Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

søvnapnø

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, det er jo desværre ikke noget nyt – og desværre overhovedet ikke noget særtilfælde at vi møder netop denne uvidenhed sammen med total skråsikkerhed.

    Det er jo beklageligvis helt standard at man totalt afviser at lytte til hvad patienten siger – også det har jeg jo oplevet gang på gang – og ja, jeg forbløffes så stadig.

    I det her tilfælde forbavses og undres jeg jo endnu mere, for søvnapnø er jo blevet meget ”moderne”, og der er derfor ret belastet på sygehusafdelingen, der er lang ventetid på behandling og kontrol – så hvorfor har man med djævlens vold og magt kæmpet for at få en patient mere, hvis det oven i købet fra starten har været med den viden, at det her nok var lige lemfældigt nok – og sådan kan jeg da kun tro, når en – jeg nævner det igen – uhelbredelig lidelse bare forsvinder ud i den blå luft på kun tre måneder, og at ingen – overhovedet ingen – har interesse i at se lidt mere på et sådant fænomen.

    Det slår mig lige – det kan da være, jeg helt fra starten bare (uvidende om det) har med i et forsøg? Og da det så viste sig, at jeg var for besværlig at have med at gøre, da jeg ikke har villet finde mig i disse urimeligheder, som der beklageligvis er mange, der uden videre finder sig i, så har man sluset mig ud igen ??

    Ja, undskyld, nu bliver jeg nok for sarkastisk, men jeg fatter bare ikke det her forløb.

    Også jeg er dybt betaget over alle de ting, man nu om dage kan finde ud af – og gøre noget ved. Jeg er f.eks. helt betaget af de historier, jeg hører om øjenoperationer. Man kan have en sygdom, dr bare gør synet dårligere og dårligere, og så kan man – i øvrigt i en ambulant operation på mindre end en halv time – operere, så man får det fineste syn igen. Jeg er fuld af betagelse og beundring – og på samme måde med mange af de ting, man netop kan gøre i dag.

    Men til trods for al den viden og al den ekspertise, så er det stadig helt utænkeligt at arbejde med den tanke at tingene hænger sammen og undersøge årsag frem for bare at behandle ud fra nogle symptomer. Det er jo vanvittigt, at du udsættes for en kompliceret operation, uden man i forvejen til bunds har undersøgt årsagen – og det hører vi jo også om gang på gang.

    Hver læge sit speciale, der er meget tydeligt afgrænset – og det er desværre helt utænkeligt, at man kan samarbejde og lige så utænkeligt, at der er sammenhæng mellem kroppens forskellige funktioner – og så er det jeg ikke fatter et suk.
Log in eller Registrér for at kommentere.