Hjem Kvinder Endometriose

Hvilken medicin mod endometriose?

Redigeret 4 december, 2016, 04:41 i Endometriose
Hejsa,
Jeg skriver fordi jeg virkelig er i vildrede angående medicin. Jeg har let endometriose, hvor jeg lider af kramper og smerter hver måned samt ægløsningssmerter. Desuden bliver jeg ekstremt følelsesmæssigt påvirket omkring menstruation, dvs. jeg får PMS symptomer hvor jeg er meget sårbar og deprimeret.
Jeg er på minipiller, de giver mig ubehagelige brystsmerter, kvalme og uregelmæssige blødninger. Har tidligere taget dem hvor jeg havde samme symptomer og stadig menstruationssmerter. Er egentlig træt af dem og synes det er bøvlet at tage dem hver dag. Skal ikke have flere børn. Jeg frygter også risikoen for brystkræft da det er højdosis minipiller og er utryg ved at tage dem indtil overgangsalderen. En gynækolog anbefaler en hormonspiral, men kan ikke klare tanken om at have noget siddende oppe i mig, føler mig ude af kontrol. Har hørt at det er meget smertefuldt at få den lagt op hvis man ikke har født naturligt og det frygter jeg. Min største bekymring er at bivirkningen kan være depression, og jeg har netop tendens til depressioner. Så hvad i alverden skal jeg vælge??? Overvejer at droppe det hele, holde ud og klare det hele med smertestillende piller. Er der nogen der har et godt råd?

Kommentarer

  • Hej

    Her er et par tips

    1. Behandling af endometriose med bioidentisk progesteron

    Symptomerne for endometriose aftager under graviditet. Som en følge heraf udviklede den amerikanske læge Dr. John Lee en metode hvor der skabes en slags falsk graviditet.

    Metoden består i at man den 8. dag starter med at tage doser på 40-60 mg bioidentisk progesteroncreme fordelt på 2-3 gange dagligt, som svarer til den stigende produktion af progesteron som finder sted når et æg er blevet befrugtet. Man fortsætter til dag 26 og holder så pause indtil 8. dag i næste cyklus.

    Hvis der ikke er nogen forbedring i de første 2 måneder af behandlingen, bør dosis øges. Hvis der optræder søvnighed ved indtagelse af høje doser, er det tegn på at man tager for meget. Man reducerer så dosis indtil søvnigheden forsvinder. Over nogle måneder vil kvinder ofte opleve at smerterne gradvis mindskes. Dette skyldes at betændelsprocesserne og blødningerne i cysterne aftager.I takt med at smerterne aftager kan man reducere progesteron dosis til minimum så man akkurat lige kan holde smerterne under kontrol.

    Læs mere ved at søge i google på
    "naturlig hormon terapi bioidentisk progesteron"

    2. Behandling med Protocel

    Erfaringen viser at ovenstående behandling med progesterol ofte gir en ef­fektiv lindring af symptomerne ved endometriose. Hvis ikke der opnås tilstrækkelig lindring efter 6 månedes behandling kan man prøve med Protocel 23 i stedet, for at se om det giver bedre resultater. Man bør ikke kombinere protocel med andre behandlinger.

    Læs videre ved at søge i google på "Protocel cancerkuren" (Protocel bruges hovedsagelig mod cancer, dog uden tilstrækkelig videnskabelig dokumentation)


    3. Behandling med Aktivt Kul

    Drik 1 spiseskefuld aktivt kul rørt ud i vand 1 gang dagligt 2 gange om ugen
    Læg et Gele Aktivt Kulomslag på underlivet hver nat.

    Læs videre ved at søge i google på "Aktivt kul omslag"
  • Vil gerne overveje disse metoder du beskriver her. Har slet ikke haft mit fokus på alternative metoder, men tænkte udelukkende lægemedicin.
    Disse tre muligheder du lægger op her, ville de hjælpe mod PMS symptomer også tror du?
    Jeg tænker umiddelbart at finder man noget der afhjælper smerter vil det højst sandsynligt også afhjælpe PMS symptomer. PMS er det værste symptom for mig, da jeg ofte kan udholde smerter med pamol, men mit dårlige humør påvirker hele min dagligdag både hos familie og på job.
  • Man kan altid prøve med aktivt kul omslag ved smerter i underlivet. Hvis man tager det indvortes skal man huske at drikke rigeligt vand.

    Det er ikke noget god ide at anvende bioidentisk progesteroncreme mod PMS medmindre man mangler det. Man kan få det målt med en spytprøve her

    http://naturligehormoner.blogspot.dk/p/ ... moner.html

    Akupunktur kan sikkert også hjælpe mod dine PMS problemer. Her er f.eks en seriøs akupunktør som også anvender urter. Han har skrevet flere tykke bøger om emnet.

    http://ching.dk/


    Held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.