Hjem Sex & samliv Prævention

p-pille start og rod i cyklus

Redigeret 23 marts, 2017, 04:59 i Prævention
Hej folkens

Jeg var ved lægen og fik udskrevet en recept på p-piller for 2 måneders tid siden.. Alt jeg skulle var blot at vente på min menstruation kom. Pga 2 (!!! pga to uheld hvor kondomet sprang) fortrydelsespiller måneden forinden vidste jeg at min menstruation ville være forsinket og måske også udeblive.. Jeg ventede og der kom ingen menstruation.
Jeg ventede ..... og ventede... men der skete ikke noget. Jeg sprang simpelthen en blødning over! Tankerne begyndte at ophobe sig og frygten for en mulig graviditet steg gradvist. Jeg købte en test, heldigviis negativ. Jeg tog en test en uge efter, negativ. puha. Min krop var nok bare forvirret!
Ca 30 dage efter fik jeg en lille brunlig blødning.. YES tænkte jeg!! endelig kunne jeg begynde på p-piller. Jeg ventede lige en dag for at være helt sikker på at det var min menstruation. Dagen efter var det brunlige udflåd en anelsen mere rødt og jeg tænkte: yes yes yes! det er min menstruation. Jeg startede på p-pille arket og dagen efter stoppede den brunlige/svagt rødlige blødning så. ØVØVØV. Jeg fortsatte på p-pillerne og ugen efter kom der en rigtig blødning. Jeg fortsatte på pillerne og har nu ca taget 18 piller. Jeg er ret så forvirret, jeg ved ikke om det var en menstruation jeg havde, om jeg er startet på det rette tidspunkt eller midt i en cyklus? Og hvor længe skal der gå før min kæreste og jeg kan have ubeskyttet sex? det har jeg ikke turde endnu. Kh

Kommentarer

  • Nu har du jo taget næsten hele den første pakning, og hvis du ellers har taget samtlige piller korrekt - altså ikke glemt en eneste, så er du jo ved at være færdig og du skal holde syv dages pause.

    Så begynder du igen på en ny pakning og så burde du være helt sikker - hvilket jeg i øvrigt tror du allerede er, men "livrem og seler" er ikke en dårlig ide.

    Men - læs indlægssedlen for din medicin grundigt.

    Det er meget vigtigt at du tager denne medicin korrekt, for hvis du ikke passer den 100% korrekt, bliver det pludselig en meget dårlig prævention, der skaber en masse rod og ravage.

    Og - husk nu - de fleste har det godt med p-piller, men det er de fleste, og altså ikke alle. Vær meget opmærksom på, om du skulle få ændret adfærd - enten psykisk eller fysisk, for p-piller har langt flere bivirkninger end der oplyses om.
Log in eller Registrér for at kommentere.