Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Forebyggende medicin mod migræne

Redigeret 22 december, 2016, 19:52 i Hovedpine og migræne
Jeg er en af de uheldige, der lider af slem migræne, der betyder, at jeg har op til 3-4 anfald om ugen, som jeg må tage anfaldsmedicin for (sumatriptan 100 mg) og ved slemme anfald i kombination med TREO eller gigtmedicin diclofenac.
Jeg har fuldtidsarbejde og melder mig aldrig syg pga. migrænen, da den er så hyppig, at jeg har måttet lære at leve med det. Gudskelov kan anfaldsmedicinen tage smerten, men den efterlader mig dog noget mat i koderne.
Pga. de meget hyppige anfald har jeg de sidste 5 år taget forebyggende medicin, men det er som om, at det kun virker i begyndelsen, hvorefter jeg bliver "immun" overfor medicinen, så den ikke virker mere. Så må jeg starter på noget andet, hvorefter same procedure gentager sig. Det er sket med propranolol, metropolol samt senest topimax (som jeg tager nu, og som jeg har trappet helt op til 200 mg dagligt men nu helt uden effekt mere-selvom det i starten havde kæmpestort effekt og næsten fjernede migrænen helt).
Er det noget I kender?
Hvilken forebyggende medicin kan I anbefale, jer migrænikere herinde? Og hvilke bivirkninger har I haft?
Bedste hilsner,
Snoops

Kommentarer

  • Hej

    Ja det er noget møj at have migræne konstant. Måske kan nogle af de følgende tips hjælpe dig eller andre.

    Studier har vist at roden fra Rød hestehov er effektiv mod migræne. Petasiter som er blandt de aktive ingredienser i planten understøtter blodforsyningen til hjernen og nervernes sundhed. Da man nu kan få rød hestehov uden de uønskede Pyrrolizidin Alkaloider (PA), kan man anvende planten regelmæssigt. uden risiko.

    http://dk.iherb.com/Source-Naturals-Uro ... ode=yaw234

    Link til studie på engelsk over rød hestehov.
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15623680

    Der findes også homøopatisk medicin mod migræne som hedder
    Dr Reckeweg R16

    Man anvender midlet mod migræne- og nervesmerter, nervøs hovedpine, nervesmerter i hovedet, uoplagthed pga. hyppig hovedpine.

    Man kan bla. købe medicinen i diserse online butikker for helsekost og Matas.

    Se mere om dosis mm ved i google at søge på "Dr Reckeweg Indikationer" el. lign.

    Find flere naturlige tips mod migræne ved at søge i google på "migræne alternativ behandling"
  • Tusind tak for svaret.
    Jeg har prøvet denne medicin samt de fleste andre alternative mediciner mod migræne (fxtanacin) og gået bl.a. hos marianne Palm (biopat)-ingen effekt. Jeg har været på udelukkelsesdiæter (ingen mælk, hveede osv)desværre...
    Jeg har opgivet det alternative af den grund.
    Venligste hilsner,
  • Ok jeg kan godt se at det er en meget vanskelig form for migræne du har. Der kan være mange årsager.

    I sin bog ”Den medicinske Seer” har forfatteren Anthony William optegnet en lang liste af udløsende faktorer for migræne. Hvis man lider af sygdommen kunne man overveje at anskaffe sig bogen for at få det store overblik. Blandt de mindre kendte årsager til migræne nævner han Epstein-Barr-virus (EBV)

    Hvis EBV trænger ind i vagusnerven, kan det udløse migræne. Desuden kan migræne opstå ved at helvedesild fremkalde inflammationer i Phrenicus – og trigeminusnerven.
  • Jeg har også døjet meget voldsomt med heftige migræneanfald – lige så ofte som du beskriver det.

    Og – i mit tilfælde var det helt utænkeligt, at jeg også ville have kunnet passe et arbejde under disse anfald. Det var i seng, nedrullede mørklægningsgardiner og total stilhed.

    Efter flere år på den måde – også efter at have prøvet diverse mere eller mindre brugbare ”husråd” - fik jeg kontakt til en virkelig dygtig akupunktør, og jeg fik en række behandlinger.

    Og jo – i starten gik jeg et par gange om ugen, men gradvist blev det færre og færre behandlinger, og efter nogle år var jeg nede på en – som vi kaldte det - ”optankning” sådan ca hver tredje måned.

    Selvfølgelig forsvandt mine anfald ikke som dug for solen efter første gang – men efterhånden tog det mere og mere af – og i dag har jeg overhovedet ikke migræne mere, og det hører faktisk til sjældenhederne, at jeg får en almindelig hovedpine.

    Jo, det koster selvfølgelig, men det er de bedste penge, jeg nogensinde har givet ud. Jeg vil påstå, at hun ganske enkelt reddede mit liv.

    Så jeg kan kun anbefale, at du søger efter en akupunktør, der virkelig er grundigt uddannet i faget – se evt efter på vedkommendes hjemmeside – eller ring og spørg direkte ind til personens erfaring i migrænebehandling.

    Hende, jeg i den grad kan anbefale, er fra Svendborg, så hvis du bor der i nærheden......
  • Jeg vil overveje akupunktur også. Jeg har prøvet massage-også kinesisk-også med nåle, det hjalp, men det hjalp kun kortvarigt-og det er jo en dyr løsning så, men jeg vil da tjekke...
    Jeg bor ikke på Fyn, desværre...
  • Hej

    Hvor er det træls for dig.
    Min datter havde også migræne anfald en periode og vi prøvede migræne piller men ingen af dem hjalp hende.
    Så købte vi et magnet armbånd til hende og hendes migræne forsvandt. Et par måneder efter ville hun teste armbåndet og ville prøve at tage det af og 1 uge efter fik hun et anfald igen. Og da sagde hun at hun aldrig tog det af igen. Hun har ikke haft det af siden.
    Der er intet hokos pokus over det. Det er ren teknologi. Kan ikke forklare det men søg på nettet så får du en bedre forklaring på det.

    Armbåndet har også den egenskab at den beskytter mod de dårlige magnetismer som vi bliver bombaderet med. Feks. stråler fra tv, mobil osv.

    Håber du snart kommer af med migrænen.

    Lisbeth
  • Tusind tak for rådet.
    Jeg vil overveje det, men jeg søger stadig først og fremmest råd fra andre, som har prøvet noget af de forebyggende medicin, der findes mod migræne.
    De bedste perioder i mit liv som migræniker har været i perioder med forebyggende medicin. Problemet er, at jeg altid ender med at blive immun overfor det.
    Af aletrnative metoder har jeg prøvet:
    homøopati-hjalp slet ikke,, akupunktur (kinesisk-kortvarigt pga.prisen!), massage (kortvarigt-dyrt!!!-men hjalp!), naturmedicin af forskellig art som ikke hjalp overhovedet, fodterapi (husker ikke navnet-noget med zoner på foden-hjalp ikke), elektroder på hovedet (via migræneforeningen-hjalp ikke), piercinger inderst i øret-hjalp ikke, kraniosakralterapi og hypnose-ingen effekt.
    Så jeg tror desværre ikke på det alternative mere........
  • Erde nogen såm kan sige meg hvad beste medicin er mod Iskias,iskias nerven er i klemme og de gør meget ont,tager dolol men virker ikke mera

    venlig hilsen
    ont i nerven.
Log in eller Registrér for at kommentere.