Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Topimax mod hovedpine ?

Redigeret 11 december, 2016, 07:40 i Hovedpine og migræne
Jeg lider af flere typer slem hovedpine, bla hovedpine efter piskesmæld, nervesmerter/trigeminus ) atypisk hortons hovedpine og migræne. De sidste 3 år er det taget voldsomt til og flere typer stærke smertestilledene er afprøvet uden effekt. Efter et års ventetid på at komme ind på hovedpine klinikken , var jeg der for nylig. De kunne ikke stille noget op ,men forslog antiepileptisk medicin TOPIMAX som skulle have en effekt.

Jeg har tidligere prøvet antiepeliepsisk medicin mod nervesmerter, lamictal og bortset fra jeg fik vitamin mangel og tog 20 kg på, så har jeg intet positivt at sige om det. Så er ret bekymret, men samtidig snart villig til at prøve alt.


Så har lige et par spørgsmål jeg håber nogen kan svarer på.

Har i prøvet topimax og hjalp det og hvilke bivirkninger var der ?

Må man tage kørekort eller køre bil, når man tager topimax? Der er rød advarselstrekant på, men gælder det også når det bruges til andet end epiliepsi ?

Kommentarer

  • Jeg har taget topimax i et halvt år forebyggende mod invaliderende, kronisk migræne (er dog fuldtidsarbejdende!), og i starten hjalp det helt fantastisk, men desværre er det holdt op med at virke, hvilket forebyggende medicin har en tendens til med mig, så jeg hele tiden må skifte.
    Nogen har mange birvirkninger og andre ingen. Jeg havde ingen. Jo måske en lille tendesn til at glemme ord engang imellem, men ikke noget meget slemt-bare sådan at jeg pludselig ikke kan huske et ord, jeg normalt kan huske, og så senere husker jeg det.
    MHT. bil : dont know. Jeg har ikke kørekort.
  • Hvis der er en rød advarselstrekant på medicinen, må man ikke køre bil, betjene diverse maskineri osv - som der tydeligt står i indlægssedlen, og så er det ligegyldigt, hvad man har fået medicinen mod.

    Men - jeg kan da også anbefale dig, at kontakte en dygtig og veluddannet akupunktør, der med overvejende sandsynlighed kan hjælpe dig.

    Du skal naturligvis først sikre dig, at det er en akupunktør, der virkelig er grundigt uddannet. Se evt på vedkommendes hjemmeside, eller ring og spørg ind til erfaringen på lige netop dit problem.
Log in eller Registrér for at kommentere.