Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lungebetændelse (forkert behandling, bedring hvornår?)

Louka565Louka565
Redigeret 4 november, 2016, 18:06 i Lungeproblemer
Jeg plejer at få lungebetændelse et par gange om året.
Jeg vågnede i lørdags om morgenen og hostede og havde ondt i halsen, så det lige an. Jeg sov maks en time natten til søndag. Jeg stod så op ved 2-tiden og sad og hev efter vejret hele natten indtil jeg ringede til vagtlægen kl. 7 om morgenen. Jeg fik en tid 8.30, og tog derud med taxa, da jeg ved mindste anstrengelse måtte hive voldsomt efter vejret.

Vagtlægen mistænkte kold lungebetændelse, da jeg ugen forinden havde taget noget pencillin pga. infektion i mit øre, så hun forklarede noget med, at det burde have slået alt ihjel.

Hun kunne høre lidt på mine lunger, jeg havde 39 i feber og hun kunne godt høre, at jeg sad og hev efter vejret. Hun lavede en recept på noget andet pencillin, hun kaldte vidundermedicin, som jeg bare skulle tage 1 pille af om dagen i tre dage.

Jeg har ikke ondt i halsen mere og kan synke uden det gør ondt nu. Jeg blev snottet søndag aften, men det er blevet lidt bedre. Men min hoste er blevet værre og værre og jeg kaster tit op under mine hosteanfald sammen med alt det slim jeg hoster op, som dog sjovt nok kun er gult engang imellem, ellers er det faktisk hvidt (beklager detaljerne) samtidig med, at jeg især om morgenen og aftenen har svært ved at få luft.

Jeg var ved egen læge i dag til kontrol for mit øre, og nævnte lige min lungebetændelse. Han undrede sig meeeget over hvad vagtlægen havde sagt og den medicin jeg havde fået. Han spurgte om det overhovedet var en læge, jeg var inde hos. Han sagde at der intet koldt var over min lungebetændelse, det var en ganske almindelig lungebetændelse, og nu har jeg så fået noget nyt pencillin, jeg skal tage.

Jeg er faktisk lidt fortvivlet over, at de har sagt noget vidt forskelligt til mig, og jeg har bare gået og haft det vildt dårligt, og har så åbenbart fået forkert medicin? Nå, men nu har jeg fået den pencillin, jeg har fået før ved lungebetændelse. Er der nogle, der har prøvet et lignende forløb eller med lignende symptomer? Og hvor lang tid gik der, før der var en væsentlig bedring? Jeg sidder lige nu og hoster og hiver efter vejret, det må godt stoppe, tak. Håber i kom igennem alt det jeg har skrevet, det blev lidt langt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er det desuden normalt at have ekstremt ondt i ryggen? De sidste par dage har jeg hver aften fået ekstremt ondt bagpå ryggen ved ribbenene.. det gør lidt ondt i begge sider, men det gør bare helt ekstremt ondt et bestemt sted i venstre side, og kan nærmest ikke være i mig selv, når det står på. Tænker at det måske kan være pga. alt det hosteri?
Log in eller Registrér for at kommentere.