Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Betændelse ved krone

Hej, jeg har de sidste par måneder har problemer ved min krone som jeg har på højre fortand.. tabdkødet har trukket sig meget op og har derfor været forsigtig med tandbørsten der..
Nu er der så kommet betændelse - kan jeg lugte, hvis jeg rør med en finger lugter den grimt.. Også er min tand mega følsom når jeg køre tungen over kronen
Har ikke fået rodbehandling i tanden, fik krone på fordi tanden var skadet efter en ulykke da jeg var 2 år..
Hvad kan jeg gøre ? Jeg er begyndt at børste grundigt med en Speciel tandbørste som jeg normalt bruger ved mine visdomstænder, også mundskyld og alm. Tandbørstning

PS. Er højgravid og tror jeg føder inden for den næste uge, så er ikke sikker på at tandlægen vil gøre noget lige nu

Kommentarer

  • Du kan modvirke betændelsen ved at tage nogle dråber æteriske olie såsom kryddernelliker olie og origano olie sammen med en spiseskeful kokusolie og holde det inde i munden i 5-10 minutter 3 gange dagligt.

    Du kan købe olierne i de større helsekostforretninger. Det er vigtigt at man får rene olier som er beregnet til at tage indvortes.

    Der findes skrappere natulige metoder som nogle gange kan fjerne indkapslede betændelser i rodbehandlede tænder men det vil ikke være forsvarligt at eksperimentere med disse metoder under en graviditet.

    Ovenstående er kun en nødløsning indtil du kommer til tandlægen.
  • Hej...

    Først vil jeg ønske dig, mor2017 held og lykke med optimist7 forslag, og selvfølgelig held og lykke med den lille ny:-)

    Jeg vil gerne spørge dig optimist7, om du alligevel vil fortælle lidt om de stærkere naturmidler du taler om...?
    Jeg har nemlig samme problem, og jeg er ikke gravid.
    På forhånd tak :-)

    Vh. Nadia
  • Nadia1978

    Jeg brugte MMS og DMSO. Det er noget at det mest effektive til at slå bakterier uhjel uden at det skader sunde celler i kroppen.
    MMS er en stabiliseret iltopløsning på 22,4% procent af mineralet natriumklorit.

    Det er en unik kemisk Oxidant som kan anvendes af immunforsvaret til at dræbe sygdomsfremkaldende patogener i kroppen og udskille tungmetaller.

    DMSO (Dimethylsulfoxid) er en substans fra træindustrien, som er blevet brugt af læger siden 1955 som en hjælp til at få medikamenter optaget gennem huden. Denne protokol anvendes for at gøre det muligt at MMS sammen med DMSO kan blive absorberet gennem huden, gennemtrænge tumorer, blod, blodplasma, muskler og selv knogler.

    Her er en video på engelsk som viser hvordan man gør

    https://www.youtube.com/watch?v=VMBuB_wOzd8

    Der findes uddybende information på dansk. Søg i google på "MMS Natriumklorit"

    MMS Natriumklorit er forbudt som kosttilskud i danmark. Det er kontroversielt idet Sundhedssytrelsen og andre medier siger at mms Natriumklorit er det samme som klor. Dette er forkert. Jeg har selv anvendt midlet mod tænder og gummer samt indvortes i mange år.

    Man kan købe midlet i Danmark som et vandrensningsmiddlel. Når du skriver "mms Natriumklorit" i søgefeltet så kommer der et link til et firma længere nede på firmaet som sælger vandrensningsmidler herunder mms.
Log in eller Registrér for at kommentere.