vi lavede en løsning for en af vores kunder, blev vi inviteret med til et mindfulness kursus. Jeg er personligt nok lidt uden for målgruppen - men fandt da værdi i kurset og fik noget med der fra da vi var færdige som jeg kan bruge i en stresset hverdag.

    Vil klart anbefale det til alle, også dem som er i tvivl om det er noget for dem. Det værste der kan ske er at man misser et par timer af sit liv foran fjernsynet ;)
  • Jeg har efterhånden prøvet det hele, men for mig var det der gjorde forskellen faktisk at finde noget jeg kunne fordybe mig i og fokusere på så jeg glemte omverdenen, bare for en tid.

    Her kastede jeg mig over forskellige sysler. F.eks. begyndte jeg at hækle, strikke og andre hygge ting, som jeg kunne fordybe mig i istedet for at sidde og se stressende tv, med ligegyldige programmer...

    Jeg kan f.eks. anbefale at komme i gang med at hækle med et online kursus, hvis du ikke har overskud til at tage på et aftenkursus hos f.eks. FOF. Jeg startede eksempelvis her: https://weteach.dk/laer-at-haekle-kursus , som var super godt begynder kursus,

    Mvh.
    Majken
  • Hej,

    Jeg har også længe gået og overvejet et mindfulness kursus, da jeg har hørt fra mange at det skulle være et godt redskab til at modvirke stress, angst og andre lignende tilfælde.

    Jeg arbejder på et stort kontor, og synes ofte, at der kan forekomme meget støj, og jeg mister derved koncentrationen. Jeg har derfor læst nogle forskellige artikler, der har været med til at give mig nogle redskaber, til at arbejde på et stort og, til tider, støjende kontor, og faldt over dette blogpost, som jeg synes giver rigtig god mening i forhold til dette. Jeg kan helt sikkert anbefalde jer, at læse dette post, og så tror jeg også at jeg skal have meldt mig til et mindfulness kursus. Dejligt at der er så mange forslag til nogle gode steder.

    https://www.zinuss.dk/blog/stoej-paa-arbejdspladsen
Log in eller Registrér for at kommentere.