Hjem Sjældne sygdomme Sjældne sygdomme

prikken og stikken i tæerne

Redigeret 10 april, 2017, 05:59 i Sjældne sygdomme
jeg er en mand 67 år der har fået en underlig stikken og prikken i den venstre fod, samtidig med har jeg meget besvær med at rejse mig op fr a gulvet, er der blandt læserne nogen der har haft noget lignende. Jeg kan fortælle at jeg har parkinson sygdom og har fået en operation i hjernen som har fjernet mine rystelser, men lægerne siger at det ikke stammer fra operationen. denne prikke og stikken i tæerne generer mig voldsomt, og jeg har en del besvær med bare at gå. samtidig er min balance ikke for god, jeg hører gerne fra nogen der oplevet noget lignende venlig hilsen ib

Kommentarer

  • Hej Ib Danielsen

    Er du blevet undersøgt for D-vitaminmangel?

    Dine symptomer kunne faktisk godt tyde på, at du mangler D-vitamin. Det burde lægerne selvfølgelig vide, og måske er du allerede blevet tjekket, og alt er i skønneste orden. Men for en sikkerheds skyld skriver jeg alligevel dette indlæg.

    Her er en liste over nogle symptomer, man kan få ved D-vitaminmangel:

    • Følelse af ”svaghed” – muskeltræthed.
    • Smerter og nedsat kraft i musklerne – spec. lår, læg, skuldre og nakke.
    • Almen træthed.
    • Smerter i knoglerne.
    • Prikkende, stikkende, sovende, snurrende eller brændende fornemmelser i fødder og hænder.
    • Krampetendens i arme og ben.
    • Uoverkommelighedsfølelse
    • Depression
    • Ledsmerter.
    • Bredsporet og vraltende gang
    • Besvær med at rejse sig fra siddende til stående stilling samt at gå på trapper.

    For mig at se, er der flere punkter, der passer med dine symptomer - i hvert fald punkt nr. 5.

    Listen stammer fra en hjemmeside, der tilhører to praktiserende læger ved navn Søren Udesen og Annemarie Bay-Andersen

    http://www.cure4you.dk/749/D-vitamin.pdf

    God bedring!

    Kameliadamen
  • Hej Ib Danielsen

    Sig mig, er du utilfreds med svaret, eller er du måske rejst til Langtbortistan?

    Jeg undrer mig altså over, at du ikke har reageret på mit indlæg. Det kan godt være, at det ikke var det svar, du havde forventet, men så kunne du da i det mindste skrive det! Mit svar er seriøst ment.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Forgiftning / belastning med diverse tungmetaller kan medføre symptomer, som beskrevet med prikken i tæer eller "at gå på Anders And fødder".
    Tungmetal-forgiftning er beskrevet, som en mulig årsag til Parkinsons Sygdom.
    Desværre må man henvende sig til privatpraktiserende speciallæger (orthomolekylære læger) for at få stillet en diagnose, hvis det handler om kronisk tungmetal-forgiftning, idet man i det offentlige danske sundhedsvæsen ikke behersker viden om diagnostiske muligheder ved den kroniske tungmetal-forgiftning.

    Bly forhindre i øvrigt dannelse af D-vitamin.
  • Jeg fik en test lavet for tungmetalforgiftning på Sønderborg sygehus som viste for høj koncentration af kviksølv og fik også at vide at jeg havde en kviksølvforgiftning og testresultatet spurgte jeg om jeg måtte få en copi af , men efterfølgende blev alt omkring det fjernet ? men da jeg havde den copi og ville have det rettet som de så havde skrevet forkert ellers ville jeg lave en politianmeldelse og så kom jeg til møde og skrevet det i min journal.Men der er ingen af de danske læger der vil snakke om det , det er kun udenlandske læger som ved noget og vil snakke om det.
  • Hej Thomsen 66

    Jeg håber, at du er klar over, at der er forskel på diagnosticeringen af en akut kviksølvforgiftning (som kan diagnosticeres i en almindelig blodprøve) og de diagnostiske metoder ved en kronisk kviksølv-forgiftning?
    Mere læsning her www.tungmetal.dk

    Historier om blodprøver eller urinprøver som tabes på gulvet / ikke når frem med posten eller data, som tabes "i systemet" er ikke ukendt, når det gælder ubekvem viden som kviksølvforgiftning / tungmetal-forgiftning.
    Både en tidligere tandklinik-assistent og en tand-teknikker fik "tabt" deres blodprøver adskillige gange. Faktisk er der aldrig nogen prøve, som er nået frem til analyse!
    En neurologisk patient fik også "tabt" sin urin-prøve på gulvet to gange hos lægen.

    Urinprøver taget af de privatpraktiserende ortomolekylære læger til analyse for tungmetal-forgiftning når altid frem til laboratoriet, og resultaterne kommer også tilbage til patienten.
    Man kan jo undre sig.
  • Ja jeg kender forskellen og jeg fik taget prøven på sygehuset og der var udenlandske læger og jeg var så heldig at jeg spurgte om jeg måtte få prøvesvaret og det fik jeg og efterfølgende forsvandt alt materiale som de havde ? men det måtte skrives i min journal senere da jeg var blevet opmærksom på det og ville lave en politi anmeldelse hvis ikke de fik rettet op på det. men det var nok en fejl at den var blevet lavet tænker jeg bagefter
Log in eller Registrér for at kommentere.