Hjem Sport, motion og ernæring Vitaminer og mineraler

Sund Juice

Redigeret 16 juni, 2017, 16:28 i Vitaminer og mineraler
Hej alle sammen,

Jeg er fornylig begyndt at presse mine egne juices.

Mit favoritopskrift indtil videre består af:
3 stk rødbeder, 6 stk gulerødder, 2 stk æbler, 2 stk appelsiner, 1 stk citron, 3 cm ingefær og 2 teske fuld lakridspulver. (nogle gange smider jeg også en halv agurk i)

Derefter hælder jeg det i en blender, sammen med frosne jordbær og blåbær.

Det smager helt fantastisk, og man kan vel sige at det er rent komprimeret solskin man får :)

Men jeg vil meget gerne høre om der er andre som har nogle velsmagende opskrifter, som de vil af med?

mvh Sarah

Kommentarer

  • Kom lige forbi denne debat, og er netop begyndt at juice for fuld skrue. Det er et spændende emne, og der er rigtig mange holdninger til sundheden. Men det er svært at argumentere mod at det er sundt, så længe man sørger for at have nok med grøntsager i ;-)

    Derudover valgte jeg en liggende slow juicer (den fra Omega (link fjernet, red.)), som er bedre til tørre ingredienser. Her laver jeg f.eks. juice af hvedegræs, som har en fantastisk virkning.

    Kan helt sikkert anbefale at Google emnet på engelsk, så kommer der mange spændene (og videnskabelige) artikler frem.
  • Jeg foretrækker faktisk de helt simple. En friskpresset appelsinjuice og tranebær juice er blandt mine favoritter!
  • Spændende læsning - måske jeg selv skulle begynde på det også! :) Læste en historie om det på http://femhoej.dk tror jeg det var :)
Log in eller Registrér for at kommentere.