Hjem Øre, næse og hals Åben debat om øre-, næse- og halssygdomme

Susen i øret og ”overtryk” i hovedet

I næsten en uge har jeg haft sovet dårligt; jeg er faldet i søvn næsten med det samme, men er så vågnet efter 4-5 timer. Herefter har det været en kamp at falde i søvn igen, og jeg har max. sovet et kvarter ad gangen. Af gode grunde har jeg følt mig noget mat betrækket i dagtimerne.

I går stødte der yderligere til. Midt på dagen fik jeg pludselig en pulserende susen i det venstre øre, samtidig med at jeg fik følelsen af ”overtryk” i hovedet. Det kan beskrives som den følelse man får, hvis man trykker på sine halspulsårer; blodet kan godt løbe til hovedet, men har svært ved at løbe fra igen. Det giver en spændingstilstand. Ved den mindste fysiske anstrengelse, så føles trykket større.

Natten var rædselsfuld, og jeg kunne slet ikke sove. Dels af bekymringer om, hvad der var sket i knolden på mig, dels pga. den evindelige susen.

Det lykkedes mig så at få en akut tid hos min egen læge/lægehus. Men det fik jeg ikke meget ud af. Lægen kiggede mig i ørerne, tog mit blodtryk (som var en lille smule forhøjet, men ikke bekymrende), og sendte mig hjem med et blodtryksapparat, som jeg skal bruge i 3 dage. Hun stillede ingen spørgsmål eller tog sig så meget af hvad jeg sagde. Det kommer dog ikke bag på mig, da det pågældende lægehus har et ualmindelig dårligt ry (og ja, alle andre læger i kommunen har lukket for patienttilgang).

Jeg skal tage mit blodtryk i 3 dage, og først derefter får jeg en eller anden form for svar. Men jeg er ved at gå til ved tanken om mindst 3 søvnløse nætter til!

Jeg er ærlig talt noget bekymret; når ens hoved føles som om det er ved at sprænges, så havde jeg forventet lidt mere engagement fra lægens side.
Overvejede også lægevagten/1813. Men mit sidste møde med dem gav ikke noget godt indtryk.

Men har nogen en idé om, hvad jeg kan fejle?

Jeg har ikke megen tiltro til lægernes evne/vilje til at hjælpe…. :(

Kommentarer

  • Hejsa

    Dine problemer kan godt skyldes et forhøjet blodtryk . Heldigvis er et forhøjet blodtryk lsom regel let at kurere med naturlige midler

    Hvis ikke det bliver bedre så må du forlange en ordentlig undersøgelse af lægen. Der kan jo være noget alvorligt galt.

    For letter problemer i øreregionen kan ørekerter ofte hjælpe. Du skal have en til at hjælpe med preceduren - man kan ikke gøre det selv.

    Kerterne bruges ved f.eks. tinnitus, ørepine, væske i ørerne, nedsat hørelse, bihulebetændelse, forkølelse, stress og anspændthed, ”propper” i ørerne og lignende lidelser.

    Behandlingerne foregår, ved at kerterne tændes i den ene ende, og sættes lodret i øret. Derved skabes et let vakuum i øret, og man mærker en behagelig varme strømme ind i hovedet.

    Behandlingen, der er meget afslappende og dejlig, tager 10 – 12 min. for hvert øre.

    http://www.marianne-fit4ever.dk/11119717/category/26850

    https://www.acupharma.dk/produkter/%C3% ... k-686.html

    Når jeg vågner op i løbet af natten tager jeg en homølatisk pille så går der 10 minutter - så sover jeg igen. Måske kan det hjælpe dig.

    https://dk.iherb.com/pr/MediNatura-BHI- ... ode=yaw234
  • Nu er der ikke noget, der tyder på at jeg har forhøjet blodtryk – men jeg blev alligevel sat til at tage mit blodtryk i 3 dage. I dag var jeg ved lægen igen, fordi jeg var bange for at det var noget mere alvorligt (blodprop). Jeg fik foretaget nogle neurologiske undersøgelser, men intet tydede på at det skulle være en blodprop. Èn ting var at lægen kunne afvise at det var en blodprop. Men der blev intet gjort for at finde ud af hvad det så kunne skyldes. Jeg fik blot en henvisning til en ørelæge…! Min øresusen skyldes med al sandsynlighed det underlige ”overtryk” jeg føler i hovedet – og ikke omvendt. Alligevel fik jeg en henvisning til hvad der bedst kan betegnes som symptombehandling. For hvad kan ørelægen fortælle mig? Han vil faktisk godt kunne lytte til mit øre, og høre den pulserende lyd, jeg hører (da den stammer fra blodbanerne, og ikke er en fiktiv lyd som f.eks. tinnitus). Men problemet er jo ikke i øret, men i hovedet...
  • Hej sus, jeg deler dine smerteoplevelser..😖😭det har nu stået på siden november. Jeg har max 5 forholdsvis gode dage om måneden.. det er helt Crazy. Jeg har prøvet efterhånden alt. Helsekost, akupunktur, zoneterapi, kiropraktor, Atlas profilax, osteopat. Sidst nævnte giver mig noget lindring (de 5 forholdsvis gode dage). Går i hovedpinecentret... og foreløbig ingen behandling der virker. Jeg har ikke for højt blodtryk,, snarere for lavt. Jeg har ikke stress, er yogalære,,, ikke spændt op☺️

    jeg er desperat som dig- så hvis du bliver klogere på smertehelvedet vil jeg blive lykkelig for at høre fra dig.

  • Jeg har konstant en buldren i mit ene øre/hoved. Det har jeg haft i flere år. Lægerne giver intet svar. Jeg har opgivet og finder mig i det. Men det er frygtelig irriterende.

    Jeg har haft en "prop" i øret, men det er noget helt andet. Der hjalp massage omkring kæben og øret.

  • Hej - Har I fået en henvisning til neurolog og evt fået tilbudt en MR scanning?

Log in eller Registrér for at kommentere.