Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Svimmelhed 2-3 uger efter druktur

Redigeret 22 december, 2016, 05:26 i Alkohol
Hejsa...
Jeg har drukket alkohol i omkring 3-4 måneder, men i starten kun omkring 5-10 genstande hver gang. Nu har jeg så et par gange prøvet at drikke omkring 15-25 genstande på en aften. Dagene efter sådan nogle aftner, har jeg ikke rigtigt nogen tømmermænd, men er meget bagstiv (det vil sige at jeg stadig kan mærke påvirkning). Og derefter har jeg i op til 2-3 uger en form for svimmelhed. Mit syn kan være påvirket de første par dage, men ellers har jeg meget koncentrationsbesvær, er uklar, fjern og meget træt.
Kunne det evt. være de første gange jeg bliver fuld at jeg får sådan bagslag, eller skal jeg indstille mig på at jeg ikke vil kunne komme til at drikke alkohol i fremtiden.
Jeg håber at der er nogen som kan fortælle mig mere om mit problem.
På forhånd tak!

Kommentarer

  • Du startede for få måneder siden med kun - kun? - 10-15 genstande, men nu mener du dig "optrænet" til at kunne magte op til 25 genstande på en aften.

    Og så kan du ikke forstå, at det giver dig problemer?

    Du tilfører din krop en massiv forgiftning, din krop råber og skriger til dig om at stoppe, og du kan ikke forstå, du bliver dårlig. Det er faktisk logik for burhøns, at du får det sådan, og det er sørgeligt, at du føler behov for at spørge her, fordi du tror, det er mærkeligt, at du reagerer sådan.

    Ja, jeg ved godt, at det er på mode at drikke sig totalt i hegnet, men det er ikke bare noget sjov i de unge år. Du ødelægger vitale dele i din krop - og det vil påvirke dig resten af dit liv.

    Er det virkelig nødvendigt at hælde så store mængder ned - og tankeløst ødelægge hele sit liv - for at have det sjovt?

    Kan mindre virkelig ikke gøre det? SKAL du absolut ødelægge alt for dig selv?

    Ja, undskyld, jeg er bare en åndsvag gammel kælling, men - desværre sikkert først for sent - vil du opdage, at jeg har ret.
  • Jeg så, du havde svaret - men det har du åbenbart slettet igen - og så rettet i dit oprindelige spørgsmål.

    Du påstår i det svar, at 80 % af Danmarks ungdom på den måde er i gang med at ødelægge deres liv. Jeg ved ikke, hvor du har den undersøgelse fra? Men - du har jo slettet igen, så lad det ligge.

    Dog skrev du også, at du har dine forældre inde over, og du vælger naturligvis selv, om du - i samråd med dine forældre - virkelig mener, at et sådant indtag er rimeligt for at have det sjovt.

    Jeg tror da godt, du vil kunne tåle noget alkohol, men i de mængder er det altså ikke bare skadeligt, det er direkte farligt, ikke bare for dig, men også dine kammerater, selv om de måske har andre - ikke helt så tydeligt - reaktioner efter en sådan druktur. De symptomer, du her beskriver er tydelige tegn på en alvorlig forgiftning.

    Og nej, jeg fatter ikke, det er sjovt, at drikke sig fra sans og samling, miste enhver fornemmelse for tid og sted, brække sig i stride strømme, være syg i flere dage efter.

    Kan du ikke gøre, som jeg ved rigtigt mange faktisk gør, selv om du ikke opdager det - tage en sodavand uden alkohol i hver anden gang, og så bare fake branderten?

    Fordelen er, at du kan fjolle rundt, men samtidigt være til stede og vide, hvad du gør.
  • Jeg slettede mit indlæg, fordi at jeg ikke tænkte at jeg ville få noget ud af at svare på dit svar.
    Jeg søger svar fra nogen som måske har prøvet noget lignende, som kan fortælle mig, at det måske er de første gange man er fuld, at man får det sådan bagefter. Eller at jeg måske skal vente et halvt år mere før jeg kan klare det.

    Og jeg kender ungdommen i Danmark, og jeg ved at de fleste drikker en del mere end mig selv. Og ingen af dem får det som jeg gør efter drukturer. Jeg ved godt at alkohol ikke er sundt, men jeg ved også at det er noget som næsten alle tåler at drikke. Så jeg har ikke brug for at vide at ''det er gift'', og at kroppen ikke kan tåle det, for det ved jeg at den kan ved mange. Mine forældre, mine venner og mine større søskende har drukket sig fuld rigtig mange gange, og de har lidt tømmermænd dagen efter, som er meget normalt, men har aldrig haft det som mig.
    Jeg søger svar, som kommer udfra erfaring med det problem som jeg har.

    -Og det eneste som jeg har ændret i min tekst, er stavefejl og personlig viden om mig, som jeg ikke synes var vigtigt. ;)
  • Jeg havde heller ikke ventet, du kunne bruge mit svar til noget.

    Der er masser af mennesker, der simpelt hen nægter at lytte til de tydelige tegn fra kroppen, der prøver at råbe vagt i gevær, men bare ignorerer det, og først senere, når regningen kommer, så kan de ikke forstå, at der dog ikke var nogen, der advarede dem.

    Du vælger helt selv om du vil udsætte dig selv for den slags eller om du ikke vil.

    Og jo - også jeg har prøvet at være stinkende beruset, men det var så frygteligt, at jeg ikke ønsker at gentage det, og da slet ikke bevidst.
  • Jeg giver Lotte123 ret!

    Den eneste grund til, at di krop reagerer så voldsomt, er netop fordi du gentagne gange forgifter den.

    Jeg har også drukket mig fuld - men kunsten er, ikke at drikke så meget, at man bliver syg af det.

    Den virkning man gerne vil have, er jo netop at have det sjovt. Grine af sig selv i spejlet, at være kærlig, at danse og så videre... Er du en fyr; så er det sikkert andre ting ;)

    Når man drikker 20 genstande i løbet af en bytur, så er man langt over det stadie. Så ender man alligevel bare med at ligge i en hæk med bræk ned af tøjet...

    Lige nu gør din krop oprør - det vil den med tiden stoppe med. Derefter vil du kunne drikke mere uden "bivirkninger" - men det er stadig en forgiftning. Din krop tager måske ikke skade lige nu - men der kan komme senskader.

    Hilsen
    Johanne
Log in eller Registrér for at kommentere.