Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

Langdistanceforhold

Hej jeg er en kvinde på 42 år med to børn på 10 og 12 år, som jeg deler 7/7 med min eksmand, det fungerer super. Jeg har de seneste 7 år haft en kæreste som er 9 år ældre end jeg og bor 140 km fra mig. Vi har nu i 7 år fået det til at fungere mere eller mindre godt, men jeg er så træt og trist over at det aldrig kan blive anderledes pga. Job og børn. Han taler om at sælge sit hus og flytte til den by hvor han arbejder, da han også her har lang transport fra hjem til job og så ville han jo kun have langt når han skal besøge mig eller omvendt, der er ca. 110 km fra hans job til min bopæl. Han har aldrig været særlig familieorienteret, er ikke til det store sociale samvær da han er en arbejdshest og har rigeligt i hans samvær med kolleger. Jeg savner en mand der vil være en del af børnenes og mit liv også i hverdagen, ikke hver dag men oftere end bare weekenderne. Jeg føler jeg lever mit liv halvt..jeg ved han vil blive meget ked af det hvis jeg ender forholdet, men jeg er ikke glad og jeg kan ikke se noget fremtidsperspektiv. Vi er mere venner end kærester, vores sexliv er mere af pligt end af lyst. Når vi endelig er sammen bruger han rigtig meget tid på at se fodbold i tv og jeg render rundt med børnene til alt muligt. Er det mig der er i panikalder og stiller for store krav til tilværelsen ? Jeg føler mit liv er alt for trist i en alder af 42 og jeg savner venner og socialt samvær, han har ikke det behov, han vil bare være hjemme og sammen med mig siger han. Jeg er i syv sind hvad jeg skal gøre, kan nogen hjælpe med et godt råd ? Kh Alexlina

Kommentarer

  • Hej

    Du stiller slet ikke for store krav - det er helt i orden at have lyst til at være "sammen sammen" når man ses så sjældent. Måske er han ikke den rette for dig hvis han ikke prioriterer at bruge tid sammen, når I endelig ses. Jeg synes i hvert fald det er en skam at bo så langt fra hinanden og ikke bare kramme og nusse hele tiden, når man så endelig ses.

    Det er uden tvivl noget, som jeg synes du skal tale med ham om. Det vigtigste i et forhold er nemlig kommunikation, så jeg tror I begge vil få meget ud af at få luftet jeres følelser omkring forholdet. I vil med sikkerhed komme ud på den anden side og føle jer tættere.

    Jeg tror at jeg har læst noget her http://jimlyngvild.dk om at Jim var i gennem noget lignende, men hvor kommunikation simpelthen var løsningen. Jeg synes uden tvivl det er noget du bør overveje. Læs evt også her http://woman.dk/maend/langdistanceforhold-sadan hvor Woman giver nogle gode råd til langdistanceforhold.

    Lad mig høre hvad der kommer til at ske :)
  • Jeg har været i en lignende situation før, og var også meget i tvivl omkring hvad jeg skulle gøre. Det er dig, og kun dig som kan tag den beslutning - men det vigtigste er at du husker at livet er for kort til ikke at være glad!

    Personligt læser jeg altid mit stjernetegn og horoskop (hos http://stjernetegn.nu) og det synes jeg har styrket mig til hvad dagen, ugen, måneden og året bringer mig - men nu er jeg også meget troende, det er jo ikke alle der er det ;-)

    Håber du har/vil finde en løsning på problemet.

    Alt held og lykke til jer.

    mvh

    /Pernille
Log in eller Registrér for at kommentere.