Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg er 18 år og jeg kan se min hovedbund.

Redigeret 15 marts, 2017, 17:00 i Hårtab
Jeg er bange og meget ked af det. Jeg forstår ikke hvorfor jeg mister så meget hår. Det startede da jeg var 8 år, jeg fik klippet mit hår kort fordi jeg havde fået lus og mit hår var meget langt dengang. Min mor synes det var svært at håndtere det så vi fik det klippet. Men siden den dag har jeg tabt ekstremt meget hår og jeg gør det stadig.

Man kan se min hovedbund nu og jeg vil gerne have mit hår skal vokse ude igen. Alle i min familie har langt og tykt hår, men mit hår vil ikke vokse.

Jeg går på 3.g gymnasium nu, alle mine vener har flot hår og jeg er begyndt at tænke at jeg når at blive skaldet når jeg bliver færdig med min uddannelse. Jeg vil gerne vide hvad jeg skal gøre,jeg er blevet desperat og jeg har prøvet flere forskellige løsninger på problemet, men det har ikke fungeret.

Hvis nogen af jer der kender til en løsning eller et lægemiddel der fungere ville jeg være meget taknemmelig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes, du skal gå til din læge og forlægge ham/hende dit problem, og få en vurdering.

    Du skal have taget nogle blodprøver for at udelukke, at der ligger sygdom til grund, få set på din hovedbund og få en god snak med din læge.

    Ellers har jeg ikke nogle gode råd, og du skal ikke kaste dig ud i tvivlsomme løsninger, nej få en snak med din læge.

    Hilsen Sofie
  • Indstillinger
    Er ked af at høre om dit hårtab. Det er dog langt fra unormalt, selv i så ung en alder som din og også selv om du føler, du er den eneste med tynd hårvækst.

    Der kan være utroligt mange årsager til hårtab, og mit bedste råd er at søge professionel hjælp hos en hårklinik.

    At købe et bestemt produkt uden at få analyseret din hovedbund, livsstil osv. giver ikke meget mening, og det vil med stor sandsynlighed ikke hjælpe på dit problem. Gå til en dygtig hårklinik og få en kvalificeret diagnose - samtidig vil du også få et godt bud på, hvordan det behandles bedst muligt.
  • Indstillinger
    Jeg har været hos min læge og hun har givet mig en henvisning til en hudlæge. Jeg startede med at have tykt og langt hår, det ændrede sige da jeg blev otte. Jeg er den eneste i min familie der har oplevet det, hvilket er derfor jeg blev en smule bange.:)
  • Indstillinger
    Jeg er også overbevist om, det er langt bedre at gå til en hårklinik frem for en hudlæge. Har selv gået til hudlæge uden resultater. Derimod var en hårklinik min store redning, de fandt hurtigt frem til årsagen.

    Jeg synes i hvert fald, det var langt mere effektivt, men det er selvfølgelig ikke helt gratis. Klinikken jeg har været glad for hedder Hårklinikken, du kan se mere her: www.haarklinikken.dk
  • Indstillinger
    Mange tak, jeg skal nok kigge på det.:)
  • Indstillinger
    Jeg har været på hårklinikken. Det er et fint sted, men hårtransplantationer/behandlinger koster virkelig mange penge her i Danmark.

    Jeg læste lidt på http://hairworks.dk om at det er billigere at få transplantationer i udlandet så som i Tyrkiet eller Grækenland. Er der nogen, der har erfaring med det?
Log in eller Registrér for at kommentere.