Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

Knæsmerter

Redigeret 21 marts, 2017, 07:59 i Sportsskader
Hej.
Håber i kan hjælpe mig! TAK på forhånd.

Jeg har i flere år gået og døjet rigtig meget med knæsmerter hver gang jeg er aktiv. Men nu er det så slemt at det jeg får ondt hver gang jeg fx. går ned af trapper eller bakker. Hvis jeg bukker mit knæ og vil strække det igen føles det som om at der er noget der sidder i klemme.
Jeg har været ved læge mange gange men han siger det bare overbelastning. Jeg har gået til fys 3 gange om ugen i 3 måneder for at lave øvelser, men det hjalp ikke specielt meget og nu er jeg bare faldet tilbage til der jeg var før. Jeg har fået en indsprøjtning med binyrebarkhormon men det hjalp heller ikke. Jeg har været til røntgen, MR-Scanner og ultralydscanning men de siger at der ikke er noget at se. Men kan jeg alligevel have en skade som de har overset eller man ikke altid kan se på en scanning.

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig.
TAK!!

Kommentarer

  • Hej

    Har du overvejet akupunktur. Jeg går selv til akupunktur grundet smerter i knæet. Inden jeg startede til akupunktør gik jeg også hos en fys. og til kiropraktor. Lige lidt hjalp det og jeg synes ikke jeg kom videre. Så jeg mener seriøst du skal ringe til din lokale akupunktør. Det hjalp mig. Derudover skal du overveje en knæskinne i god kvalitet. Køb flere forskellige så du har til de forskellige situationer. De har mange forskellige typer her: https://apuls.dk/sportspleje/knaebandage Køb et kraftigt knæbind med skinne til at få helt ro på knæet. Derudover skal du have et tyndt knæbind til når du er aktiv. Efter min erfaring, er det vigtigt at knæet får så meget støtte som muligt og så kan du altid vende dig af med knæbindet igen senere. Det er nemlig vigtigt du ikke gør knæbindet til et permanent behov. Men det kan du begynde at kigge på, når du er blevet smertefri. Vigtigst af alt er, at du kommer af med smerten. God fornøjelse med det.
  • hrdahlhrdahl
    Redigeret 8 august, 2018, 12:45

    Hej

    Jeg har selv haft ødelagt mit forreste korsbånd, som jeg fik ordnet for et par år siden. Jeg begyndte at bruge en crosstrainer til genoptræning, da den skåner knæet, men samtidigt styrker musklerne rundt om. Lyder til at du måske allerede har prøvet dette, men det hjalp på mit knæ.

    Hvis man generelt har problemer med sine led, har jeg læst et par steder at f.eks. fiskeolie kan have en positiv indvirkning på dine led. Jeg googlede det lige, fandt meget god viden omkring det.
    Jeg fik faktisk også en motionscykel, min mor havde stående som jeg fik lov at låne. Jeg stillede den foran fjernsynet også cyklede jeg bare igennem et hele Game of Thrones serien - det syntes jeg personligt var en super god måde at få trænet det op igen.

    Håber du finder en løsning på det

    vh
    suplab.dk

  • Prøv at se om du ikke kan komme i kontakt med Henrik Riel fra Aalborg Universitet, jeg mener han forsker i knæsmerter og jævnligt mangler personer til forløb, så kunne det evt være du kunne komme med i et forløb og derved få en masse hjælp til at komme oven på! :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.