Hjem Muskler, led og knogler Knogleskørhed

Prolia bivirkninger

Redigeret 10 maj, 2017, 18:17 i Knogleskørhed
Har nogen erfaring med prolia. Er bange for nr. 2 sprøjte, da jeg har meget ondt i led, som hofter, knæ, fingre. Uro i kroppen. Svedeture. Blir det langsomt bedre , eller blir det værre for hver sprøjte.Har i lang periode måttet tage panodil, for at falde i søvn for smerterne. Nu går det bedre med smerterne, men nu er det også tid for næste sprøjte. Overvejer meget at droppe den. Og det andet medicin kan jeg heller ikke tåle. Føler det forgifter min krop. Inge marie

Kommentarer

  • prolia har givet mig ubehagelige bivirkninger, såsom blister og sår på tunge og mundhule, generne varede ca 3 uger, derefter fik jeg ørebetændelse som bevirkede at trommehinden sprang, og måtte i pencilin behandling.Jeg kan selvfølgelig ikke med 100% sikkerhed sige at det er p.g.a. Prolia, men da jeg også har prøvet andet medicin, og ikke kunne tåle det, er jeg næsten sikker. Så jeg skal bestemt ikke have sprøjte nr. 2.
    K.S.
  • Ja jeg har valgt at droppe den prolia. Og anden medicin, må så bare håbe det ikke går alt for hurtigt med afkalkningen.
  • ang. prolia bivirkninger.
    det gør mig ondt at læse du har helt har opgivet medicin for din knogleskørhed. Jeg har selv valgt prolia fra, men tal med din læge om midlet "didronate" Jeg har selv taget det i 12-13 år, og har ingen bivirkning af dette mere. I begyndelse var der muskelsmerter og uro i kroppen, men dog ikke mere, end det var til at holde ud.
    solveig1
  • Ja men jeg er også ked af det, men når jeg ikke kan tåle fosamax og prolia, tror jeg heller ikke jeg kan med de andre. Jeg er ked af at være forsøgskanin, og døje med alle de bivirkninger , der går lang tid inden det er ude af kroppen. Min t. score er - 3.5, så det er ret alvorligt, derfor er jeg også dybt fortvivlet.Føler det er pest eller kolera. Min mor kan heller ikke tåle nogen medicin, så det er ikke overraskende for mig. Hun er 85 år, og stadig frisk og rørig ( uden nogen brud).
  • Jeg har for et par uger siden fået 1. inj. med Prolia. Først fik jeg underlige fornemmelser over ryg og lunger. Min astma blev forværret, men med øget medicindosis er det nu ok. Også urinvejene er underlige. Har ikke blærebetændelse ej heller protein i urinen, men den skummer og virker slimet. Svier og brænder i siderne. Mystisk. Vil ikke være helt tryg ved endnu en insprøjtning. Alendronat fik mig til at føle, jeg havde fibromyalgi eller sådan noget - helt mørbanket. Hvad gør man så?
  • Jeg kender ikke til Prolia, kun Alendronat som jeg stoppede med efter 12 uger pga bivirkningerne. Derefter turde jeg ikke prøve de andre muligheder. MEN.... Jeg har været med i et forsøg omkring knogleskørhed ved Århus Universitets Hospital. Her fik jeg RØDKLØVEREKSTRAKT gennem 1 år. Jeg blev dexascannet før og efter forsøget, og det viste st min T-Score var blevet meget forbedret. Rødkløver er et naturprodukt, og har aldrig givet bivirkninger. Det er Fynsk Rødkløverekstrakt, og kan købes på nettet. Jeg ved godt der ikke er tilskudsregler til det, men hellere have det godt, end gå og have det så dårligt med alt det andet medicin man kan fylde sig med. Det koster ca 600,- kr pr.måned. Jeg håber på, at jeg om 1 år kan stoppe med det igen. Min T-Score var på -2,62 og - 1,95 da projektet startede, og slut var den - 2,54 og - 1,78. Og det var KUN ved at drikke rødkløverekstrakt.
    Så derfor kan jeg varmt anbefale det.
    Mvh Ingelise
  • Ingelise der skrev 08-01-2016 fik det bedre dejlig at høre

    hun var med i et forsøg på Århus universitets hospital ,med
    Rødkløverekstrat i gennem et år .hvad kom der ud af det ?????

    Er lige blevet teste knogleskørhed -3 har haft min hofte brækket og er lige
    ved at kommet mig . så jeg har ikke lyst til bivirkninger
    Mvh kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.