Hjem Sex & samliv Seksuel debut

Glemt p-pille i uge 2.

Redigeret 2 februar, 2017, 03:57 i Seksuel debut
Hej netdokter. :)

Jeg har uheldigvis glemt en pille i uge 2, men havde 14 piller tilbage. Tog så ikke den glemte pille, fordi jeg var uvidende omkring det, da jeg aldrig har glemt en pille før. Mit spørgsmål er så, at jeg sprang den ene pille over, fortsatte min pakke, men brugt selvfølgelig anden prævention også.
Men nogen siger at når jeg har taget 7 piller efter hinanden igen, så jeg beskyttet igen? Passer det, når jeg ikke tog den glemte pille?

Jeg er stoppet på pakken, og holder nu pause.

Men det reele spørgsmål er om jeg er beskyttet, trods jeg ikke spist den pille, men har husket alle de andre.. Og spist 7 piller i streg igen, efter glemt pille.

Mvh Sheila :-)

Kommentarer

  • Der ligger en indlægsseddel ved dine piller, og den bør du læse meget grundigt, og der bør du kunne få svar på langt de fleste af dine spørgsmål.

    Men - du har jo netop brugt anden beskyttelse efter den glemte pille, så du er givet så godt beskyttet, som p-piller nu en gang beskytter.

    Dejligt, at du - selvom du skriver at du var uvidende (smil til dig) - har brugt anden beskyttelse, efter den glemte.
    P-piller, der ikke tages korrekt, er en elendig prævention, der foruden ikke at beskytte ordenligt også skaber en masse ragave i "systemet".

    Så - nu fortsætter du bare som normalt efter din 7-dages pause, og alt skulle således være som det skal være.
  • Hej Lotte.
    Tusind tak for svar!
    Ja, jeg har valgt at beskytte mig ekstra.
    Men jeg får først min mens om 2 dage,
    hvis jeg har lyst til at dyrke sex i morgen fx,
    vil jeg så været beskyttet mon? Det kunne jeg godt tænke svar på.
    Jeg har læst den indlægsseddel fra ende til anden..
    Men vil gerne have lidt på skrift fra nogen andre :-)
  • Det burde fremgå af indlægssedlen, at hvis man har glemt en pille, skal man bruge anden beskyttelse i syv dage, hvor efter man så skulle være fuldt beskyttet igen.

    Det burde ligeledes fremgå, at når man tager p-piller, så er man også beskyttet i syv-dages pausen.

    Men - hvis du er den mindske smule usikker, er der vel ikke noget forgjort i at bruge anden beskyttelse også.

    Hvis ikke der lige kommer andre ind på debatten med råd til dig, kan jeg råde dig til at kigge rundt i debatterne - der er utallige debatter om lige netop det emne, både her under Seksuel debut, men også de andre side om kvindeemner.
Log in eller Registrér for at kommentere.