Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mel i pizzasnegle

Redigeret 12 oktober, 2016, 06:07 i Sund kost
Der findes jeg ved ikke hvor mange opskrifter på pizzasnegle og det er forskelligt hvad folk putter i af mel.

Da jeg har galdesten og ikke må eller kan spise hvidt brød (min mave bliver ret vred hvis jeg prøver), så vil jeg høre om ikke man kan lave pizzasnegle med en blanding af Hvid Hvedemel og fuldkorns hvedemel/Grahamsmel?

Jeg kunne nemlig godt tænke mig, at de bliver så klassiske som muligt, men hvor jeg også godt kan tåle at spise dem.


Vifler28

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg følger lige med her, da jeg selv har samme problem. Jeg har prøvet et par opskrifter men uden held. Det er ret træls, men har fundet ud af løbende at forskellige pizzasteder tilbyder med fuldkornsmel. Mener faktisk at du på www.hungry.dk kan sortere efter den slags.
  • Indstillinger
    Hej,

    Hvad er det ved melet der gør at du ikke kan tåle det? Jeg har ikke så meget forstand på nyresten, så du må undskylde hvis det er et dumt spørgsmål :)
    Jeg ville mene man nemt kunne bruge andre slags mel til at lave pizzasnegle med, det er vel nu engang et spørgsmål om smag. Jeg har selv længe gået op i LCHF og har derfor brugt alternativer til hvid mel i alt jeg laver. Jeg er især glad for at bruge sesammel til når jeg bager ting - det smager skønt og er super sundt. Jeg har fundet en side hvor de sælger en masse forskelligt, så kan jo være du kan bruge en af de slags mel de har? Du får i hvert fald lige et link her: http://lowcarbstore.dk/shop/10-bageprodukter-og-mel/ Dem kan jeg kun klart anbefale og de har da også et ret godt udvalg hvis det skal være noget specielt slags mel du skal bruge.

    Håber det kan bruges :)
  • Indstillinger
    Det er virkelig en jungle omkring mel og hvad der virker. Jeg har slev brugt mange forskellige, men aldrig helt fundet den rigtige. Denne guide er dog meget god: http://magasinetliv.dk/kost-og-motion/h ... ig-sundest hvis du skal finde det sunde valg af mel til brødet.
Log in eller Registrér for at kommentere.