Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Føler ikke jeg får ilt nok

Redigeret 24 december, 2016, 19:36 i Lungeproblemer
Hej! Jeg er en ung pige på 19 år og har nogle problemer med at trække vejret ordenligt.
I nogle perioder er det værre end andre, men føler altid det er der i en vis grad. Jeg har døjet med det i snart 2 år.

Dybere beskrivelse:
Jeg føler ikke jeg får ilt nok ned i lungerne når jeg trækker vejret. 50% af tiden virker det at trække vejret dybt/sukke men når det ikke hjælper bliver jeg nødt til at gabe for at føle jeg får luft nok. Det er typisk værst når jeg ligger på maven og sover. Når det er værst, følelses det som om mine lunger ikke udvidede sig nok, som om ribben, muskler eller andet, trykker om lungerne.
Jeg har været ved lægen og fået taget astma test og lyttet til mine vejrtrækning, alt ser normalt ud, lyder normalt og min lungekapasilitet er helt normal.

Nogen der har oplevet lignende? Lægerne kan ikke sige hvad der er galt med mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Hvis du øver dig i det fuldlkomne åndedræt vil det hjælpe på iltforsyningen. Sørg også for at lufte godt ud inden du går i seng.

    http://time2be.dk/mindfulness-meditatio ... -andedraet
  • Indstillinger
    Kære du,
    Kunne det være angst?
    Det lyder som angstsymptomer. Jeg har oplevet det i perioder, hvor jeg har været meget stresset.
    Jernmangel kan også give vejrtrækningssymptomer ala det, som du beskriver.
    Vh
    Snoops42
  • Indstillinger
    Det ikke længe siden jeg har fået taget blodprøver med hensyn til kronisk træthed, som delvist skyldes D-vitamin mangel. Der testede de også om der var andre vitaminer og nødvendige stoffer som kroppen har brug for, som jeg kunne mangle, så tror ikke det er jernmangel.

    Det kunne meget vel være min angst eller stress (vidste ikke angst kunne give vejrtrækningsproblemer) da jeg lider af begge dele plus depression.
    Må prøve at høre en læge om det, tak for dit svar!
Log in eller Registrér for at kommentere.