Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gonore spørgsmål

Redigeret 25 februar, 2017, 04:30 i Åben debat om kønssygdomme
Hejsa
Er der nogen der kan svare mig på følgende:
Hvis man har dyrket oralsex og er blevet smittet med gonore i svælget, skal man så podes i halsen/svælget for at påvise det ?
Eller vil man stadig kunne påvise det ved en podning fra genitalerne ?
Jeg har lidt klar udflåd fra penis, og er blevet testet for gonore (og alle andre mulige ting) 2 gange, begge negative.
Vil en gonore infektion i svælget, kunne udmønte sig i genitale gener ??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du googler "gonore, undersøgelse" kan du finde en ganske udmærket forklaring på, hvordan en sådan foregår.
  • Indstillinger
    Jeg har Googlet RIGTIG meget, men syntes ikke jeg kan finde svar på mine spørgsmål.
  • Indstillinger
    Mærkeligt - jeg var nysgerrig, så jeg googlede og der poppede en del op. bl.a. overskriften :"Gonoré - Lægehåndbogen på sundhed.dk" - og da jeg klikkede på den, kom bl.a følgende frem:

    "På mænd vil lægen tage en prøve fra urinrøret, endetarmen og svælget, på kvinder tages desuden en prøve fra livmoderhalsen. Lægen kan selv mikroskopere lidt sekret, men vil oftest sende alle prøverne til et laboratorium. Et par dage efter kan laboratoriet så give svar på, om du har gonoré. "

    Og ja - jeg ser, du spørger om gonoré det ene sted kan udvikle gonoré det andet sted, men hvis du er ordentligt undersøgt, får du jo svar om du overhovedet har sygdommen.
  • Indstillinger
    Jo men mit spørgsmål går egentlig på følgende:
    1) Gonore som sidder i halsen/svælget. Som jeg forstår så kan man kun påvise det ved podning i svælget og IKKE på genitalerne. Men vil det kunne flytte sig ned i gennem kroppen og udmønte sig i genitaler gener ?

    2) Jeg har været igennem alle mulige tests for hvad mit klare udflåd kommer fra, men uden resultat. Jeg er dog ikke blevet podet i halsen for gonore, og det er der jeg er i tvivl, om det kan udmønte sig i genitale gener
  • Indstillinger
    Du må undskylde - jeg forstår nok bare ikke dit spørgsmål. Håber en anden kan være mere behjælpelig.

    Du er undersøgt - endda to gange - og du har ikke gonoré i kønsdelene, så det er ikke det, du fejler der.

    Hvis du er i tvivl om du har sygdommen i svælget - bør du da også undersøges der.

    Og ja, en ubehandlet gonoré er ret så farlig, men hvis det er derfor du har dette udflåd, så ville det altså også blive påvist ved undersøgelsen.

    Så nej - jeg forstår ikke dit spørgsmål og undskylder at jeg gik ind i denne debat.
Log in eller Registrér for at kommentere.