Hjem Sind og psyke Sorg og krise

I chok efter indbrud..

Redigeret 15 februar, 2017, 03:55 i Sorg og krise
Vi er et par i midten af 20'erne, som har været så uheldig at have indbrud i vores private hjem(lejlighed) sidste weekend.

Vi har været væk i 3 timer og var allerede hjemme kl halv 7 om aftenen. Vi (specielt jeg) har været i chok og sovet dårligt lige siden. Jeg forstår simpel hen ikke hvordan folk udsætter andre for sådan noget. Det kan ikke være rigtigt at folk bare kan tillade sig at gå ind i andres hjem og tage hvad der passer dem - Ting som VI har knoklet for at tjene og købe. Jeg brænder inde med vrede og sorg og tør næsten ikke forlade mit hjem mere.
Vi skal holde jul ude og jeg er tæt på at aflyse, for vil ikke ku klarer det igen. Har haft mega meget arbejde med at have en tømmer på besøg, låsesmed, forsikring og politiet. Puha altså og så lige op til jul og alt det glæde der bør være, det føler jeg slet ikke mere, er så trist.

Jeg ved at der sker mange indbrud rundt omkring lige på dette tidspunkt.
Politiet har dog fundet fingeraftryk og har i brev skrevet, hvis de finder ham vil vi blive underrettet og at vi også fra ham kan søge erstattning.

Jeg ved at hvis man finder ham, så vil jeg virkelig få fred - for føler at han skal straffes. Men tror ikke at jeg skal håbe for meget.
Har andre været i lignende situation? Håber at det med tiden blivet bedre.

Kommentarer

  • Hej

    Det er meget ubehageligt, at folk har rodet i og taget ens ting!
    Måske kan du/I få en henvisning til krisepsykolog gennem lægen; dækker forsikringen, eller evt. Falck yder også krisehjælp, det bør ses på.
    Det er da godt at politiet har fingeraftryk, måske véd de hvem det er selvom det virker uprofessionelt at efterlade tydelige spor.

    Mange steder venter man med at indkalde til afsoning, så en del der er taget for tyveri ikke kan husere i juledagene, men det er lidt sent for jer.
    Håber det bedste for jer. Helle8
  • Det er forskelligt hvordan folk reagere på indbrud. Jeg har også en veninde som have indbrud mens hun var ud og rejse sammen med sin mand, da de kom tilbage fra rejsen var halvdelen af elektonik tomt kun dyre ting, politiet kom men de kunne ikke gøre noget, de havde heller ikke indboforsikring så de måtte købe alt det der blev stjålet igen. De blev selvfølgelig ikke chokkeret men var vrede fordi alt det der blev stjålet var nye og dyre som de har sparet op til, de tog ud om aftene og gjorde det ting de plejede at gøre men nu har de også tegnet indboforsikring og det er ca et halvt år siden og der har ikke været indbrud siden.
    Jeg tror ikke at den samme person vil komme igen og lave indbrud for de har taget det bedste og kommer ikke igen af frygt for at blive taget. Så du kan rolig tage til tage ud og holde jul hos andre hvis du skulle frygte at det vil ske igen kan du lade en lampe være tændt i stuen for at lade som om nogen er hjemme.
  • Whely1976Whely1976
    Redigeret 22 maj, 2018, 07:26
    Sikke da en øv oplevelse, jeg har også selv været ude for det, og havde ligesom du også nævner svært ved at "forlade" mit hjem på grund af én eller anden grundangst.

    Jeg valgte til sidst at få sat en kamera op fra (link fjernet, redaktionen) der har giver mig mere tryghed i hverdagen, men det er stadig skideirriterende at skulle ty til den slags midler for at have det godt...
  • Redigeret 22 maj, 2018, 07:28
    Det er trist og rigtigt vredesfremprovokerende, men det lyder ikke godt med søvnproblemer og utro på den måde.

    Det er ikke retfærdigt, at du skal have de sådan, og at det skal have så stor indflydelse, men der findes mange psykologer, der ha speciale i den type kriser.

    Kan se at eksempelvis hende her: (Link fjernet, redaktionen) har en hel side på hendes site dedikeret til angst, som vel må være det du oplever, nu hvor du er blevet så bange for at forlade dit hjem.
  • LinusJiLinusJi
    Redigeret 22 maj, 2018, 07:30

    Hej,

    Hvilket kamera købte i derinde fra? Jeg har også selv kigget på sider, som den her (link fjernet, redaktionen) men synes ikke lige at jeg kan finde det jeg er ude efter på nogen af siderne.

    Noget i kan anbefale?

    Mvh

    Linus

  • Selvom det kan være en dyr og dum udgift vil jeg nok overveje at få snakket med en professionel, så i kan få ro og samtidig ikke lade det styre jeres liv! :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.