Hjem Sind og psyke Åben debat om depression

Tilbagevendende depressioner?

1333435363739»

Kommentarer

  • Uh, det lyder ikke rart. Det er muligt jeg kan hjælpe dig. Skriv gerne på mail til mig.

    Når det er din anden depression kan det være en god idé at tænke over hvad der kunne være årsag til at du bliver ramt, udover at du er disponeret for at reagere med depression på noget der bliver for meget for dig. Terapi kan være nødvendig. Kh. Helle8
  • Hej igen

    Her kommer et par fif jeg fik til et foredrag især rettet imod stress og tankemylder, men dur generelt til bedre humør og selvværd:

    Smil, hvis det er svært at slappe af i kæberne kan du tage en blyant på tværs mellem tænderne.

    Stil dig op og fyld så meget som muligt, Spredte ben, lige ryg, hagen lidt ind, brystet frem, armene enten over hovedet som et X eller hænderne i siden med albuerne ud. Stå sådan i to minutter, når du har behov for eller lyst til det.

    Meld gerne tilbage hvad det gør for dig. Kh. Helle8
  • Har været til psykolog 6 gange for et år siden og det var det..
    Tidligere da jeg fik min første depression var der ikke rigtig nogen der tog mig seriøst udover min mor, men lægen gav piller og det var det.. Blev henvist til børnepsyk, i Esbjerg, og var inde til en samtale. Og der var ikke noget de kunne gøre alt var helt fint og normalt..
    Tror bare desværre jeg har givet lidt op på behandling og hjælp.
    Man skal jo nærmest begå selvmord for at blive taget seriøst og få noget hjælp. (I hvert fald i Syddanmark.)
  • Hej

    UH, det lyder ikke godt. Hjælper pillerne ikke?
    Selvom det kan være udmattende må du rende lægen på dørene, du skal have seriøs hjælp.
    Siden du har haft flere depressioner? - Kunne jeg foreslå dig at bede om en udredning videre i systemet om det betyder Psykiater eller andet er også lidt op til dig selv efter hvilket behov du synes du har.
    Hvis du ikke synes du bliver taget seriøst, så kan din mor måske bruges som dit talerør?
    Det bedste til dig. Kh. Helle8
  • Jeg har selv døjet så længe jeg kan huske det med depression. For mig har det handlet om at komme i kontakt med min vrede. Fordi jeg har holdt min vrede nede (undertrykket den som depression jo betyder), så har jeg heller ikke kunnet komme i kontakt med min glæde. Jeg har kunnet mærke meget tydeligt i kroppen hvor det sad, det der holdte det nede, men efter jeg har arbejdet med vreden, så er glæden begyndt at kunne komme op. Så det handler for mig om at komme ned i kroppen og slippe det fri i trygge rammer. Det der depression er ikke noget man skal spøge med.

  • Redigeret 29 oktober, 2023, 07:02

    Naturlige Antidepressiva - https://restilen.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

  • Når personer har tilbagevendende depressioner, så tænker jeg ofte at der kan være behov for 2 tinge: 1. ordentlig udredning ved psykiater eller psykolog for at undersøge eventuelle underliggende diagnoser som forårsager og vedligeholder tilstanden eller terapi med særlig fokus på stress sårbarhedsmodellen. Mvh. Julie Cand. Psych.

Log in eller Registrér for at kommentere.