Hjem Astma og allergi Astma

hunde??

Redigeret 9 marts, 2017, 10:07 i Astma
Hej med jer..
Jeg har for blot to år siden fået konstateret astma. Det startede da jeg gik på efterskole med hoste og små anfald, så jeg har aldrig troet at det havde noget med dyr at gøre. Jeg har haft hund siden jeg blev født, og kan bare ikke undvære dem. Jeg bor lige nu hjemme med to hunde. Jeg har de sidste måneder haft sværere astma, og er begyndt at mistænke dem, da jeg ikke synes der er sket nogle ændringer.. Er der nogen af jer der har erfaring med allergi overfor dyr efter i har fået astma? kan det godt bare 'udvikle sig' , eller er det noget andet jeg skal tjekke efter?? Knus.

Kommentarer

  • Jeg har en søn, som ikke tåler katte. Familien fik en kat og havde den i flere år.
    Men en dag blev min søn syg og det blev værre og værre. En nat fik han svært ved at få luft og måtte opholde sig på badeværelser hele natten. Det eneste sted han kunne være.
    Det var så slemt at næste dag måtte katten væk. Den blev foræret væk til et godt hjem.
    Nu tåler han slet ikke katte. Bare der har været en kat går det galt. Han er blevet undersøgt, det er katte han ikke tåler. Det er vist også galt med andre ting, men katte er værst.
    Du kan få undersøgt ved en test om det er hundene du ikke kan tåle inden du gør noget.
  • Jeg har selv to hunde og jeg er allergisk for hunde men det påvirker ikke min astma fordi jeg er vant til hunde måske du skulle få en priktest og tjekke dine allergener
  • Nu ved jeg, at det er et gammelt indlæg men skriver alligevel, såfremt andre står i samme situation og mangler svar.

    jeg er selv hundeelsker og fik konstateret mild allergi overfor hunde og katte, og måtte derfor hurtig finde en løsning - jeg fandt imidlertid to:

    1. Køb en bomuldshund
    2. Køb en effektiv støvsuger mod hundehår og tag medicin

    Eftersom jeg elsker store hunde, valgte jeg mulighed 2 og har været glad for det siden. Jeg valgte en Electrolux støvsuger, som jeg fandt på: http://stovsugertest.dk/stovsuger/hundehaar-stovsuger/.
    Hvis du er allergisk overfor støv, har de også samlet en oversigt over de bedste støvsugere på den front, med støvsugere som har de bedste filtre.

    Håber det kan hjælpe nogen :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.