Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Hoste og hoste og hoste

Hej

Har nu hostet i 3 uger. Alle 3 uger har været tør hoste, hvor halsen "kriller". Jeg har forsøgt mig frem med alle metoder. Halstabletter, ingefær, ingefær te, almindelig te, honning, gurglet munden i saltvand, benylan, noskapin DAK - alt hvad der står på nettet kunne hjælpe på tør hoste. Nu rammer jeg 3 ugers dagen og er desperat efter en løsning. Jeg sover højest 2 timer hver nat grundet min hosten. Min hverdag hænger ikke sammen længere, jeg har ikke overskud til at tage på arbejde længere, da jeg ikke får sovet om natten. Jeg har ondt i hele skulderpartiet og alle andre muskler der bliver brugt til at hoste med...

Er der noget jeg kan gøre? Er desperat....

Kommentarer

  • Tjae, jeg hostede og hostede på samme måde. Det viste sig jeg havde fået astma.
  • Hej Anonym

    Håber du ikke har hoste mere. Når man har hoste i mere end et par uger efter f.eks. en forkølelse bør man få det undersøgt af lægen.

    Til tør hoste er der 3 cellesalte som virker. Man starter altid med cellesalt nr 3 som hedder Ferrum phos. Den virker på alle akutte tørre hoste.

    Nr. 01 Calcium flour: Dyb, mest tør, gøende hoste for fuld udblæsning. Kildrende fornemmelse i halsen. Patienten får det ofte værre ved at ligge ned

    Nr. 03 Ferrum phos: Altid en tør hoste. Hård, akut og smertefuld krillerhoste fra forkølelse, uden afsondring. Hosten kildrer pga. at bronchierne er irriterede og med ømhed i lungerne.

    Nr. 07 Magnesium phos: Krampagtig hoste, som ikke bør forvekslet med den mildere og “kun tilsyneladende krampagtige” hoste for Kalium Chlor. Tjek tungens farve. Lungerne er ømme og smertefulde pga. den anstrengende hoste som gør det svært at ligge ned om natten. Da varme drikke giver midlertidig lindring, er det bedst at indtage Magnesium phos opløst i varmt vand.

    Kilde
    http://naturligmedicin.com/hoste-altern ... cellesalte

    Disse cellesalte er uden bivirkninger og kan købes hos matas eller diverse online butikker i indland eller udland.
  • HellaHella
    Redigeret 13 februar, 2023, 12:19

    Jeg skrev som persille før, men måtte lave navnet om.
    Det viste sig jeg havde ikke astma, men det var blodtryksmedicinen, jeg hostede af. Læger ved nok ikke alt.

    Der er mange der hoster nu er der noget i omløb.

Log in eller Registrér for at kommentere.