Hjem Lunger Åben debat om rygestop

abstinenser??

Redigeret 8 juni, 2017, 07:16 i Åben debat om rygestop
Jeg stoppede med at ryge 1. januar i år.... Jeg har aldrig røget ret meget, ca. 3-5 cigaretter dagligt. Jeg oplever forskellige angiveligt abstinenssymptomer såsom svedeture, hovedpine, ulidelig træthed til tider, følelse af at være i en osteklokke m.m.
Jeg har tænkt, om det virkelig KAN være abstinenssymptomer eftersom det snart er et halvt år siden jeg stoppede eller om det i virkeligheden er noget helt andet.....Er der nogen herinde, der kan nikke genkendende til ovenstående, da i stoppede med at ryge. Ville nu ellers mene, at abstinenssymptomerne ikke burde tage så mange måneder....?

Kommentarer

  • Få lige tjekket, om du skulle have udviklet lavt stofskifte eller subklinisk lavt stofskifte. Det kan give svedeture, træthed og meget andet - måske også hovedpine. Taber du mange hovedhår og har du fået tynde øje bryn ud mod tindingen? De to tegn er meget klassiske. Se her: http://videnskab.dk/kort-nyt/rygestop-k ... iftesygdom

    Jeg har ikke prøvet rygning eller rygestop, men tror ud fra, hvad andre fortæller, at du ikke får den slags abstinenser nu, hvis de ikke optrådte i starten. Er der stressfaktorer i dit liv? Symptomerne kunne også sagtens henføres til stress.
    VH Lise
  • Hej. Nu står der intet om din alder, men det første jeg tænkte var overgangsalder.Det lyder underligt, hvis du skulle have så voldsomme abstinenser, efter så lang tids rygestop og efter så lille et forbrug.
    Hilsen
    A-G :-)
  • Jeg har fået tjekket, om mit stofskifte var ok og det var det.... :-)
    Jeg er 42 - så jeg tænker, at overgangsalder nok er en anelse for tidligt...
    Men det går lidt bedre nu - heldigvis :-)
  • Super dejligt at det går lidt bedre :-)
    (Min overgangsalder begyndte da jeg var 42. "Arv" fra min mor, som også begyndte tidligt.)
Log in eller Registrér for at kommentere.